Hvis du mener, at det er farligt, at far kører jeres børn uden kørekort, så kan du selvfølgelig melde ham til politiet, og så er det op til dem, om de vil bruge ressourcer på at undersøge sagen og forsøge at tage ham på fersk gerning.
Jeg går normalt (pga. mit arbejde og personlige holdninger) meget op i, at loven skal overholdes, men der er også nogle ting, jeg synes er for små til, at det ville genere mig. For mig vil det ikke handle så meget om, hvorvidt nogen kører uden kørekort men i stedet, hvordan de kører. Nogen af dem, jeg kender, med kørekort, kører så råddent, at jeg har meddelt dem, at jeg ikke vil køre med dem og flere af dem har da også klip i kortet og fået flere bøder.
Derimod kender jeg så også et par stykker, jeg ved, der til tider kører på trods af, at de ikke har noget kørekort. Jeg har valgt ikke at melde dem, da de netop pga. det manglende kørekort, kører utroligt pænt og overholder alle færdselsregler, da de netop er bange for at blive stoppet, når de kører uden kørekort.
Hvis du vil aflevere beviser til politiet, kan du se, om du kan få et billede af din x, der kører, men ellers findes der ikke så mange brugbare beviser. At han ejer en bil, er ikke noget bevis, da det er helt lovligt (men selvfølgeligt lidt mistænkeligt) at eje en bil, selv om man ikke har kørekort, så det kan politiet ikke bruge til noget.