Er min baby for lille? 29+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.010 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. september 2009

patella

Jeg er lige gået ind i 29. uge og var ved jordmoder i fredags som vurderede lillemanden til at veje ca. 1000 gr. (det er vores første barn, så jeg er sådan ca. i tvivl om det hele )

Jeg spurgte hende om han ikke var lidt lille, da jeg havde læst at de ca. vejer 1300 gr. i 29. uge. Det afviste hun. Men kender I det... så spekulerer man HELT vildt.

I går var jeg så sammen med en veninde, der har to børn, og da jeg fortalte hende at han vejede 1000 gr. sad hun og tænkte lidt, og sagde så "så skal han da også til at tage lidt på hva...."

og så kan jeg jo selvfølgelig slet ikke slippe det igen... er han for lille?????? Jeg kan jo bar ringe til jordmoderen i morgen - det ved jeg godt, og så vil hun sikkert bekræfte, hvad hun sagde i fredags og så grine lidt af mig, og så er den ude af verden - men der er altså ufaatteeeeliiiig længe til i morgen, når man går og er bange for at ens lille bebs er for lille........
Hvor stor er jeres bebs i samme uge, eller hvor stor VAR jeres bebs - hvis det er til at huske altså...
Hilsen den bekymrede...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2009

Honningblomst

patella skriver:

Jeg er lige gået ind i 29. uge og var ved jordmoder i fredags som vurderede lillemanden til at veje ca. 1000 gr. (det er vores første barn, så jeg er sådan ca. i tvivl om det hele )

Jeg spurgte hende om han ikke var lidt lille, da jeg havde læst at de ca. vejer 1300 gr. i 29. uge. Det afviste hun. Men kender I det... så spekulerer man HELT vildt.

I går var jeg så sammen med en veninde, der har to børn, og da jeg fortalte hende at han vejede 1000 gr. sad hun og tænkte lidt, og sagde så "så skal han da også til at tage lidt på hva...."

og så kan jeg jo selvfølgelig slet ikke slippe det igen... er han for lille?????? Jeg kan jo bar ringe til jordmoderen i morgen - det ved jeg godt, og så vil hun sikkert bekræfte, hvad hun sagde i fredags og så grine lidt af mig, og så er den ude af verden - men der er altså ufaatteeeeliiiig længe til i morgen, når man går og er bange for at ens lille bebs er for lille........
Hvor stor er jeres bebs i samme uge, eller hvor stor VAR jeres bebs - hvis det er til at huske altså...
Hilsen den bekymrede...

For det første, så havde din jm helt sikkert sagt hvis hun mente der var noget galt, for det andet så er det jo bare et skøn og et gæt og ingen ved jo reelt hvad barnet vejer, hvis det da ikke ligefrem, fødes i uge 29-30...
Så bekymrer dig ikke unødigt og du har vel også tænkt dig at gå tiden ud, ikke...
Knus Eva..

Anmeld

20. september 2009

christina2412

hejsa.

jeg blev skannet her da jeg var 29+4 henne da vejede han 1628 g. dagen efter var jeg ved jm hun skyd ham til 1600 g syntes det var flot skudt nu jeg lige havde været ved skanning dagen før. fik så afvide han lå i den høje endevægt mæssigt og min sf var 33.

du skal bare lige huske at når en jm siger en vægt er det et skøn.

og havde hun været nervøs for din baby ikke vokser som han/hun skal vil jeg da håbe hun havde sagt det, så tror altså ikke du skal være nervøs.

ellers ring til din jm imorgen og forklar du tænker meget på det.

christina 32+3

Anmeld

20. september 2009

Misjelle

babyer er jo ikke ens, når du sidder og læser at den skal veje 1300 i uge 29, så er det jo gennemsnits babyen du læser om. Min søn var også lidt mindre end gennemsnittet da han lå i maven, men det vigtigste er at de følger deres egen kurve og vokser stødt stigende efter den . Kan huske jeg også selv blev nervøs, når de andre fra JM-gruppen kom ud og fortalte hvad deres bebser vejede. Fik en god snak med JM, hvor hun viste mig kurven og hvordan han fint havde fulgt den lige fra start. Som hun sagde at for 20 år tilbage var det jo en normal gennemsnitsvægt for baby, men i dag bliver de bare så meget større fordi mødrene spiser mere og laver mindre.

Håber det hjalp lidt .

Michelle, som tror du kan være ganske rolig

Anmeld

20. september 2009

Honningblomst

christina2412 skriver:

hejsa.

jeg blev skannet her da jeg var 29+4 henne da vejede han 1628 g. dagen efter var jeg ved jm hun skyd ham til 1600 g syntes det var flot skudt nu jeg lige havde været ved skanning dagen før. fik så afvide han lå i den høje endevægt mæssigt og min sf var 33.

du skal bare lige huske at når en jm siger en vægt er det et skøn.

og havde hun været nervøs for din baby ikke vokser som han/hun skal vil jeg da håbe hun havde sagt det, så tror altså ikke du skal være nervøs.

ellers ring til din jm imorgen og forklar du tænker meget på det.

christina 32+3

Skanning kan man nu heller ikke regne med, som andet end skøn...det er min erfaring...men pyt da også med hvad de vejer, bare de vokser og trives..
Knus Eva..

Anmeld

20. september 2009

karina1980

min den første vejede 930g ifølge scanning i 28+3 og Jm mente omkring 800g

nr 2 vejede ifølge JM 1100 i uge 30,  da jeg var 40 uger henne blev hun scannet til at veje 3900g da jeg fødte en uge senere vejede hun altså kun 3220g og JM havde sagt 3300 dagen før

men de 1300 er jo blot et gennemsnit, nogle børn tager jo jævnt på hele vejen igennem graviditeten og andre tager alt på de sidste uger(de snupper jo normalt meget de sidste uger)

Anmeld

20. september 2009

Stumpen

Eva skriver:

Skanning kan man nu heller ikke regne med, som andet end skøn...det er min erfaring...men pyt da også med hvad de vejer, bare de vokser og trives..
Knus Eva..

Nope.. Victoria blev skønnet til 37-3800 g ved scanning 3 dage før jeg fødte hende, men ud kom en bette dame på 4380 g...

Hvis din jdm mente noget var galt havde hun sendt dig videre i systemet eller bedt dig komme ind til ekstra tjek hos hende.. Nogle babyer er små og andre store, så tag du den bare med ro

Anmeld

20. september 2009

Halbschön

Stumpen skriver:

Nope.. Victoria blev skønnet til 37-3800 g ved scanning 3 dage før jeg fødte hende, men ud kom en bette dame på 4380 g...

Hvis din jdm mente noget var galt havde hun sendt dig videre i systemet eller bedt dig komme ind til ekstra tjek hos hende.. Nogle babyer er små og andre store, så tag du den bare med ro

Uha min er lige skønnet til 35-360gr ved scanning - 14 dage før termin.... han kan da nå at blive en ordentlig basse

Anmeld

20. september 2009

mor-til-vanessa

patella skriver:

Hilsen den bekymrede...

min jordemoder har slet ikke gættet på hvad min vejer, det sagde hun var for tidlig. men bare rolig hvis din bebs var for lille så skulle hun nok havde sagt det

tror man skal lade være med at lytte til alle andre. lyst til din læge og jordemoder, de skal nok sige hvis der er noget de synes skal være anderledes... 

knus liv 28+6

Anmeld

20. september 2009

patella

Et kæmpe krammer til jer alle
Dejligt at høre om forskelligheden og I har nok ret - JM havde nok sagt noget hvis der var noget at bekymre sig om...

TAK TAK TAK - nu har jeg det godt igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.