Når far gør noget ulovligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.241 visninger
15 svar
34 synes godt om
3. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg har en klaphat af en X 
Som jeg nu har opdaget køre bil uden kørekort!! hvis ikke det var fordi at han kørte med vores børn var jeg ligeglad! MEN han køre med dem!!!!
Han påstår at det gør han ikke og bla bla, og igår sagde han at han kom med toget, men da vi så sammen hentede børnene i min bil fra børnehave, spurgte min ældste hvorfor at far holdte over hos naboen, for det var da hans bil! 
Spurgte om det var sandt? og ja det var det . . 
Jeg blev rasende!! 
hvad kan jeg lige gøre? eller kan jeg overhovedet gøre noget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2015

B&J

ved ikke om jeg er røven her men jeg ville få de beviser jeg skulle også melde ham til politiet far til dine børn eller ej det er bare ikke okay

Anmeld Citér

3. november 2015

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ved ikke om jeg er røven her men jeg ville få de beviser jeg skulle også melde ham til politiet far til dine børn eller ej det er bare ikke okay

Ville jeg heller ikke være bange for at gøre! MEN hvilke beviser? og hvordan 

Anmeld Citér

3. november 2015

alenemor42

Jeg ville uden at blinke også melde ham !

Du behøver ikke beviser ... det er politiets opgave. Tænker hvis han har en bil står den nok også på hans bopæl. Så finder de den jo nok.

Dybt uansvarligt han kører rundt med sine børn uden kørekort 

Anmeld Citér

3. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jeg ville uden at blinke også melde ham !

Du behøver ikke beviser ... det er politiets opgave. Tænker hvis han har en bil står den nok også på hans bopæl. Så finder de den jo nok.

Dybt uansvarligt han kører rundt med sine børn uden kørekort 

Desværre er det jo hans dames bil, så at den holder ved deres bopæl beviser jo ikke desværre at han køre i den 

Men ja, jeg syntes også det er dybt forkert, og jeg kan slet ikke ha det at han køre rundt med dem og så oveni købet lyver om det!! 

De skulle heldigvis ikke med ham igår, men var kun her da han skulle med ud og se vores søns skole han skal gå i, så vi kørte i min bil .. 

Anmeld Citér

3. november 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis du mener, at det er farligt, at far kører jeres børn uden kørekort, så kan du selvfølgelig melde ham til politiet, og så er det op til dem, om de vil bruge ressourcer på at undersøge sagen og forsøge at tage ham på fersk gerning.

Jeg går normalt (pga. mit arbejde og personlige holdninger) meget op i, at loven skal overholdes, men der er også nogle ting, jeg synes er for små til, at det ville genere mig. For mig vil det ikke handle så meget om, hvorvidt nogen kører uden kørekort men i stedet, hvordan de kører. Nogen af dem, jeg kender, med kørekort, kører så råddent, at jeg har meddelt dem, at jeg ikke vil køre med dem og flere af dem har da også klip i kortet og fået flere bøder.

Derimod kender jeg så også et par stykker, jeg ved, der til tider kører på trods af, at de ikke har noget kørekort. Jeg har valgt ikke at melde dem, da de netop pga. det manglende kørekort, kører utroligt pænt og overholder alle færdselsregler, da de netop er bange for at blive stoppet, når de kører uden kørekort.

Hvis du vil aflevere beviser til politiet, kan du se, om du kan få et billede af din x, der kører, men ellers findes der ikke så mange brugbare beviser. At han ejer en bil, er ikke noget bevis, da det er helt lovligt (men selvfølgeligt lidt mistænkeligt) at eje en bil, selv om man ikke har kørekort, så det kan politiet ikke bruge til noget. 

Anmeld Citér

3. november 2015

alenemor42

Janey skriver:

Hvis du mener, at det er farligt, at far kører jeres børn uden kørekort, så kan du selvfølgelig melde ham til politiet, og så er det op til dem, om de vil bruge ressourcer på at undersøge sagen og forsøge at tage ham på fersk gerning.

Jeg går normalt (pga. mit arbejde og personlige holdninger) meget op i, at loven skal overholdes, men der er også nogle ting, jeg synes er for små til, at det ville genere mig. For mig vil det ikke handle så meget om, hvorvidt nogen kører uden kørekort men i stedet, hvordan de kører. Nogen af dem, jeg kender, med kørekort, kører så råddent, at jeg har meddelt dem, at jeg ikke vil køre med dem og flere af dem har da også klip i kortet og fået flere bøder.

