Mus/dyr på loftet! Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.856 visninger
15 svar
6 synes godt om
20. oktober 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg sidder her i stuen og kan høre at noget skraber/ roder oppe på loftet! 

Hvad gør man? Vi er helt nye husejere og har ikke lige stået med lign før, men jeg er dælme bange for at de gnaver sig ned i huset - specielt køkkenet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

fat i skadedyrs bekæmpelsen. De kan da se hvad det er.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
hannetheis skriver:

fat i skadedyrs bekæmpelsen. De kan da se hvad det er.

Er det ikke kun hvis man har tegn på rotter? (Ved jeg selfølgelig heller ikke om det er) 

det er bare så klamt. Min kæreste mener det bare er sådan at bo på landet. Meeeeen, jeg mener ikke man bare skal lade stå til. 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Klumpe-dumpe

Kan I komme op på loftet? For så er det måske muligt at tjekke hvilke dyr det er. 

Det kan jo være alt fra mår til mus. 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Bshizzle

I det tidligere hus vi boede i, da vågnede jeg en morgen og kunne høre nogle dyr løb på loftet samt løb inde i væggene 

Jeg gik i PANIK!!  Heldigvis var det bare mus!!

Jeg syntes i skulle tjekke jeres loft for evt musse-lort eller rotte-lort. (Der er stor forskel på dem!). 

Hvis det er mus, så kan i sætte nogle fælder op. 

I skal IKKE bare sprede gift, for hvis musene dør på loftet eller inde i væggen/isoleringen så STINKER det!! 

Hvis det er rotte-lort så skal i kontakte en rotte-bekæmper og mener faktisk osse i har ret til at ta kontakt til jeres kommune? 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

AnneH

I må en tur på loftet og se om I kan se hvad det er.

I skal ikke lade det stå til. Mus bider i alt, ledninger og isoleringen.

Hvis I ikke kan se noget, kan man godt prøve at sætte mussefælder op alligevel. Jeg har hørt at rosiner skulle være et godt lokkemidel.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Klumpe-dumpe skriver:

Kan I komme op på loftet? For så er det måske muligt at tjekke hvilke dyr det er. 

Det kan jo være alt fra mår til mus. 

Ja det kan vi. Må lige få min svigerfar til at hjælpe i morgen eftermiddag 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Bshizzle skriver:

I det tidligere hus vi boede i, da vågnede jeg en morgen og kunne høre nogle dyr løb på loftet samt løb inde i væggene 

Jeg gik i PANIK!!  Heldigvis var det bare mus!!

Jeg syntes i skulle tjekke jeres loft for evt musse-lort eller rotte-lort. (Der er stor forskel på dem!). 

Hvis det er mus, så kan i sætte nogle fælder op. 

I skal IKKE bare sprede gift, for hvis musene dør på loftet eller inde i væggen/isoleringen så STINKER det!! 

Hvis det er rotte-lort så skal i kontakte en rotte-bekæmper og mener faktisk osse i har ret til at ta kontakt til jeres kommune? 

Det med giften sagde jeg også! Det er for klamt at have døde dyr liggende! 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Steffecph

Vi har mus i vores lejlighed på 1 sal. Så klamt :-( vi har fanget nogle med fælder og godt med rosiner og spegepølse. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Bshizzle

Mor11 skriver:

Det med giften sagde jeg også! Det er for klamt at have døde dyr liggende! 

Jeg gjorde faktisk det at jeg ringede til Kommunen med det samme og de sendt en Rotte-bekæmper ud.. 

Jeg er møg bange for de kræ  Så turde ikke selv gå op og kigge på loftet. (Min kæreste var ik hjemme hele ugen).. 

Og faktisk var Rotte-bekæmperen så sød at sætte fælder op gratis da det jo ik var rotter 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.