Barn og parforhold ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.745 visninger
12 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. oktober 2015

xStinepigen

Hej alle kvinder

Ligger her, lidt søvnløs og spekulere som jeg ee begyndt en el del på, jo tættere på termin jeg kommer. Har hørt mange siger at et forhold går indrykker inden for det første år efter man har fået barn osv.. Trænger til st få lidt virkelige historier! Så Keg ike lever i en total fantasi verden ..

Selv her i graviditeten ændre er forhold sig jo en del.. Men vil sige jeg kun elsker min kæreste højere og højere for hver dag der går, selvom vi kan små diskutere. Emnet om st gå frs hinanden har aldrig været oppe og vende imens vi har været sammen.. Og i min fantasiverden bliver vores liv sammen kun bedre npr vires søn melder sin ankomst.. Og så er der folk kommer med deres kommentare OL hvordan og hvorledes togene bliver. Kunne forstå det hvis jeg havde et totalt urealistisk billede på tingene, men er da ikke i tvivl om der kommer gnidninger osv i forholdet. 

Vi har et eigtigt godt og sundt forhold, vi kan diskutere som alle andre, set skal der jo være. Men vi lytter, snakker får hinanden til at veine, gør ting for hinanden, husker hinanden.. Oooossssssvvvvvv. 

Hvordan ændreee forholdet til jeres babydaddy sig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

det naturlige er jo at vi begge sætter os selv og hinanden i 2. række efter ungerne. Men så længe det er noget vi er enige om er det ikke et issue, for os er det bare sådan at være forældre

ellers har det ikke ændret sig vi har været sammen 5,5år og har 2 børn. Og bum bum buuuuuum, vi er oveni købet yngre forældre end gennemsnittet i dagens dk  hehe

Anmeld Citér

19. oktober 2015

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Vi/jeg er mere lykkelige end vi nogensinde har været. Det er som om vores lille pige har bragt os tættere sammen. Overskuddet er ikke længere så stort men til gengæld bliver vi dagligt mindet om hvor højt vi elsker hinanden. At se sin partner elske det dyrebareste man har lige så højt som en selv gør bare noget. 

Vi er ikke rigtig på dates og sådan,  men det har vi aldrig været gode til. Sex er der da også mindre af, men det er okay for os begge. Vi har stadig vores hygge stunder med god mad og vin, tidspunktet er bare rykket til en times tid senere. Jeg går tidligere i seng end jeg gjorde før og det koster lidt på samværdskontoen, men til gengæld har jeg overskud til at få lavet det meste praktiske i løbet af dagen, og hører ham om han har haft en god dag på arbejdet. Så er der god stemning når han kommer hjem og vi kan tage den lidt med ro, uden at skulle farer rundt og støvsuge osv. 

Tror kodeordet for os har været at vi er gode til at snakke sammen, sige hvad vi har brug for, givet hinanden plads og ikke mindst været ligeglade med at alt ikke er perfekt. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Sprit25

Alt har ændret sig og alligvel er det hele det samme 

vi skændes meget meget mindre men derfor kan vi stadig godt kører hinanden op. Han er min bedste ven og stadig har jeg lyst til at kvæle ham han er verdens bedste far som kun har gjort ham til verdens bedste mand! 

Det første år er MEGA hårdt og det burde forbydes ved lov at gå fra hinanden der. Men vi har aftalen at ting sagt i søvnmangel tæller ikke også er vi eller mega gode til at hygge om aften eller lige sætte vækkeuret en halv time før vi faktisk skal op også ligger vi og putter det hele skal også nok gå for dig og din mand. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Didde85

Det er mega stort at blive forældre. Den største ændring af ens liv man kan opleve�� Dog vil jeg sige det er ikke til noget dårligere. Det er den største kærlighed man kan opleve.

min datter er 5mdr og det har været hårdt den første tid men stille og roligt bliver tingene nemmere og det er den første tid man bare skal huske at være der for hinanden og rose hinanden... Det styrker også ens kærlighed denne oplevelse man har sammen at få et barn i ren kærlighed...❤️

Den første tid skal man bare virkelig også huske hinanden 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

StephanieNajim

Synes kun mit og min mands forhold er blevet bedre efter vi er blevet forældre, jeg synes man får et helt nyt syn på hinanden og en kæmpe fornyet kærlighed efter man har fået en lille baby sammen ♡ Selvfølgelig er der ikke så meget tid til hinanden, men så glæder vi os til om aftenen når børnene bliver puttet og vi kan hygge os sammen alene ♡ Vi har snart været sammen i 8 år og har 3 børn sammen, og vi har planer om flere så det kan sagtens lade sig gøre at bevare kærligheden efter børnene er kommet ☺ 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

MomInTheMaking

xStinepigen skriver:

Hej alle kvinder

Ligger her, lidt søvnløs og spekulere som jeg ee begyndt en el del på, jo tættere på termin jeg kommer. Har hørt mange siger at et forhold går indrykker inden for det første år efter man har fået barn osv.. Trænger til st få lidt virkelige historier! Så Keg ike lever i en total fantasi verden ..