Derimod kender jeg så også et par stykker, jeg ved, der til tider kører på trods af, at de ikke har noget kørekort. Jeg har valgt ikke at melde dem, da de netop pga. det manglende kørekort, kører utroligt pænt og overholder alle færdselsregler, da de netop er bange for at blive stoppet, når de kører uden kørekort.

Hvis du vil aflevere beviser til politiet, kan du se, om du kan få et billede af din x, der kører, men ellers findes der ikke så mange brugbare beviser. At han ejer en bil, er ikke noget bevis, da det er helt lovligt (men selvfølgeligt lidt mistænkeligt) at eje en bil, selv om man ikke har kørekort, så det kan politiet ikke bruge til noget. 

Det er vel ikke et spørgsmål om det er farligt eller ej, men et spørgsmål om moral og hvilket signal man sender til sine børn.

Det der med at "gradbøje" ulovlige handlinger har jeg aldrig forstået. Er det ulovligt.... jamen så er det ulovligt! Uanset hvad man har af mening om det. Det er sgu noget underligt noget at lære sine børn og helt forkasteligt i min verden. Ligesom folk der lader deres 14 årige knægte kører på knallert fordi det gjorde de også osv. Det jo jo ikke tingene mindre ulovlige.

Hvis han bliver stoppet med børnene i bilen og de skal overvære han bliver anholdt og de må hentes af andre osv. Det er da ulækkert at udsætte sine børn for den mulighed fordi man ikke gider tage det offentlige. Man må tage konsekvensen af sine valg.... men her kan der være konsekvenser for hans børn også som på ingen måde har valgt !

Anmeld Citér

3. november 2015

Janey

Profilbillede for Janey
alenemor42 skriver:

Det er vel ikke et spørgsmål om det er farligt eller ej, men et spørgsmål om moral og hvilket signal man sender til sine børn.

Det der med at "gradbøje" ulovlige handlinger har jeg aldrig forstået. Er det ulovligt.... jamen så er det ulovligt! Uanset hvad man har af mening om det. Det er sgu noget underligt noget at lære sine børn og helt forkasteligt i min verden. Ligesom folk der lader deres 14 årige knægte kører på knallert fordi det gjorde de også osv. Det jo jo ikke tingene mindre ulovlige.

Hvis han bliver stoppet med børnene i bilen og de skal overvære han bliver anholdt og de må hentes af andre osv. Det er da ulækkert at udsætte sine børn for den mulighed fordi man ikke gider tage det offentlige. Man må tage konsekvensen af sine valg.... men her kan der være konsekvenser for hans børn også som på ingen måde har valgt !

Det er en helt fin holdning, du har, men den deles nok ikke 100% af ret mange. Jeg tror langt de fleste har prøvet at gå over for rød mand, cykle på fortovet eller uden lys eller køre lidt for stærkt i bilen osv. I den perfekte Verden overholdte vi selvfølgelig alle loven, og det er også den juridiske rådgivning, jeg deler ud på mit arbejde, men i praksis er min erfaring, at langt de fleste ikke gør det fuldt ud.

Han bliver i øvrigt ikke anholdt for at køre uden kørekort, da det er en forbrydelse, der kun giver bødestraf og afhængig af betjenten, der stopper ham, er det også muligt, at han får lov til at køre videre (det gjorde en af mine bekendte), men enig i, at det ikke er i orden, hvis det går ud over børnene.

Anmeld Citér

3. november 2015

modesty

Helt enig. For mig ville det afgørende spørgsmål være: Kan far rent faktisk finde ud af at køre bil på en forsvarlig måde? Hvis svaret er ja, ville jeg ikke gøre noget. 

Desuden har politiet sandsynligvis ikke resourcer til at følge op på sådan en sag (men derfor kan man selvfølgelig godt anmelde af princip alligevel hvis man mener at det er det rigtige at gøre).

Anmeld Citér

3. november 2015

Fremad

For mig handler det både om at han har fået taget kortet, af en eller anden grund.

Han gør noget ulovligt...

OG viser sine børn at man faktisk skider på loven...

Jeg ville ringe til politiet, og få dem til at være obs på det... samtidig får hans kære kæreste en ordentlig en hvis han bliver taget i hendes bil og hun har udleveret nøglerne....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.