Renlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.197 visninger
14 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. november 2015

Anonym trådstarter

Nu er jeg ved at være lidt bekymret så det bliver nok en lang smøre, undskyld på forhånd.

jeg har en datter der bliver 4 år i næste uge. Hun bruger stadig ble døgnet rundt, hun har haft det svært motorisk og sprogligt og vi har haft både fysioterapeut og talepædagog inde over, det går dog fint fremad nu. Pga disse ting har jeg tænkt at det måske var meget naturligt at hendes fokus ikke har været på at blive renlig. Jeg sætter hende på potte flere gange om dagen og børnehaven prøver også, hun giver aldrig selv udtryk for at hun skal tisse eller andet. Hun siger heller ikke når hun har gjort det i bleen, i sommers prøvede vi at tage bleen af med det resultat at hun tissede i bukserne 7-8 gange om dagen, både på gulvet og i sofaen og andre steder (ikke optimalt) jeg kan sætte hende på potten/toilettet, hun sidder fint, kan sidde længe og sige at hun ikke kan tisse for så at tisse i bukserne 5 min. Efter hun er kommet af. For mig virker hun slet ikke klar. 

Jeg er bare bekymret over hendes manglende interesse, hun virker totalt ligeglad. Gode råd/erfaringer modtages med kyshånd.

(mangler lige at sige at hun selvfølgelig aldrig får skæld ud ved uheld)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2015

(august)

Kan desværre ikke hjælpe, men prøv at tale med professionelle om det. 

Anmeld Citér

6. november 2015

Anonym

Vores pige er 3 år.. 

Hun var absolut ikke klar til og smide bleen og har heller ikke helt smidt den endnu. 

Sundhedplejersken sagde vi skulle begynde og potte træne, og evt give en hende aha oplevelse. 

Ja vores pige elsker vingummi, så hver gang hun kom på wc og tissede så fik hun en vingummi. 

det har nu resulteret i at hun går med ble til daglig og nat. Men hun tisser næsten aldrig i bleen om dagen fordi hun kommer og siger når hun skal tisse. Og når hun skal lave pølser (ofte har hun pølser i bleen inden) men der gik ca en måned så var hun klar til at sige til at sige til når hun skal tisse  

Anmeld Citér

6. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vores pige er 3 år.. 

Hun var absolut ikke klar til og smide bleen og har heller ikke helt smidt den endnu. 

Sundhedplejersken sagde vi skulle begynde og potte træne, og evt give en hende aha oplevelse. 

Ja vores pige elsker vingummi, så hver gang hun kom på wc og tissede så fik hun en vingummi. 

det har nu resulteret i at hun går med ble til daglig og nat. Men hun tisser næsten aldrig i bleen om dagen fordi hun kommer og siger når hun skal tisse. Og når hun skal lave pølser (ofte har hun pølser i bleen inden) men der gik ca en måned så var hun klar til at sige til at sige til når hun skal tisse  

Det er bare super sejt, vi træner også på livet løst, dog uden belønning. Hun vil også gerne tisse på potten, hun gør det bare lige så gerne i bleen. Det kan da godt være jeg skal købe en pose vingummi bamser 

Anmeld Citér

6. november 2015

B&J

Vores dreng er 5 1/2 og bruger stadig nat ble, jeg tror det kommer når børne selv er klar uden pres 

Anmeld Citér

6. november 2015

Bebsen

Tjae........ Jeg brugte osse vingummi bamser 

men hvis hun ikke er klar, er hun ikke klar, og så hjælper selv vingummi bamser ikke. 

Min dreng var klar og smed på en uges tid både dag og nat ble, men han var ræd for toilettet  derfor bestikkelse  han var lige knap 3år, men børn ér bare forskellige og for andre kommer det senere. Jeg havde det sådan at bare han var helt blefri inden skolestart, men ja, det klarede han så over al forventning. 

Anmeld Citér

6. november 2015

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Tjae........ Jeg brugte osse vingummi bamser 

men hvis hun ikke er klar, er hun ikke klar, og så hjælper selv vingummi bamser ikke. 

Min dreng var klar og smed på en uges tid både dag og nat ble, men han var ræd for toilettet  derfor bestikkelse  han var lige knap 3år, men børn ér bare forskellige og for andre kommer det senere. Jeg havde det sådan at bare han var helt blefri inden skolestart, men ja, det klarede han så over al forventning. 

Jeg prøver også at være tålmodig og tænke at det nok skal komme, det er bare svært ikke at blive lidt stresset af at hun nu er den eneste i børnehaven på hendes alder der bruger ble. Jeg ved godt man ikke kan sammenligne børn men nogen gange kommer man nok lidt til det alligevel selvom det er dumt. 

Anmeld Citér

6. november 2015

Bshizzle

Jeg brugte lidt lokkemiddel  

Jeg havde købt 10 pakker og pakket dem fint ind, så han hele tiden kunne se dem. 

Pludselig en dag gik han på potten.. Og han var SÅ stolt og jublede mens han sad der 

Han fik derfor selv lov til at vælge hvilken pakke han ville ha. 

Sådan forsatte det så... Men da pakkerne slap op, så gik vi over til Vingummi bamser .. 

Men så... Skal jeg love dig for at han aldrig ville ha den ble på.. 

Men så måtte vi jo lige ændre taktik, for med alle de vingummi bamser der røg ind blev det til mange på én dag 

Så vi gik over til kiks... Han fik selv lov til at komme med ud og vælge hvilke han ville ha 

Han endte med at ha tør ble i 3 uger.. Så valgte vi at fjerne bleen helt. 

I den tid vi kæmpede med at få bleen væk, da var der 5 uheld.   (Han er lige blevet 4 år.. Stoppede da han var 3,8 år). 

Men jeg vil sige... Børn finder selv ud af en dag at de sagtens kan undvær den ble...

Min ældste var 4,5 år da han selv smed bleen. 

Anmeld Citér

6. november 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

nogle har også god effekt at en klistermærke system.. er man dygtig på potten får man et flot klistermærke i en bog.. når man så fx har 5 eller ti mærker må man få en lille gave...

nogle børn mangler også et ensym mener jeg det er som gør at de ikke kan kontrollere det og det kan medicin hjælpe på.. men mon ikke det lige pludselig kommer til hende

Anmeld Citér

6. november 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg brugte lidt lokkemiddel  

Jeg havde købt 10 pakker og pakket dem fint ind, så han hele tiden kunne se dem. 

Pludselig en dag gik han på potten.. Og han var SÅ stolt og jublede mens han sad der 

Han fik derfor selv lov til at vælge hvilken pakke han ville ha. 

Sådan forsatte det så... Men da pakkerne slap op, så gik vi over til Vingummi bamser .. 

Men så... Skal jeg love dig for at han aldrig ville ha den ble på.. 

Men så måtte vi jo lige ændre taktik, for med alle de vingummi bamser der røg ind blev det til mange på én dag 

Så vi gik over til kiks... Han fik selv lov til at komme med ud og vælge hvilke han ville ha 

Han endte med at ha tør ble i 3 uger.. Så valgte vi at fjerne bleen helt. 

I den tid vi kæmpede med at få bleen væk, da var der 5 uheld.   (Han er lige blevet 4 år.. Stoppede da han var 3,8 år). 

Men jeg vil sige... Børn finder selv ud af en dag at de sagtens kan undvær den ble...

Min ældste var 4,5 år da han selv smed bleen. 

Gode forslag, og tak fordi du fortalte at du også har haft en der først smed bleen efter de 4 år, det er rart at vide man ikke er alene  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.