Hjælp til at forstå

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.656 visninger
17 svar
3 synes godt om
27. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej alle sammen 

står muligvis og er ved at miste mit job/uddannelse jeg har ikke optjent nok i a kassen har kun være medlem i 4 måneder, jeg er gravid i 18 uge og er 24 år og bor sammen med min kæreste. 

har jeg ret til nogen form for økonomisk støtte ? Kontanthjælp eller lignende håber nogen er sat lidt ind ind i alle de forvirrende regler og kan hjælpe mig  

på forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig

Der er mange faktorer som afgør, hvorvidt du vil være berettiget til en ydelse. Du har pt. ikke optjent retten til dagpenge grundet din korte anciennitet.

Om du kan få kontanthjælp afhænger af en række faktorer - du må fx ikke eje noget af værdi (bolig, bil, opsparring, arv) og din mand må ikke tjene over minimumsgrænsen for den gensidige forsørgerpligt.

Hvis du er berettiget til kontanthjælp vil du også modtage denne under din barsel. 

Mange hilsner + held og lykke

Signe

Anmeld Citér

27. oktober 2015

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hej med dig

Der er mange faktorer som afgør, hvorvidt du vil være berettiget til en ydelse. Du har pt. ikke optjent retten til dagpenge grundet din korte anciennitet.

Om du kan få kontanthjælp afhænger af en række faktorer - du må fx ikke eje noget af værdi (bolig, bil, opsparring, arv) og din mand må ikke tjene over minimumsgrænsen for den gensidige forsørgerpligt.

Hvis du er berettiget til kontanthjælp vil du også modtage denne under din barsel. 

Mange hilsner + held og lykke

Signe

Går gensidig forsørgerpligt ikke først i kraft når jeg er 25??

Anmeld Citér

27. oktober 2015

esioul

Anonym skriver:

Hej alle sammen 

står muligvis og er ved at miste mit job/uddannelse jeg har ikke optjent nok i a kassen har kun være medlem i 4 måneder, jeg er gravid i 18 uge og er 24 år og bor sammen med min kæreste. 

har jeg ret til nogen form for økonomisk støtte ? Kontanthjælp eller lignende håber nogen er sat lidt ind ind i alle de forvirrende regler og kan hjælpe mig  

på forhånd tak 

Er det ikke muligt at søge nogle vikar jobs indtil barsel?

Anmeld Citér

27. oktober 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Er det ikke muligt at søge nogle vikar jobs indtil barsel?

Tvivler

Anmeld Citér

27. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Går gensidig forsørgerpligt ikke først i kraft når jeg er 25??

Hvis du er under 25 er du i stedet berettiget til uddannelseshjælp - så vidt jeg kan aflæse ligger satsen på 5.945 kr. pr. måned - før skat. 

Det betyder dog at du skal stå til rådighed for aktivering og uddannelse frem til din barsel. 

Under barslen ydes desuden et mindre tilskud på knapt 1000 kr. før skat. 

Anmeld Citér

27. oktober 2015

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hvis du er under 25 er du i stedet berettiget til uddannelseshjælp - så vidt jeg kan aflæse ligger satsen på 5.945 kr. pr. måned - før skat. 

Det betyder dog at du skal stå til rådighed for aktivering og uddannelse frem til din barsel. 

Under barslen ydes desuden et mindre tilskud på knapt 1000 kr. før skat. 

Fandt denne inde på beskæftigelseministeret hjemme side og der står under 30 år gravid og forbi 12 svangerskabsuge har man ret til 10849 kr pr måned  

men ved godt uanset hvad er det ikke en dans på røde roser at være på KH men har bare brug for en løsning lige nu 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

27. oktober 2015

ung-mor-2014

Hej alle sammen 

på forhånd tak 

Hej

er selv pt på kh, i håb im snart at være videre

min kæreste får omkring 7000 efter skat, sådan lige taget i hovedet, jeg får ca 8500/8700 efter skat med barsels tillæg, men du skal være i aktivering ved kommunen indtil barsel men de vil altså gerne hjælpe med at få dig i arbejde inden hvis det muligt

jeg får ca 14 dage efter endt barsel til selv at prøve finde lærerplads, og ellers vil de gerne hjælpe lidt, men har jeg ikke noget til december, så kommer jeg i aktivering imens jeg prøver få lærerplads

nå jo vi eller jeg får i hvertfald det de kalder uddannelseshjælp det hedder det vist når man er under 25 tror jeg det var de sagde

Anmeld Citér

27. oktober 2015

Anonym trådstarter

ung-mor-2014 skriver:

Hej

er selv pt på kh, i håb im snart at være videre

min kæreste får omkring 7000 efter skat, sådan lige taget i hovedet, jeg får ca 8500/8700 efter skat med barsels tillæg, men du skal være i aktivering ved kommunen indtil barsel men de vil altså gerne hjælpe med at få dig i arbejde inden hvis det muligt

jeg får ca 14 dage efter endt barsel til selv at prøve finde lærerplads, og ellers vil de gerne hjælpe lidt, men har jeg ikke noget til december, så kommer jeg i aktivering imens jeg prøver få lærerplads

nå jo vi eller jeg får i hvertfald det de kalder uddannelseshjælp det hedder det vist når man er under 25 tror jeg det var de sagde

Hvad fik du i kh før du gik på barsel  

Anmeld Citér

28. oktober 2015

ung-mor-2014

Anonym skriver:

Hvad fik du i kh før du gik på barsel  

Jeg var ikke på kh før barsel, kom fra skole også på kh

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.