Selv her i graviditeten ændre er forhold sig jo en del.. Men vil sige jeg kun elsker min kæreste højere og højere for hver dag der går, selvom vi kan små diskutere. Emnet om st gå frs hinanden har aldrig været oppe og vende imens vi har været sammen.. Og i min fantasiverden bliver vores liv sammen kun bedre npr vires søn melder sin ankomst.. Og så er der folk kommer med deres kommentare OL hvordan og hvorledes togene bliver. Kunne forstå det hvis jeg havde et totalt urealistisk billede på tingene, men er da ikke i tvivl om der kommer gnidninger osv i forholdet. 

Vi har et eigtigt godt og sundt forhold, vi kan diskutere som alle andre, set skal der jo være. Men vi lytter, snakker får hinanden til at veine, gør ting for hinanden, husker hinanden.. Oooossssssvvvvvv. 

Jeg tror ikke vi skændtes mere efter vores datter kom, de "skænderier" eller diskussioner er det nok nærmere der var føltes bare værre fordi man er super presset af manglende nattesøvn, nye rutiner (eller mangel på samme) osv.

Jeg ved det er nemmere sagt en gjort, men jeg synes du skal nyde den sidste tid hvor i bare er jer, baby og familielivet kommer lige om hjørnet uanset hvor meget du tænker over det. Og ud fra din beskrivelse af jeres forhold, kan jeg ikke se hvorfor i ikke skulle kunne tage den i stiv arm.

pøj pøj

Anmeld Citér

19. oktober 2015

God-mor

xStinepigen skriver:

Hej alle kvinder

Vores forhold er kun blevet endnu bedre efter vores datter kom til verden for snart 2,5 år siden. Det er mega hårdt det første år, men det er bare hårdt at have børn i alt almindelighed og ja forholdet ændre sig, fordi der pludselig er et lille menneske som kræver alt ens tid og man skal få praktikken til at gå op og finde fælles fodslag. Derimod kommer (eller vi kom) tættere på hinanden og kærligheden til hinanden og blot blevet større og stærkere, fordi vi sammen har et lille menneske som vi begge forguder så højt. Vi har aldrig snakket om at gå fra hinanden, og vi har arbejdet sammen i stedet for at modarbejde hinanden.

Jeg vil sige at alfa omega er at give hinandens plads. Plads til forskellighed og plads til at være sig selv og til at have et lov også ude for hjemmets fire vægge. Det andet bliver for skrøbeligt. 

Vi har begge haft perioder hvor vi mere eller mindre har været zombier, da vores datter var lille (hun havde kolik) og sov meget dårligt og meget lidt. Så har vi prøvet at aflaste hinanden på bedst mulig vis. Vi sørger også får at få vores datter passet hver 3. måned og så tager vi en hel dag ud og laver noget sammen bare os. Det har vi begge brug for. Alt er ikke rosenrødt og der vil være op og nedture og man ved aldrig hvilket barn man får. Men en ting er sikkert og det er at det bliver hårdt i perioder, men det handler om at arbejde sammen og ikke arbejde imod hinanden. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg vil også sige, at vores forhold er blevet meget bedre! Vores kærlighed er blevet større. Der er perioder, der er hårde, men det overlever vi  

Vi ser nye sider af hinanden, og det er dejligt... 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Tiggi

Jeg vil gerne stå ved at jeg synes ikke parforholdet er optimalt for tiden efter at vi har fået vores datter. Eller var mere optimalt for nogle måneder siden hvor vi begge var hjemme på barsel.

Altså nu hvor manden tager tidligt op og på arbejde og vi har en periode hvor vores datter vågner mange gange og er ulykkelig(tror dog at det er ved at blive bedre) så jeg er udmattet af at passe hende hele dagen hvor hun ikke sover ret meget og er over alt (kravler rundt). 

Så den sidste tid er vi gået og blevet sure på hinanden hele tiden, men ved jo godt at  det bare er fordi at vi er trætte så er de mindste ting som gør os sure. 

Derudover har vi ikke rigtig noget kærestetid sammen, hvilket især jeg savner. Kan jo løses ved at få den lille passet, men vi har bare ingen tæt på som kan passe.

Jeg synes at det er hårdest at være alene hjemme med den lille og ikke rigtig omgås nogle voksne mennesker i løbet af dagen, men alt er på baby niveau. Men bliver jo bedre igen når min barsel er slut :-)

Vores datter er knap 8 måneder gammel nu :-) og synes godt om forslaget med at man ikke må gå fra hinanden det 1. år. ;-) 

Jeg elsker og respekterer også min mand endnu mere efter at han er blevet far og bliver helt varm om hjertet når han kommer hjem og vores datter bare stor smiler og rækker ud efter ham og han bare er en super god far :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.