8 måneder baby vågner hver anden time om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.306 visninger
18 svar
3 synes godt om
20. oktober 2015

hejmeddig10

Hej alle mødre. Ja, som overskriften lyder er vores datter på 8 måneder begyndt at vågne hver anden time om natten. Nogle gange skal hun bare tages op og lige vugges i søvn igen og andre gange skal hun have en flaske. Det er efterhånden ved at Være ret trættende at jeg kun lige når at falde i søvn og så op igen. Hverdenskrig nat har hun også fået en ide om at når flasken er indtaget så skal vi Være vågne i mellem 2 til 3 timer.. Og set er komplet umuligt at putte hende igen, det er forsøgt. Er det her bare et tigerspring eller er det ved varende?  �� Jeg ved ihvertfald bare at jeg hver evig eneste dag sidder og halvsover med hende imens jeg leger med hende.. Mandens vil projekter er åbenbart vigtigere end at hjælpe mig om dagen nemlig.. 

Håber der er nogle der har nogle gode råd eller fif! 

Hilsen en super træt mor! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Få tjekket hendes øre hos lægen. Det kan være hun har væske i ørene. 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

hejmeddig10

mor:) skriver:

Få tjekket hendes øre hos lægen. Det kan være hun har væske i ørene. 

Det må jeg ha gjort.. i nat har jeg sovet Maks 3 timer!  ellers har hun vært vågen og holdt fest! 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Babilooo

Hvad får hun af mad om dagen. Du kan give hende noget mad før du ligger hende - altså rigtig mad ikke mælk. Hvis hun er mæt kan det være at hun sover bedre. 

Du må endelig ikke lege med hende om natten - natten skal være så kedelig som mulig. Ikke meget tale eller sang heller... Det vækker ens sanser.

hvad med om dagen - du kan måske prøve at skrue ned på den hvis hun sover meget der. 

At trykke mellem øjenbrynene - det kan virke beroligende (bruges også af akupunkturer) 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Bissen

Hvad sker er hvis du lader hende ligge i sin seng (på eget værelse, hvis hun er det) når hun holder fest? 

Da vores datter var i den alder vågnede hun stor set hver nat og havde fest i ca en time. Vi gik kun derind hvis hun blev ked af det og så faldt hun ellers selv i søvn, når legen blev kedelig

i den tid tog jeg ørepropper i og bad manden vække mig, hvis hun blev ked af det. Måske er det en mulighed? Eller måske kan din mand tage halvdelen af natten en periode? 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Babilooo

Hvis hun bare er vågen og ikke sur så lad hende være i sengen og forsøg at holde dig væk. Nogle gange falder de i søvn igen når der ikke foregår noget eller nogen der tager dem op hele tiden.... Kan måske virke.

prøv at sove når hun tager lure om dagen. 

Og få din mand på banen!!!!! Det havde ikke gået herhjemme. Dine mands projekter må venter når du er/I er så hårdt presset. Det er du nødt til sige så du ikke går ned. 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

hejmeddig10

Smølfine123 skriver:

Hvad får hun af mad om dagen. Du kan give hende noget mad før du ligger hende - altså rigtig mad ikke mælk. Hvis hun er mæt kan det være at hun sover bedre. 

Du må endelig ikke lege med hende om natten - natten skal være så kedelig som mulig. Ikke meget tale eller sang heller... Det vækker ens sanser.

hvad med om dagen - du kan måske prøve at skrue ned på den hvis hun sover meget der. 

At trykke mellem øjenbrynene - det kan virke beroligende (bruges også af akupunkturer) 

Hun gider ikke rigtig noget der ikke kommer ud af en flaske. Men jeg prøver med græs hver gang hun er sulten og kartoffelmos om aftenen, inden hun skal have sin nat flaske. Intet hjælper. Har prøvet med vælling og set hjalp Heller ikke.. 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

hejmeddig10

Bissen skriver:

Hvad sker er hvis du lader hende ligge i sin seng (på eget værelse, hvis hun er det) når hun holder fest? 

Da vores datter var i den alder vågnede hun stor set hver nat og havde fest i ca en time. Vi gik kun derind hvis hun blev ked af det og så faldt hun ellers selv i søvn, når legen blev kedelig

i den tid tog jeg ørepropper i og bad manden vække mig, hvis hun blev ked af det. Måske er det en mulighed? Eller måske kan din mand tage halvdelen af natten en periode? 

Hun bliver virkelig gal hvis jeg lader hende ligge og så rejser hun sig op. Min mand har pt nattevagt så der kan han ikke hjælpe og hun har ikke eget værelse  

Anmeld Citér

20. oktober 2015

hejmeddig10

Smølfine123 skriver:

Hvis hun bare er vågen og ikke sur så lad hende være i sengen og forsøg at holde dig væk. Nogle gange falder de i søvn igen når der ikke foregår noget eller nogen der tager dem op hele tiden.... Kan måske virke.

prøv at sove når hun tager lure om dagen. 

Og få din mand på banen!!!!! Det havde ikke gået herhjemme. Dine mands projekter må venter når du er/I er så hårdt presset. Det er du nødt til sige så du ikke går ned. 

Jeg kan sige det nok så mange gange til ham, men det er lidt som om at tale til en røv uden øre.. jeg har prøvet mange gange at sige til ham at hans drifting projekt er nødt til at vente, men så er han kommentar at hvis han ikke Gør det så bliver der jo ikke lavet en skid (de er 3 om det)..

Prøver virkelig at hvile når hun sover lure, hvilket Maks sker 3 gange om dagen, og aldrig efter 16! Men der forventes rigtig meget af mig når han ikke er hjemme. Det er som om han tror at hun sover hele dagen og hele natten og derfor kan jeg jo godt lave en masse imens! Men sådan er det jo ikke! 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Sandratoft

hejmeddig10 skriver:

Hun gider ikke rigtig noget der ikke kommer ud af en flaske. Men jeg prøver med græs hver gang hun er sulten og kartoffelmos om aftenen, inden hun skal have sin nat flaske. Intet hjælper. Har prøvet med vælling og set hjalp Heller ikke.. 

Hvad med lidt brød og leverpostej  som godnat mad? Måske er hun nået dertil hvor maden skal smage af mere  

Men vil sige at jeg tror det er en fase,  som alt andet.  Vores datter havde en overgang fra hun var ca 10 - 13 måneder hvor hun vågnede mindst 10 gange om natten,  nærmest uanset hvad vi gjorde.  Det var skide hårdt men det gik over igen.  

Som nogen andre skriver,  så ville jeg bare lade hende lege selv inde i sin seng (har hun eget værelse?)  og bare gå ind og sove videre.  Hvis hun bliver utilfreds skal du jo nok høre det.  Måske lærer hun på et tidspunkt at det er røv kedeligt at være vågen om natten  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.