Jeg har selv haft en svær opvækst, boede i plejefamilier og institutioner indtil jeg var 18, da jeg var 19 fik jeg et psykisk sammenbrud, og var indlagt ret længe - tæt på et halvt år sammenlagt. Jeg fik det bedre efter jeg blev 21 og røg ud af systemet igen... Da jeg så blev 25 blev jeg gravid. Og sad med de samme tanker som dig. Tager de mit barn pga min opvækst?? Jeg ringede til kommunen og sagde... Øh, jeg er gravid, jeg har haft psykiatriske diagnoser og fået hjælp fra jer tidligere, er der nogen jeg bør henvende mig til? Sekretæren undrede sig, men jeg fik en snak med min familie sagsbehandler og vi blev enige om at lave en paragraf 50 undersøgelse på mig, også da jeg vidste at jeg ville komme til at ønske at få aflastning med tiden - jeg har ingen familie eller godt stabilt netværk til at hjælpe. Undersøgelsen blev lavet og færdiggjort da jeg havde født, og på trods af opvæksten, havde jeg jo glimrende forudsætninger for at blive en god mor, jeg fik tilbudt ekstra sundhedsplejerske og jordemoder besøg, ekstra dage på sygehuset... Nu er han 5 år og jeg har ikke hørt fra kommunen siden 
Det er selvf ikke pisse smart med det hash rygeri, men sejt du er stoppet!
Hvis du virkelig mener du er klar til et barn, så go for it! Det er megamøg hårdt og fantastisk 
Jeg gætter på at kommunen ikke engang vil opdage du er gravid, medmindre din læge eller jordemoder er bekymrede for dig, og barnet. Så hvis du føler du er et godt sted i dit liv, hvor du kan tilbyde et barn et godt liv, så gør det!
Anmeld
Citér