Kaninen der så gerne ville sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2015

Lenchick

lineog4 skriver:

Handler den om at slappe af i kroppen? Alla sådan yoga afslapning (hvor jeg selv kun kan holde mig vågen i 1 minut )? 

Det er ren hypnose . Bogens sætninger er lidt specielle, skal læses præcist som de er og der er steder, som skal læses meget langsomt (kursiv) eller ret højt (fed skrift). Barnets navn bliver flettet ind og der er mange gentagelser, som feks ordet "Nu", som bliver brugt mange mange gange. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Købte den i starten af ugen, og vil også sige den virker. Vi har nu ikke de vilde problemer med vores pige på 3,5 længere, men tænkte det jo ikke kunne skade (til den pris er det jo pænt ligemeget)

den første aften hørte hun bogen færdig, sov efter 5 min. Følte mig ikke overbevist, da det også ville kunne være sket uden bogen. Aften 2 var det 3 min, aften 3 & 4 faldt hun i søvn mens jeg stadig læste.

Dog vil hun meget gerne kigge med i bogen, og det er jo ikke meningen - fatter så ikke hvorfor de har lavet tegninger i den....

Men hvis I har store problemer, så drop da at vente til jul - der er vel masser af andre julegaver. Kom da bare igang allerede nu 

Anmeld Citér

7. november 2015

Monski

Anonym skriver:

Er der nogen der har den bog? Som har virket på jeres børn? :-) 

min pige får den i jule gave! Og jeg glæder mig så meget til og se om den virkelig kan lulle en i søvn  

den ville være perfekt til når vi er ude af huset... 

Mine drenge bliver hhv 6 og 2 år om 1,5 måned. Og her virker den på begge!  

den største siger den er rigtig god så han ikke tænker på noget uhyggeligt inden han skal sove og han falder A L T I D i søvn under bogen.

den yngste ligger helst stille mens vi læser og falder 50% af gangene i søvn under og ellers 5 minutter efter. Når jeg læser den til hans middagslur så læser jeg 2-3 sider og så sover han  

i øvrigt er den yngste også begyndt at sove meget bedre om natten og sover også længere. Før hed det 19:30-05:00 med 2-3 afbrydelser hvor han skulle have sut osv. Nu sover han igennem fra 19:30-7:00  

herhjemme er den bog mit guld 

Anmeld Citér

7. november 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg håber at det er iorden at jrg lige kommer med et lille spørgsmål

hvornår kan man begynde at bruge den bog? Det lyder jo som en mirakelkur

vi har store problemer herhjemme med at få hende til at sove. Vi har efterhånden prøvet alt. På samme tid så vågner hun gerne lidt over midnat(nogengange kl 2 eller 3) og så vil hun ikke sove i hendes egen seng mere. SKAL ligge i arm med far. Det resulterer i at når han skal op 4,30 står hun også op. Da jeg er aftenvagt og kommer i seng ved 23,30 ca er det ikke så meget søvn jeg får. 

Hun er 16 mdr.

Anmeld Citér

7. november 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Er der nogen der har den bog? Som har virket på jeres børn? :-) 

min pige får den i jule gave! Og jeg glæder mig så meget til og se om den virkelig kan lulle en i søvn  

den ville være perfekt til når vi er ude af huset... 

Vi har læst den en gang. Og den virkede. Han sov på 5. side. Og han er ellers i gennemsnit 1 time om at falde i søvn.

men han ved den virker, han kan ikke lide den og er bange for den.

Anmeld Citér

7. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
SDD skriver:

Jeg håber at det er iorden at jrg lige kommer med et lille spørgsmål

hvornår kan man begynde at bruge den bog? Det lyder jo som en mirakelkur

vi har store problemer herhjemme med at få hende til at sove. Vi har efterhånden prøvet alt. På samme tid så vågner hun gerne lidt over midnat(nogengange kl 2 eller 3) og så vil hun ikke sove i hendes egen seng mere. SKAL ligge i arm med far. Det resulterer i at når han skal op 4,30 står hun også op. Da jeg er aftenvagt og kommer i seng ved 23,30 ca er det ikke så meget søvn jeg får. 

Hun er 16 mdr.

I kan sagtens gå igang - jeg har hørt det er fra 8-10 mdr. Har selv en dreng på 8 mdr der bliver "flasket" i søvn, og sover monster dårligt, vil gerne spise natten lang. Vi lagde ud med at læse bogen for den store i en stol i nabo værelset så vi ikke vækkede den lille. Aften nr 2 sagde min pige selv at hun var træt, så halvvejs gennem bogen gik hun i seng, og jeg tændte en lille lampe og læste resten for hende inde på værelset. 

