Vi forstår ikke hinanden mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2015

MorDk

Anonym skriver:

Det vil han aldrig gå med til, jeg er heller ikke så meget til for parterapi 

Hvorfor ikke om jeg må spørge? Er I hver især "bange" for sandheden? Hvad der evt. kommer op til overfladen? Ved I hvad Parterapi er for en størrelse?

Min kæreste og jeg går i parterapi. Og vi er glade for det. Vi har været sammen i 6 år. Vi har 2 børn sammen på 5 år og 3 år. Vi har haft vores op og nedture. Vi har hver i sær vores ting at tumle med og sammen kan det også være svært at få tingene til at fungere. Vi kunne ikke kommunikerer på en fornuftig måde. Vi vidste begge at vi ville være sammen MEN vi vidste også at det ikke kunne blive sådan uden hjælp. Der er ikke noget i vejen med at søge hjælp. 

Prøv at forestil dig en bil. Den skal til service. Måske er der ikke noget i vejen med den sådan umiddelbart, men du går til check/service med den alligevel. Får den en bule... ja så går vi til mekanikeren og får den rettet. 

Tænder. Ja de skal også passes. Vi går til regelmæssigt tjek. Går tænderne i stykker eller ikke fungerer optimalt så får vi dem fixet. 

Hvad med parfohold? Hvorfor ikke sørge for at få et tjek? 

Et parforhold har også brug for at blive set i gennem i sømmene og hvorfor ikke prøve hvis man selvfølgelig begge gerne vil være sammen? 

Det "nemmeste" i verden er at gå fra hinanden. Det sker for mange par hvis og når der er for mange "bump" med på vejen... 

Har man børn sammen er det ikke så nemt. Selvfølgelig skal man ikke blive sammen for en hver pris. MEN jeg synes man skylder sig selv, hinanden og ikke mindst børnene at PRØVE. Herhjemme har vi kæmpet mange kampe... og først nu hvor vi har fået en parterapeut og har fået nogle rigtige gode arb. redskaber... giver det pote. Vi ser tingene på en ny måde. Hinanden på en ny måde og viser hinanden mere respekt og har mere forståelse for hinandens reaktionsmøsntre osv. 

Nå, men jeg vil bare sige... at hvis I stadig elsker hinanden og vil hiandnen så KÆMP for det. Det er ingen garanti I bliver sammen efter parterapi. Og NEJ det er ikke nok at gå 1 gang. 

Hvis I går fra hinanden efter I har været i et terapiforløb.... så kan I sige at i det mindste har forsøgt/kæmpet. Og det tror jeg I hver især ville sætte pris på. Og ikke mindst jeres børn. 

Tænk jer rigtig godt om. Taler fra hjertet og af erfaring. 

Held og lykke 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2015

MorDk

Anonym skriver:

Nej det er ikke sundt. Men jeg  føler bare at han bliver endnu mere træls at være sammen med hvis ikke vi har været intime sammen. Så er han virkelig i dårlig humør hele tiden

Min kæreste får PIP hvis ikke han får sex og omvendt så bliver jeg faktisk også knotten. Er man par så er det intime altså også rigtig vigtigt. Hvis man lever et forhold uden sex så mener jeg man lige så godt kan være venner. 

Jeg havde en periode hvor jeg stort set ikke havde lyst til sex. Det handlede i bund og grund om manglende kommunikation og forståelse. Hvis ikke man kommunikerer og mærker hinanden i hverdagen så er det bare extra svært at have sex også. 

Der kan være mange ting der spiller ind. Men et parforhold uden sex er i min verden "dødsdømt" 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

LOL

Anonym skriver:

Min mand, gennem 7 år og som jeg har 2 børn med. Vi forstår ikke hinanden , taler ikke samme sprog, altså når jeg snakker i øst svare han vest, sådan har det været ca. 1 år nu. Vi kan bare ikke finde ud af at snakke sammen, diskutere eller noget. Det resultere i, at jeg bare holde min mund , jeg spørger ikke , snakker ikke med ham medmindre det er noget der omhandler børnene . Vi er intime x ca 2 ugentligt men det er bare SF pligt - ikke andet for mig i hvertfald, jeg synes ikke jeg har følelser for ham mere. Det 2 gange vi er intime har jeg det utrolig dårlig efter, fordi jeg bare føler  jeg er tvunget til det, at jeg skal. Græder mig selv i søvn. Er dette ægteskab værd at bruge krafter på? Anonym svare tillad 

Jeg synes da helt bestemt jeres ægteskab, og ikke mindst familie, er værd at bruge kræfter på. Adskillige par oplever kriser (mener faktisk der er en 8 års krise), hæng i og giv det tid og accepterer at det er som det er lige nu, det er unormalt ikke at opleve man glider fra hinanden i perioder, måske afskyr man nærmest hinanden, det handler bare om at lære at finde hinanden igen- Held og lykke med det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.