Jeg har en pige på 4 år som går på stue med 7 andre piger. De er alle jævnaldrende og har et helt specielt forhold til hinanden på godt og ondt. Desværre er der en dronning i gruppen som bestemmer hvad tøj de skal have på, hår, hvem der er de populære Osv Osv. Ting som jeg først havde regnet med at jeg skulle tage stilling til om ti år ca.
Der er kommet to nye piger på stuen i år, men de bliver holdt udenfor gruppen. Min datter vil gerne lege med alle børn, men det ikke velset blandt dronningen at man leger med de nye eller leger med drengene. For hvis man leger med andre end dem fra gruppen, så må man ikke lege med dronningen igen. Ligeledes med hår og tøj. Hvis man ikke gør som dronningen siger eller har det rigtige tøj på, så vil hun ikke lege. Hun har sågar forbudt dem at gå på toilet midt i en leg, for hvis de gjorde det måtte de ikke komme tilbage til legen igen.
Det har været vendt med pædagogerne mange gange, men de vil ikke tage fat i den pågældende pige og hendes forældre. Da de mener at det er de andre som skal læres til at blive mere selvstændige og sige fra overfor denne pige. Desuden vil de heller ikke køre "heksejagt" på en bestemt pige så de snakker hele tiden udenom, og forsøger at overbevise os forældre om at der ikke er nogen dronning i gruppen. Men vi er flere forældre som har set og hørt rigtigt meget vedrørende denne pige, samtidig med at de tidligere pædagoger der har været på stuen indrømmede at hende pigen er "dronningen" som bestemmer rigtigt meget.
Det er vendt med ledelsen uden held.
Har i oplevet noget lignende eller hvad skal vi gøre.?
Anmeld
Citér