Sæddonor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2015

januar16

Anonym skriver:

Tak til jer andre for svar, i kommer med nogle gode begrundelser 

Personligt ville jeg ikke selv kunne være i et forhold med en donor som ikke var anonym - jeg ville ikke kunne leve med en dag muligvis at skulle rumme min mands "voksne" barn, som måske er søn/datter af en insemineret kvinde, og at han/hun søger sin bio far og et forhold til ham. Det ville være over min grænse.

Men jeg ville nok godt kunne være i et forhold med en anonym donor 

Der er selvfølgelig en "risiko" for at hans barn vil opsøge ham. Men det er ikke sikkert at barnet er dansk. Mener at have læst at der er en del eksport af dansk sæd. 

Uanset vil det/de børn der kommer ud af det jo have deres egen famile, og den kontakt de vil søge er jo ikke en erstatningsfamilie. Men kan godt forstå at de er nysgerrige. Det ville jeg da også være, bare for at se hvor meget der er arv og opdragelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

Anonym trådstarter

januar16 skriver:

Der er selvfølgelig en "risiko" for at hans barn vil opsøge ham. Men det er ikke sikkert at barnet er dansk. Mener at have læst at der er en del eksport af dansk sæd. 

Uanset vil det/de børn der kommer ud af det jo have deres egen famile, og den kontakt de vil søge er jo ikke en erstatningsfamilie. Men kan godt forstå at de er nysgerrige. Det ville jeg da også være, bare for at se hvor meget der er arv og opdragelse.

Det er jo kun hvis donoren vælger ikke at være anonym, ellers er der ingen mulighed for at kunne blive opsøgt 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det ville jeg ikke kunne være. Ja, jeg er dobbelt moralsk. Jeg synes det er rigtig synd for dem som har brug for sæd/æg, men bare ikke fra min mand. Jeg synes, at det er stort at dem som gør det og har den dybeste respekt

Anmeld Citér

19. oktober 2015

januar16

Anonym skriver:

Det er jo kun hvis donoren vælger ikke at være anonym, ellers er der ingen mulighed for at kunne blive opsøgt 

Det er selvfølgelig rigtigt. 

Ville personligt ikke have behov for at det var anonymt, for ville ikke have noget imod det hvis et donorbarn ville have kontakt.

Min kæreste har selv familie der har brugt en donor, og derfor har vi haft snakken. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

God-mor

Anonym skriver:

Kunne du være i et forhold og evt stifte familie med en mand der var sæddonor? Der er ikke tale om en mand der er det ved forholdets begyndelse, men vælger at blive det mens han er i et forhold, og planlægger børn med sin kone. 

Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg ville ikke kunne, og jeg kunne heller ikke selv donere æg. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

CarinaSB

Anonym skriver:

Kunne du være i et forhold og evt stifte familie med en mand der var sæddonor? Der er ikke tale om en mand der er det ved forholdets begyndelse, men vælger at blive det mens han er i et forhold, og planlægger børn med sin kone. 

Hvorfor/hvorfor ikke?

Det ville jeg ikke have problemer med .. Hvis min mand ville donere sæd ville det være 100 % i orden med mig :) Han vil gøre en god gerning, og han ville jo ikke skulle have et ansvar for et barn med en anden kvinde :) Om han ville gøre det anonymt eller ikke ville også være hans valg. Og jeg ville støtte ham 100 % i det :) 

Så kom han imorgen og siger at han ville ned og donere, jamen så vil jeg holde ham i hånden hele vejen og så være stolt over min mand 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

modesty

Anonym skriver:

Men ville I kunne abstrahere fra tanken om at et tilfældigt barn på gaden i princippet kunne være jeres mands barn?

Ja.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.