8 måneder baby vågner hver anden time om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2015

Sandratoft

hejmeddig10 skriver:

Hej alle mødre. Ja, som overskriften lyder er vores datter på 8 måneder begyndt at vågne hver anden time om natten. Nogle gange skal hun bare tages op og lige vugges i søvn igen og andre gange skal hun have en flaske. Det er efterhånden ved at Være ret trættende at jeg kun lige når at falde i søvn og så op igen. Hverdenskrig nat har hun også fået en ide om at når flasken er indtaget så skal vi Være vågne i mellem 2 til 3 timer.. Og set er komplet umuligt at putte hende igen, det er forsøgt. Er det her bare et tigerspring eller er det ved varende?  �� Jeg ved ihvertfald bare at jeg hver evig eneste dag sidder og halvsover med hende imens jeg leger med hende.. Mandens vil projekter er åbenbart vigtigere end at hjælpe mig om dagen nemlig.. 

Håber der er nogle der har nogle gode råd eller fif! 

Hilsen en super træt mor! 

Er det egentlig kun dig der tager hende om natten?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vil også sige at hvis det er noget nyt, skulle du få tjekket ører.

min dreng fra 25/2 (termin 4/3) gør det samme, det er bare desværre ikke nyt, jeg kører på 8 mdr uden søvn..... 

jeg kan heller ikke rigtig få ham til at spise grød/mos - han VIL SELV, og har endelig fået lært at tygge så han kan få brød osv. Men vil ikke have jeg mader ham, desværre har han men han endnu ikke motorikken til at få maden ind i munden selv. Og vælling vil han heller ikke, så det er svært at gøre ham ordentlig mæt. Så derfor er han naturligvis sulten om natten.

Der ligger et spring lige her omkring - de siger det er terminsdatoen der tæller, men jeg er noget i tvivl for min dreng er krop umulig for tiden...:

Iagttage, sammenligne og klassificere
Det næste spring er “en verden af kategorier”. Dit barn skal lære, at en stor hund er forskellig fra en hest. Og at en sort- og hvidplettet kat ikke er en ko. For at han kan lære dette, skal der kigges på og sammenlignes en masse ting, og han vil elske at tage med dig på opdagelse i den vide verden i denne periode.

Husk: Den første fase (den irritable periode) af dette spring i verden af kategorier er aldersrelateret og forudsigelig, og begynder i omkring 34. uge. De fleste børn begynder anden fase af springet i 37. uge (se definitionen af “Spring” i Vidunderlige Uger ABC). Den indledende opfattelse af kategoriernes verden sætter gang i en udvikling af en lang række globale koncepter som f.eks. “dyr”. Dog bliver de første kategorier erhvervet gennem korrigerende feedback, forsøg og fejlslagne eksperimenter i at sammenligne ting og lære kategoriernes ligheder og forskelle. Konsekvensen er, at der måske er mange uger og endda måneder mellem to babyer, der lærer dette specifikke koncept. Evner og aktiviteter bliver nævnt i denne app i den tidligst mulige alder, de kan vise sig, så du kan følge og genkende dem. (De kan være elementære først). På den måde kan du respondere på og gøre dit barns udvikling lettere.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
hejmeddig10 skriver:

Hun gider ikke rigtig noget der ikke kommer ud af en flaske. Men jeg prøver med græs hver gang hun er sulten og kartoffelmos om aftenen, inden hun skal have sin nat flaske. Intet hjælper. Har prøvet med vælling og set hjalp Heller ikke.. 

Har du prøvet med fx brød & små stykker mad? Min dreng blev ved med at kaste op, men man kan købe nogle "ostepops" fra Hipp, de er lavet af hirse og de var supergode herhjemme til at lære ham at spise rigtig mad, altså sidde med i hånden, føre op til munden, tygge og dreje maden rundt med tungen.

og så har jeg også held med de der grød poser med låg - dem kan han sidde med selv og ligesom sutte grøden ud. Ulemperne er at de ikke lærer at tygge af dem (det er udelukkende for at få noget mad ned), og så er de jo hammedyre hvis man skal bruge dem hver dag.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

hejmeddig10

Sandratoft skriver:

Er det egentlig kun dig der tager hende om natten?

Hun vil ikke spise rugbrød. Hun spiser pålægget og spytter rugbrødet ud. Ret irriterende �� 

Hun har ikke eget værelse, det har vi ikke plads til endnu. 

Og ja, jeg er den eneste der tager hende om natten. Han har ikke barsel og arbejder på 3 holds skift.. 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Sandratoft

hejmeddig10 skriver:

Hun vil ikke spise rugbrød. Hun spiser pålægget og spytter rugbrødet ud. Ret irriterende �� 

Hun har ikke eget værelse, det har vi ikke plads til endnu. 

Og ja, jeg er den eneste der tager hende om natten. Han har ikke barsel og arbejder på 3 holds skift.. 

Måske kan i aftale 1 eller 2 nætter om ugen (evt weekenden?) hvor han tager hende en hel nat, så du kan få sovet.

Læg dig på sofaen med ørepropper, du har brug for søvnen og det er så vigtigt at du passer på dig selv. Jeg har oplevet rigtig mange kvinder der bærer hele baby-byrden på deres egne skuldrer, og lader manden køre på fripas. Det er ikke farligt at stille krav til ham, og det er bestemt ikke synd for ham at hans nattesøvn ødelægges engang i mellem. 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Babilooo

Mange børn kan faktisk bedre lide den mad man køber i glas end det hjemmelavede. Det har en god konsistens for de små ganer. Du kan evt prøve spagetti med kødsovs på glas til babyer. Det var et stort hit her. 

Det lyder som om at du bør få skruet op for madindtaget men måske andet end rugbrød og grød. Min søn spiste 3 måltider ved 8 mnd. Og mange var de glas man kan købe fordi dem åd han råt.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

hejmeddig10

Sandratoft skriver:

Måske kan i aftale 1 eller 2 nætter om ugen (evt weekenden?) hvor han tager hende en hel nat, så du kan få sovet.

Læg dig på sofaen med ørepropper, du har brug for søvnen og det er så vigtigt at du passer på dig selv. Jeg har oplevet rigtig mange kvinder der bærer hele baby-byrden på deres egne skuldrer, og lader manden køre på fripas. Det er ikke farligt at stille krav til ham, og det er bestemt ikke synd for ham at hans nattesøvn ødelægges engang i mellem. 

De dage han har fri tager han hende når hun vågner om morgenen.. Men aldrig om natten. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

MoarMoar

Hvad med at samsove med din baby? 

Mine børn har også været meget vågnen om natten. Men jeg har haft den liggende i min seng, og på den måde fik jeg noget søvn, da jeg ikke skulle ud af sengen. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

hejmeddig10

MoarMoar skriver:

Hvad med at samsove med din baby? 

Mine børn har også været meget vågnen om natten. Men jeg har haft den liggende i min seng, og på den måde fik jeg noget søvn, da jeg ikke skulle ud af sengen. 

Det vil hun ikke. Hun er en af de få babyer der gerne vil have masser af plads at ligge på. Og det får hun ikke ved mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.