Hjælp til at forstå

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2015

Kamilla-m

Anonym skriver:

Fandt denne inde på beskæftigelseministeret hjemme side og der står under 30 år gravid og forbi 12 svangerskabsuge har man ret til 10849 kr pr måned  

men ved godt uanset hvad er det ikke en dans på røde roser at være på KH men har bare brug for en løsning lige nu 

Hvis du blir eks "smidt ud" af uddannelsen har du karantæne i 3 eller 4 mdr før du kan få uddannelses hjælp 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2015

CutieKiwi

H-Nielsen skriver:

Hvis du blir eks "smidt ud" af uddannelsen har du karantæne i 3 eller 4 mdr før du kan få uddannelses hjælp 

At få karantæne så længe lyder usandsynligt i mine ører. Hvor har du den info fra?

Anmeld Citér

9. november 2015

sandramor

H-Nielsen skriver:

Det har jeg nu aldrig hørt om og jeg arbejder indenfor beskæftigelse..... Det kan give 3 ugers karantæne... Men ikke 3 mdr 

Anmeld Citér

9. november 2015

Kamilla-m

CutieKiwi skriver:

At få karantæne så længe lyder usandsynligt i mine ører. Hvor har du den info fra?

Det gør det i den kommune jeg bor i 

Min søster har fået det 

Anmeld Citér

9. november 2015

Kamilla-m

sandramor skriver:

Det har jeg nu aldrig hørt om og jeg arbejder indenfor beskæftigelse..... Det kan give 3 ugers karantæne... Men ikke 3 mdr 

I den kommune jeg bor i er det tre mdr. Min søster har fået det.

Anmeld Citér

9. november 2015

CutieKiwi

H-Nielsen skriver:

I den kommune jeg bor i er det tre mdr. Min søster har fået det.

Ikke to sager er ens og tænker der er mange faktorer der spiller ind. Dog kan jeg ikke finde noget hvor der lovgivningsmæssigt står at du får karantæne hvis du dropper ud af en uddannelse. Det der kan være med så lang "karantæne" kan være hvis du er i mellem uddannelser. Så er du ikke berettiget til kontanthjælp 

Anmeld Citér

9. november 2015

CutieKiwi

sandramor skriver:

Mente nok. Men er det ikke hvis man siger jobbet op uden gyldig grund?

Anmeld Citér

9. november 2015

Kamilla-m

CutieKiwi skriver:

Ikke to sager er ens og tænker der er mange faktorer der spiller ind. Dog kan jeg ikke finde noget hvor der lovgivningsmæssigt står at du får karantæne hvis du dropper ud af en uddannelse. Det der kan være med så lang "karantæne" kan være hvis du er i mellem uddannelser. Så er du ikke berettiget til kontanthjælp 

Jeg skriver også vis man blir smidt ud 

Så er det selv forskyldt at man ikke får udbetaling. Dette her er fra sidste år, hun ku ikke gennemføre uddannelsen pga svær gravidtet og lægen ville ikke sygemelde så hun blev smidt ud og kunne ikke få kh før efter tre mdr. 

Kan se om jeg kan finde paragraffer imorgen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.