Frustreret!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2015

alenemor42

Desværre er der nogle mænd der bare aldrig bliver gode nok fædre. Tror du skal lære at fralægge dine forventninger og ønsker til ham. Det er ikke sikkert det nogensinde bliver anderledes.

Nyd din datter og prøv at lade være at bruge energi på ham. Som han er nu er det ham der mister mest ved ikke at se sin datter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2015

lineog4

MummiT skriver:

Problemet med det er bare at katten er i kbh og samvær er hos hans forældre i midtjylland. - Sammen med 2 hunde der ikke er katte-venlige...

Og han har intet til at kunne passe hende i kbh...

Han må vel bo et sted mens han passer katten? Det er vel det der er behov for, for at kunne være sammen med sit barn? 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

2721

Det gør mig ondt på dig og din datters vegne.

jeg syntes at erindre at din Ekskæreste er autist, kan det passe?

for så i såfald tænker jeg på om det ikke også spiller ind i hans tilknytnings følelser, plus han oveni er ung og i forvejen måske har lidt svært ved at rumme det at han er blevet far.

jeg håber at han med tiden vil vokse med opgaven og indtil da ville jeg nok acceptere at han ikke er det sted i livet som du ønsker han skulle være for jeres datters skyld.

kram

Anmeld Citér

19. oktober 2015

L-mor

Sprit25 skriver:

Undskyld allerede. 

Men nu husker jeg jeres historie og . Jeg tror desværre aldrig at du nogensinde skal forvente mere af ham. Aldrig! Han var slet slet ikke klar og ja tror ikke helt han forstår det. 

Hvor godt har du det med hans forældre? Fordi så kunne de måske stadig have samværd så deres forhold til hende ikke bliver ødelagt

Jeg ville også arbejde på forholdet til farmor og farfar, hvis det er en mulighed. Så får dit barn en oplevelse af at være 'gidet' og elsket af fars familie, men 'far er syg/var for umoden/whatever til at spille en stor rolle i min (evt. Tidlige) barndom' og du får netværk og pasningsmuligheder. En farmor, der fortæller historier og viser billeder fra 'dengang far var barn', kan være en god afbødning af savnet af far i et barns liv. Et plaster på såret.

Anmeld Citér

19. oktober 2015

God-mor

MummiT skriver:

Jeg er så frygtelig frustreret over min datters far!

Han har siden hun blev født set hende maks hveranden  weekend. Oftest er der gået 3-4 uger imellem.

Tilbage i maj aftalte vi hvordan deres samvær skulle se ud til og med 1/11.

Nu har han så skrevet at han i august lovede sin bror at se efter en skide kat lige netop den 30/10-1/11 hvor han skal have vores datter. Og at han derfor helst vil aflyse samværet. Der er ikke andre der kan passe katten for broren, og så er datteren åbenbart ikke lige så vigtig. 

Jeg kan ikke forstå hvordan han kan vælge hende fra på måde... Jeg forstår godt at katten skal passes, men det kan en katte-pension sgu også gøre... Mit hjerte græder for min datter!  Og samtidig er jeg lykkelig for at hun ikke er gammel nok til at forstå hvordan far gang på gang fravælger hende...

Jeg ville vist ikke så meget med det her... Lufte lidt ud mest.. 

Han er da en klaphat! Undskyld.

Man kan vel godt have sin datter trods man passer en kat, og ellers må han da sige til broderen at han ikke kan passe den kat. Kan godt forstå du er frustreret og det er sku synd for din datter for snart forstår hun det. Havde virkelig talt med store bogstaver overfor hendes far!

Anmeld Citér

19. oktober 2015

loop

MummiT skriver:

Jeg er så frygtelig frustreret over min datters far!

Han har siden hun blev født set hende maks hveranden  weekend. Oftest er der gået 3-4 uger imellem.

Tilbage i maj aftalte vi hvordan deres samvær skulle se ud til og med 1/11.

Nu har han så skrevet at han i august lovede sin bror at se efter en skide kat lige netop den 30/10-1/11 hvor han skal have vores datter. Og at han derfor helst vil aflyse samværet. Der er ikke andre der kan passe katten for broren, og så er datteren åbenbart ikke lige så vigtig. 

Jeg kan ikke forstå hvordan han kan vælge hende fra på måde... Jeg forstår godt at katten skal passes, men det kan en katte-pension sgu også gøre... Mit hjerte græder for min datter!  Og samtidig er jeg lykkelig for at hun ikke er gammel nok til at forstå hvordan far gang på gang fravælger hende...

Jeg ville vist ikke så meget med det her... Lufte lidt ud mest.. 

Hvis broren hverken har en nabo, en ven, familie, bekendt, kollega, studiekammerat eller andre, udover sin bror, der kan passe katten, så er det vist på tide han opbygger en omgangskreds.

Send din datter op til farmor og farfar, uanset om faren kommer eller ej. Så kan hun bevare et forhold til dem, og faren kan komme i det omfang han magter. Detmed slipper i også for diskutioner omkring samvær, og du slipper for frustration.

Faren magter det tydeligvis ikke pt, og så bruger han katten som undskyldning.

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Carina:-)

Synd for din datter og også for dig for det er ikke sjovt at være aleneforældre 24/7

Han lyder ikke til at have de nødvendige redskaber til at kunne sætte jeres datter forrest ,så mon ikke det trods alt er godt at det viser sig nu istedet for senere hvor det ville ramme jeres datter hårdere. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tak for alle jeres svar. 

Der er nogle af jer der husker lidt af vores historie. Og I har fuldstændig ret. Han har asperger (dog medicineret) og ja han er ung og var slet ikke klar til at få barn da jeg blev gravid. Måske kræver jeg for meget af ham når jeg forventer at han prioriterer sin datter over en kat og en 6 mdr gammel aftale over en der er lavet for knap 2 mdr siden. 

