Surt opstød.. Vil folk ikke stoppe? ang. G-test!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Forsigtige "advarsler" ved teste taget 3+? generer mig egentlig ikke - jeg tænker mest af alt at det er for at forberede vedkommende på den store usikkerhed, som venter. Selvfølgelig skal man ikke male fanden på væggen, men det kan jo gøres i fine vendinger 

Egentlig bliver jeg mere overrasket over typerne der skriver "Tillykke, du skal være mor" - for dét er der da ved gud ingen som aner, hvorvidt kommer til at ske...

Og nu vi er ved "galde" over g-teste, så er min kæphest mere noget i retning af de mange bragende positive tests som smides op, efterfulgt af spørgsmål om, hvorvidt andre mener at den er positiv...

Hehe... men sådan har vi jo alle vores små irritationsmomenter 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2015

Christine

Anonym skriver:

Har i en laaaang periode været væk fra baby.dk.

Jeg er nu tilbage og lure lidt her inde, OG... Ser næsten dagligt glade kvinder ligge billeder op af G-test.

Jeg smiler og tænker " EJ hvor er det fantastisk", og læser ned af, og se så bliver jeg overrasket, den ene gang efter den anden.

Der er så mange beskeder om " Men glæd dig ikke for hurtigt, jeg begyndte at bløde, da min var så svag i farven".

EJ SÅ STOPPER DET..!! Hvorfor sætte alle de tanker i hovedet på en glade kvinde der har testet positiv? Vi ved ALLE sammen godt, at en test kan være svag eller bragende positiv. Det er forskelligt for kvinde til kvinde, og det er da dybt tragisk at så mange skal starte deres graviditet med de ord og bekymringer?!

Jeg testede BRAGENDE positiv, og min blodprøve var BRAGENDE høj, og ved i hvad.. det sluttede brat, med et hjerte der stoppede med at slå..

EN SVAG TEST/BRAGENDE POSETIV TEST, BETYDER IKKE MERE ELLER MINDRE GRAVID!

Der er Ikke nogen, som ikke ved, at det kan ende galt, men det er bare ikke det man har lyst til at høre midt i ens største lykke!

Nu er jeg gravid igen, og fik først en MEGET positiv test i 5+, og baby lever stadig!

TILLYKKE ALLE JER FANTASTISKE GRAVIDE.. NYD DET

Jeg tror faktisk folk gør det i god mening. Og vi har forskellige udgangspunkter. Mit er at det er helt vanvittigt at teste når man er mindre end 4+0. Og når man tester mega tidligt, så risikerer man jo at fange en graviditet der aldrig bliver til noget, så det er jo ikke helt uden grund at man får formaninger.

Vil så omvendt sige at jeg overhovedet heller ikke tror man kan bruge farvens styrke til en dyt 

Men kan da godt se det er irriterende at høre, jeg tror virkelig bare hensigten er god.

Anmeld Citér

22. oktober 2015

ErDetSnartNU

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Forsigtige "advarsler" ved teste taget 3+? generer mig egentlig ikke - jeg tænker mest af alt at det er for at forberede vedkommende på den store usikkerhed, som venter. Selvfølgelig skal man ikke male fanden på væggen, men det kan jo gøres i fine vendinger 

Egentlig bliver jeg mere overrasket over typerne der skriver "Tillykke, du skal være mor" - for dét er der da ved gud ingen som aner, hvorvidt kommer til at ske...

Og nu vi er ved "galde" over g-teste, så er min kæphest mere noget i retning af de mange bragende positive tests som smides op, efterfulgt af spørgsmål om, hvorvidt andre mener at den er positiv...

Hehe... men sådan har vi jo alle vores små irritationsmomenter 

Haha - jeg er HELT enig! Jeg synes det er så opmærksomhedssøgende og se-mig-agtigt når man lægger tydelige tests op med overskriften "hjælp! Er den der???" "Kan I se noget?" "Er SÅ meget i tvivl" eller lignende. Jeg kan sagtens forstå ønsket om at dele den gode nyhed men så skriv da "Se hvad jeg har lavet!" i stedet for at fake en usikkerhed som folk skal modsige. 

