Hormonspiral, godt eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.963 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg skal tage stilling til prævention her efter fødslen og overvejer kraftigt en hormonspiral, men er noget i tvivl. Gør det meget ondt at få den sat op? Bløder man mindre eller mere? Vil meget gerne høre for og imod. Den anden mulighed er p-piller, men er ikke så meget for det, når jeg ammer, men det er måske bedre alligevel? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

Annemette07

Anonym skriver:

Jeg skal tage stilling til prævention her efter fødslen og overvejer kraftigt en hormonspiral, men er noget i tvivl. Gør det meget ondt at få den sat op? Bløder man mindre eller mere? Vil meget gerne høre for og imod. Den anden mulighed er p-piller, men er ikke så meget for det, når jeg ammer, men det er måske bedre alligevel? 

Jeg fik hormonspiral og det er jeg glad for. Mindre ondt og mindre blødning, men ja den gør ondt at få op, men det er hurtig overstået synes jeg ��

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Hej.

Jeg fik sat en hormonspiral op, efter jeg fødte vores andet barn og jeg var super glad for den. Dog ikke i starten. Jeg blødte rigtig meget og lang tid ad gangen(læs: 27 dage ) Men efter lidt snak frem og tilbage med lægen, valgte han at give mig en "p-pillekur," som skulle opbygge slimhinderne igen og det hjalp. Jeg tog da 3 p-piller om dagen i 7 dage og mine blødninger stoppede med det samme. Derefter så jeg ikke skyggen af min mens. Jeg var rigtig glad for den og nåede at have den i 2 år. Der fik jeg problemer med den igen, men det skyldtes som sådan ikke spiralen. 

Jeg havde som skrevet ikke min mens i de år jeg havde hormonspiralen, men jeg mærkede ikke til den og var rigtig glad for den. 

Det nev lidt, da den blev sat op, men jeg syntes ikke det var slemt. Det er kun lige i øjeblikket mens den bliver sat op det kan være lidt ubehageligt, men smerterne skulle ikke blive ved, udover at man godt kan have lidt lette menstruationsmerter lige efter. 

Efter jeg fik den ud, fik jeg regelmæssige menstruationer med det samme igen, så den ændrede ikke på mine cyklusser. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

MortilM

Jeg har også for nylig fået en mini hormon spiral efter fødsel. Det kan jeg sagtens anbefale! Ja det gjorde ondt at få den op, og et par timer efter - men med 2 Panodil var det til at holde ud. Jeg har haft blødning i et interval svarende til alm mens, men kun en lille bitte smule. Det er vist normalt at bløde lidt i et halvt år...

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Anonym trådstarter

MortilM skriver:

Jeg har også for nylig fået en mini hormon spiral efter fødsel. Det kan jeg sagtens anbefale! Ja det gjorde ondt at få den op, og et par timer efter - men med 2 Panodil var det til at holde ud. Jeg har haft blødning i et interval svarende til alm mens, men kun en lille bitte smule. Det er vist normalt at bløde lidt i et halvt år...

Hvad er en mini hormonspiral? Mener du man kan risikere at bløde i op til et halvt år efter 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Hej.

Jeg fik sat en hormonspiral op, efter jeg fødte vores andet barn og jeg var super glad for den. Dog ikke i starten. Jeg blødte rigtig meget og lang tid ad gangen(læs: 27 dage ) Men efter lidt snak frem og tilbage med lægen, valgte han at give mig en "p-pillekur," som skulle opbygge slimhinderne igen og det hjalp. Jeg tog da 3 p-piller om dagen i 7 dage og mine blødninger stoppede med det samme. Derefter så jeg ikke skyggen af min mens. Jeg var rigtig glad for den og nåede at have den i 2 år. Der fik jeg problemer med den igen, men det skyldtes som sådan ikke spiralen. 

Jeg havde som skrevet ikke min mens i de år jeg havde hormonspiralen, men jeg mærkede ikke til den og var rigtig glad for den. 

Det nev lidt, da den blev sat op, men jeg syntes ikke det var slemt. Det er kun lige i øjeblikket mens den bliver sat op det kan være lidt ubehageligt, men smerterne skulle ikke blive ved, udover at man godt kan have lidt lette menstruationsmerter lige efter. 

Efter jeg fik den ud, fik jeg regelmæssige menstruationer med det samme igen, så den ændrede ikke på mine cyklusser. 

Det lyder ret vildt,  27 dage  havde du fået din menstruation efter fødslen? Altså da du fik sat spiralen op? 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

MortilM

Der er mindre hormon i, så den holder i tre år (frem for fem). Ja plet blødning op til et halvt år sagde min læge :-( men det er vist de færreste der har det! man kan vist først få spiral efter fødsel når man har fået mens... 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Det lyder ret vildt,  27 dage  havde du fået din menstruation efter fødslen? Altså da du fik sat spiralen op? 

Ja det havde jeg - og som en anden skriver, er det først efter første mens

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Tranebaer

Jeg har flere veninder med hormonspiral, og de er alle glade for den Min ene veninde blødte dog uafbrudt i tre måneder efter hun fik den.

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Anonym trådstarter

Fedt med alle de svar. Svarer lige alle her. Ok så kan det nok ikke lade sig gøre alligevel, da jeg ikke har haft menstruation endnu  

Er der forskel på om man har født normalt eller har fået kejsersnit? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.