Hvad kostede jeres fertilitetsbehandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.368 visninger
13 svar
1 synes godt om
19. oktober 2015

Ønsker en lille spire..

Hejsa.

Ja, som overskriften lyder er vi interesset i at hvad jeres fertilitetsbehandlinger har kostet. Det er lidt svært at snakke om og stille op på den måde, for i princippet er det jo prisen på et barn. Men min kæreste og jeg overvejer snart at begynde i behandling. Hjælp til første er vel gratis, men er der ingen egenbetaling på medicin eller lignende? // Caroline. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

Kærlighediminmave

Vi har nok brugt 3-4000 på medicin indtil videre. 3 iui forsøg 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Ønsker en lille spire..

Hold da op! Hvor meget er det cirka fra gang til gang? 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Ønsker en lille spire..

nullermand15 skriver:

Vi har nok brugt 3-4000 på medicin indtil videre. 3 iui forsøg 

Har du et råd til hvad der er en god ide at have sparet op inden opstart? 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

esioul

Ønsker en lille spire.. skriver:

Hejsa.

Ja, som overskriften lyder er vi interesset i at hvad jeres fertilitetsbehandlinger har kostet. Det er lidt svært at snakke om og stille op på den måde, for i princippet er det jo prisen på et barn. Men min kæreste og jeg overvejer snart at begynde i behandling. Hjælp til første er vel gratis, men er der ingen egenbetaling på medicin eller lignende? // Caroline. 

Hvis du er i reagensglas behandling kan du få kroniker tilskud når udgifterne pr år overstiger ca. 17.000. 

Din egen betaling pr år er max 3500 ca herved.  

Anmeld Citér

19. oktober 2015

MarianneRubi

Jeg brugte omkring 3800 for 2 behandlinger 

1 i februar som blev aflyst 

og igen i juni hvor min ctr self gik i nul og jeg startede forfra med at optjene til tilskud fra min alm sygesikring 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

tarkoflen

Vi brugte ca 7000 på to IVF/ICSI forsøg, men vi rendte også ind i, at det lå på hver sin side af at min cpr.saldo på apoteket udløb :/

til næste gang vil jeg undersøg tilskud fra Danmark noget nærmere og se om det kan betale sig

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Jn81

tarkoflen skriver:

Vi brugte ca 7000 på to IVF/ICSI forsøg, men vi rendte også ind i, at det lå på hver sin side af at min cpr.saldo på apoteket udløb :/

til næste gang vil jeg undersøg tilskud fra Danmark noget nærmere og se om det kan betale sig

Jeg er medlem i Danmark, og var i gr 5, som er den " alm".... Det kostede os ret mange penge mht medicinen, da vi var i behandling, så flyttede fra gr 5 til gr 2 (som er den dyreste).... Det kostede omkring 1000kr pr kvartal.... Og jeg fik så ALT medicin betalt.... For mig/os kunne det helt klart betale sig at være i Danmark... Jeg har haft medicin for omkring 40.000 kr tror jeg, hvis ikke mere... Fik kroniker tilskud i starten, men kunne ikke få det hver gang (de snakkede noget om at man kun kunne få det et vis antal gange) og vi har været igennem 5 iui og 6 IVF/ICSI... Så for os har det sparet os fr mange penge at jeg var i Danmark... 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

FrkHS

Vi har indtil videre brugt 14.000 kr på behandling. 3500 kr på medicin indtil vi nåede op til grænsen på egenbetaling og 10.500 kr på donorsæd ved 7 x iui'er.

Vi har desværre ikke opnået en graviditet endnu. Fertilitetsbehandling er dyrt. Udover det nævnte, er der også kommet regning til akupunktur, som i nogle perioder har været 400 kr pr. uge.

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Babilooo

Da ægdonation i første omgang er gratis betale vi "kun" et par tusinder til medicin. Så første barn kostede medicinens pris.

ægdonation i udlandet plus medicin x 3 hsr kostet os omkring 100.000 kr. Det var barn nr 2.

vi fik en dejlig søn ud af det - så ja du kan sige at han har været dyr at lave.

Jeg ville spare sammen så meget i kan. Hvis I er heldig og medicin ikke er så dyrt og forløbet kort - så vil I få brug for penge til udstyr og tøj mm.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.