Anmeld Citér

22. oktober 2015

CutieKiwi

Anonym skriver:

Hvis man mister inden 6+, så er det også en bio. Så det giver vel det samme? 

Anede ikke at der kunne være risiko for at det var en bio helt frem til 6+0

Anmeld Citér

22. oktober 2015

CutieKiwi

ErDetSnartNU skriver:

Haha - jeg er HELT enig! Jeg synes det er så opmærksomhedssøgende og se-mig-agtigt når man lægger tydelige tests op med overskriften "hjælp! Er den der???" "Kan I se noget?" "Er SÅ meget i tvivl" eller lignende. Jeg kan sagtens forstå ønsket om at dele den gode nyhed men så skriv da "Se hvad jeg har lavet!" i stedet for at fake en usikkerhed som folk skal modsige. 

Om det er en fake usikkerhed.. Jeg tror usikkerheden i sig selv egentlig er god nok, måske endda mixet med en god portion overraskelse over at man nu har tisset positiv Oftest er opslagene anonyme, men jeg kan da have en tese om at det er unge piger

Anmeld Citér

22. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
ErDetSnartNU skriver:

Tænker bare de har brug for bekræftelse. Nu har man jo en positiv i hånden, og så kan man ikke tro sine egne øjne  

jeg ser intet opmærksomhedssøgende eller se mig i det

Anmeld Citér

22. oktober 2015

ErDetSnartNU

CutieKiwi skriver:

Om det er en fake usikkerhed.. Jeg tror usikkerheden i sig selv egentlig er god nok, måske endda mixet med en god portion overraskelse over at man nu har tisset positiv Oftest er opslagene anonyme, men jeg kan da have en tese om at det er unge piger

Den tese kan jeg godt følge dig i Det er heller ikke fordi jeg ikke kan sætte mig ind i usikkerheden - min pointe går på at man jo godt ved at testen er positiv, når der er 2 tydelige streger på den. Usikkerheden bunder vel derfor mere i, at man kan være nervøs for om spiren bliver hængende, end om testen er positiv, og det er dét jeg synes man skal kommunikere mere tydeligt. 

Anmeld Citér

22. oktober 2015

CutieKiwi

ErDetSnartNU skriver:

Den tese kan jeg godt følge dig i Det er heller ikke fordi jeg ikke kan sætte mig ind i usikkerheden - min pointe går på at man jo godt ved at testen er positiv, når der er 2 tydelige streger på den. Usikkerheden bunder vel derfor mere i, at man kan være nervøs for om spiren bliver hængende, end om testen er positiv, og det er dét jeg synes man skal kommunikere mere tydeligt. 

Enig enig

Jeg var selv en af dem der sagde "fuck fuck, nej nej det er ikke rigtigt!!" da testen var positiv.. Det var så der andre valgte at lave et opslag herinde i stedet

Anmeld Citér

23. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

CutieKiwi skriver:

Anede ikke at der kunne være risiko for at det var en bio helt frem til 6+0

Alle graviditeter er såkaldt "biokemiske"frem til uge 6 - det betegner blot stadiet af en ny graviditet. Aborterer man indenfor dette tidsrum kaldes det således ofte for "en bio" - hvilket godt kan give en lidt misvisende opfattelse...

Anmeld Citér

23. oktober 2015

CutieKiwi

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Alle graviditeter er såkaldt "biokemiske"frem til uge 6 - det betegner blot stadiet af en ny graviditet. Aborterer man indenfor dette tidsrum kaldes det således ofte for "en bio" - hvilket godt kan give en lidt misvisende opfattelse...

Så var det derfor jeg blev forvirret, da det netop er misvisende

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.