Sæddonor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.311 visninger
16 svar
13 synes godt om
19. oktober 2015

Anonym trådstarter

Kunne du være i et forhold og evt stifte familie med en mand der var sæddonor? Der er ikke tale om en mand der er det ved forholdets begyndelse, men vælger at blive det mens han er i et forhold, og planlægger børn med sin kone. 

Hvorfor/hvorfor ikke?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Ja, det ville jeg - efter nogle gode lange snakke om bevæggrunde og mulige "konsekvenser". Såfremt det var for at hjælpe barnløse til et liv med børn, ville jeg synes at det var en smuk handling. Jeg kunne også finde på selv at donere æg, såfremt manden jeg var sammen med kunne støtte op om tanken. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

januar16

Anonym skriver:

Kunne du være i et forhold og evt stifte familie med en mand der var sæddonor? Der er ikke tale om en mand der er det ved forholdets begyndelse, men vælger at blive det mens han er i et forhold, og planlægger børn med sin kone. 

Hvorfor/hvorfor ikke?

Ja. 

Jeg tror det er nemmere at acceptere hvis man har nogen i familien der selv har haft brug for en donor. I Danmark mener jeg ikke at det giver nok til at han gør det er for pengene. Selvom det ikke er lige så besværligt som ægdonation, så er der vist stadig lidt der skal tages højde for.

Han er jo ikke ude og knalde en tilfældig gravid, og dermed er utro. Han ønsker at hjælpe nogle der af forskellige årsager ikke kan blive gravide selv.  

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Anonym trådstarter

Men ville I kunne abstrahere fra tanken om at et tilfældigt barn på gaden i princippet kunne være jeres mands barn?

Anmeld Citér

19. oktober 2015

LOL

Jeg ville ikke kunne... 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg ville godt kunne være i sådan et forhold, også med tanke på at møde et barn på gaden som var lavet af hans sæd, for barnet er jo ikke hans, det er nogle andres. Og skulle et barn/voksen en dag komme og banke på, jamen så ville jeg sige velkommen

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Men ville I kunne abstrahere fra tanken om at et tilfældigt barn på gaden i princippet kunne være jeres mands barn?

Det ville jo aldrig være min mands barn. Han er jo vitterligt blot sæsdonner

Anmeld Citér

19. oktober 2015

charthys

Anonym skriver:

Hvorfor/hvorfor ikke?

Hvorfor dog ikke??  Han leverer en klat i en kop, gør en god gerning, og får tilmed penge for det?!? Det bliver jo aldrig "hans barn"i forhold til ansvar og forpligtelser.

Jeg har doneret æg mens jeg har været i mit forhold og har forøvrigt planer om at gøre det igen, det synes jeg da kræver mere overbærenhed fra min partner end det andet måtte gøre, da der er en masse praktiske forhold, hormoner, og en lille risiko forbundet med det. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Anonym trådstarter

LOL skriver:

Jeg ville ikke kunne... 

Må jeg høre grunden til hvorfor du ikke ville kunne? 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Anonym trådstarter

Tak til jer andre for svar, i kommer med nogle gode begrundelser 

Personligt ville jeg ikke selv kunne være i et forhold med en donor som ikke var anonym - jeg ville ikke kunne leve med en dag muligvis at skulle rumme min mands "voksne" barn, som måske er søn/datter af en insemineret kvinde, og at han/hun søger sin bio far og et forhold til ham. Det ville være over min grænse.

Men jeg ville nok godt kunne være i et forhold med en anonym donor 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.