Det er selvfølgelig umuligt at vide om det var tilfældigt, men for FØRSTE GANG NOGENSINDE ville min dreng ikke spise om natten. Han vågnede stadig et par gange, men sov videre med sut. Så jeg tænker lidt om han mon hørte lidt af det i søvne - ikke at han forstår, men ens stemmeføring er ret hypnotisk, så måske det alligevel havde en effekt...?

Anmeld Citér

7. november 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Lomm skriver:

I kan sagtens gå igang - jeg har hørt det er fra 8-10 mdr. Har selv en dreng på 8 mdr der bliver "flasket" i søvn, og sover monster dårligt, vil gerne spise natten lang. Vi lagde ud med at læse bogen for den store i en stol i nabo værelset så vi ikke vækkede den lille. Aften nr 2 sagde min pige selv at hun var træt, så halvvejs gennem bogen gik hun i seng, og jeg tændte en lille lampe og læste resten for hende inde på værelset. 

Det er selvfølgelig umuligt at vide om det var tilfældigt, men for FØRSTE GANG NOGENSINDE ville min dreng ikke spise om natten. Han vågnede stadig et par gange, men sov videre med sut. Så jeg tænker lidt om han mon hørte lidt af det i søvne - ikke at han forstår, men ens stemmeføring er ret hypnotisk, så måske det alligevel havde en effekt...?

Tor jeg må overveje at få den bog  det lyder, ja, som ren hypnose

Anmeld Citér

7. november 2015

Anonymor

Jeg vil så ikke som sådan kalde det hypnose. Nok mere et mix af noget afslapning/mindfulness-agtigt, hvor der er elementer flettet ind i historien, hvor man får sagt til barnet, at nu er det tid til at sove

Den virker på min datter på 4. Anden gang hun skulle høre den, var det min kæreste. Vi havde sagt, at jeg kom og puttede hende, når bogen var slut. Så havde hun sagt til ham "Nej, jeg vil ikke høre den bog, for så falder jeg bare i søvn inden mor kommer!". Haha Hun har luret det 3. gang faldt hun ikke i søvn under historien, men var også faldet i søvn om eftermiddagen. Til gengæld faldt hun hurtigt i søvn efter. Normalt tager det flere timer at putte hende, hvis hun har blundet bare 5 min. om eftermiddagen.

Den virker ikke på min søn på 2.5. Jeg mener man siger minimum 2.5, helst ældre. Det giver god mening for mig - de skal kunne forstå historien og de ting, der bliver sagt, så de skal være et bestemt sted rent kognitivt, før den kan have effekt. 

Anmeld Citér

8. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Anonymor skriver:

Jeg vil så ikke som sådan kalde det hypnose. Nok mere et mix af noget afslapning/mindfulness-agtigt, hvor der er elementer flettet ind i historien, hvor man får sagt til barnet, at nu er det tid til at sove

Den virker på min datter på 4. Anden gang hun skulle høre den, var det min kæreste. Vi havde sagt, at jeg kom og puttede hende, når bogen var slut. Så havde hun sagt til ham "Nej, jeg vil ikke høre den bog, for så falder jeg bare i søvn inden mor kommer!". Haha Hun har luret det 3. gang faldt hun ikke i søvn under historien, men var også faldet i søvn om eftermiddagen. Til gengæld faldt hun hurtigt i søvn efter. Normalt tager det flere timer at putte hende, hvis hun har blundet bare 5 min. om eftermiddagen.

Den virker ikke på min søn på 2.5. Jeg mener man siger minimum 2.5, helst ældre. Det giver god mening for mig - de skal kunne forstå historien og de ting, der bliver sagt, så de skal være et bestemt sted rent kognitivt, før den kan have effekt. 

Det er sikkert rigtigt st de skal være 2,5 for at forstå bogen sådan at de lærer at falde i søvn selv, hvilket vel er det egentlige formål med bogen.

Men derfor virker den nu nok alligevel på de yngre børn sådan at de falder hurtigt i søvn (fordi bogen er lang, lidt kedelig og man taler med sagte messende stemme, gaber undervejs osv) - hvilket for mange vil være godt nok, hvis nu det normalt tager 1-2 timer. 

Anmeld Citér

8. november 2015

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Købte den i starten af ugen, og vil også sige den virker. Vi har nu ikke de vilde problemer med vores pige på 3,5 længere, men tænkte det jo ikke kunne skade (til den pris er det jo pænt ligemeget)

den første aften hørte hun bogen færdig, sov efter 5 min. Følte mig ikke overbevist, da det også ville kunne være sket uden bogen. Aften 2 var det 3 min, aften 3 & 4 faldt hun i søvn mens jeg stadig læste.

Dog vil hun meget gerne kigge med i bogen, og det er jo ikke meningen - fatter så ikke hvorfor de har lavet tegninger i den....

Men hvis I har store problemer, så drop da at vente til jul - der er vel masser af andre julegaver. Kom da bare igang allerede nu 

Det er ikke os der køber den til hende. Så det lidt svært....... :s 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.