Begravelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kondolerer - hvor forfærdeligt at miste en forælder "før tid"

Som jeg skrev i en anden  tråd synes jeg du skal tænke på om du selv vil få mulighed for at sørge "igennem" og om andre vil kunne udtrykke deres sorg lige så uhæmmet som ellers når der sidder et 3-årigt barn ved siden af.

Med fare for at blive upopulær så ville jeg selv føle at det var enormt hæmmende at sidde og stortude foran / ved siden af / i lokale med et lille barn som kunne blive skræmt fra vid og sans over de mange sørgende mennesker.

Jeg synes at små børn ved begravelser trækker meget opmærksomhed og det er altså ikke ALLE der synes det er lige hyggeligt med børnepludder / snak / uro når man selv er i sorg over at have mistet. Jeg synes personligt det er rigtig træls, og det er som regel kun de som er tæt på barnet der kan se det søde i det.

Begravelser er for mig en mulighed for at stoppe op og sige farvel til den afdøde og de n halve time det drejer sig om - der skal der altså være ro og fokus på det og ikke på en eller anden unge der pludrer eller hyler. Det virker på mig enormt forstyrrende og faktisk grænseoverskridende.

Jeg ville istedet for tage mine børn med til receptionen / gravøl bagefter hvor der er en mere fri stemning, men hvor temaet er det samme, nemlig at man er samlet for at tage afsked og være sammen. Her synes jeg nemlig det er skønt med børn til at lette stemningen ovenpå ceremonien. Men før barnet kan sidde stille selv og forstå hvad der foregår synes jeg ikke det skal emd i kirken... For alles skyld.

Mvh
Monica -  der som 5-årig ikke var med til sin mormors begravelse men i stedet blev snakket med og var med til en familieaften for os unger hvor der blev kigget billeder og mindet mormor i stedet for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2009

Kb

Tusinde tak for alle jeres svar. Hver og en er taget til efterretning. 
Jeg har ikke helt besluttet mig endnu, men tror han bliver hjemme.

Jeg vil være rigtig ked af det til begravelsen og vil nok ikke helt magte at skulle sidde og forklare tre årig hvorfor jeg græder. Jeg tror at jeg får brug for plads til at være ulykkelig - for mig selv....

Igen TAK piger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.