Jeg priser mig lykkelig for at vores datter endnu er så lille at hun ikke forstår det og samtalen "Nej skat, du skal ikke hjem til far denne gang, for han skal passe en kat" ikke er nødvendig. Men jeg gruer for når den dag kommer. Jeg har hele tiden holdt på at jeg vil gøre mit for at far og datter får et godt forhold til hinanden, og jeg kunne aldrig finde på at tage hende fra ham. Men mit moderhjerte bløder når jeg ser ham gang på gang fravælge og svigte hende. Min far svigtede også mig, og cuttede al kontakt da jeg var 5 år. Det ønsker jeg for alt i verden ikke skal ske for min datter.

Jeg har flere gange sagt at hvis han ikke magter rollen som far så skal han sige til. Jeg vil jo ikke tvinge ham til noget, ligesom jeg ikke ville tvinges til en abort, dengang. Men han siger så at han elsker hende og gerne vil være en del af hendes liv.

Samtidig "truede" han dog med, da vi gik fra hinanden, at når jeg kom videre, fandt en ny mand og fik et barn med ham, så ville han trække sig stille og roligt fra Lenoras liv. Og jeg  er kommet videre. Jeg har fundet mig en ny kæreste, der har mødt min familie, og jeg hans børn. Så jeg kan ikke lade være med at tænke på om det er det han laver. 

Mht til farmor og farfar.
Vi havde egentlig et rigtig godt forhold før og under graviditeten. Efter fødslen begyndte, særligt farfar, at bagtale mig til sin søn og stille nogle ubehagelige spørgsmål. Så som hvad jeg brugte alle mine penge på når nu jeg modtog børnebidrag (Bleer og modermælkserstaning, hovedsageligt). Og hvad brugte jeg min tid på, når jeg ikke engang kunne holde mig lejlighed ren (nej jeg fik sgu hverken støvsuget eller vasket gulv de første par måneder jeg var alene med et barn der skreg uafbrudt flere timer af gangen hver dag). Så de forhold skrænter lidt. Farfar har desuden gjort det klart at han overhovedet ikke har lyst til at passe uden enten far eller farmor. Fair nok. Farmor ejer en hest som hun bruger mange timer hos hver dag. Så hun har heller ikke tid til bare lige at springe til og passe. Desuden så oplever jeg at hvis det skulle ske at jeg har spurgt dem om hjælp og de har sagt ja, så har jeg bare at være helt igen fantastisk taknemlig. Og jeg er da også taknemlig, men ikke nok efter deres mening. 

Det blev lidt langt. Men ville i hvert fald sige tak for jeres svar.

Anmeld Citér

19. oktober 2015

alenemor42

Nu ville jeg vente med mere input til du havde svaret på om han var autist. 

Fordi han har Asbergers ændrer det hele mit perspektiv. 

Du siger han er medicineret?  Man kan ikke medicinere asbergers, det må være noget andet han er medicineret for.

Asbergers har ikke samme følelses liv som vi "almindelige" mennesker, de har svært ved sociale kontakter, empati og mange andre ting. Det forklarer bedre syntes jeg hans måske manglende forståelse for hvad din datter har brug for... det kan han simpelthen ikke sætte sig ind i og forstå.

Det ændrer ikke jeres situation... men måske skal mere holde fast i netop farmor og farfar for din datters skyld. Jeg tror desværre aldrig du skal forvente at han får et normalt forhold til din datter.

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MummiT skriver:

Tak for alle jeres svar. 

Der er nogle af jer der husker lidt af vores historie. Og I har fuldstændig ret. Han har asperger (dog medicineret) og ja han er ung og var slet ikke klar til at få barn da jeg blev gravid. Måske kræver jeg for meget af ham når jeg forventer at han prioriterer sin datter over en kat og en 6 mdr gammel aftale over en der er lavet for knap 2 mdr siden. 

Jeg priser mig lykkelig for at vores datter endnu er så lille at hun ikke forstår det og samtalen "Nej skat, du skal ikke hjem til far denne gang, for han skal passe en kat" ikke er nødvendig. Men jeg gruer for når den dag kommer. Jeg har hele tiden holdt på at jeg vil gøre mit for at far og datter får et godt forhold til hinanden, og jeg kunne aldrig finde på at tage hende fra ham. Men mit moderhjerte bløder når jeg ser ham gang på gang fravælge og svigte hende. Min far svigtede også mig, og cuttede al kontakt da jeg var 5 år. Det ønsker jeg for alt i verden ikke skal ske for min datter.

Jeg har flere gange sagt at hvis han ikke magter rollen som far så skal han sige til. Jeg vil jo ikke tvinge ham til noget, ligesom jeg ikke ville tvinges til en abort, dengang. Men han siger så at han elsker hende og gerne vil være en del af hendes liv.

Samtidig "truede" han dog med, da vi gik fra hinanden, at når jeg kom videre, fandt en ny mand og fik et barn med ham, så ville han trække sig stille og roligt fra Lenoras liv. Og jeg  er kommet videre. Jeg har fundet mig en ny kæreste, der har mødt min familie, og jeg hans børn. Så jeg kan ikke lade være med at tænke på om det er det han laver. 

Mht til farmor og farfar.
Vi havde egentlig et rigtig godt forhold før og under graviditeten. Efter fødslen begyndte, særligt farfar, at bagtale mig til sin søn og stille nogle ubehagelige spørgsmål. Så som hvad jeg brugte alle mine penge på når nu jeg modtog børnebidrag (Bleer og modermælkserstaning, hovedsageligt). Og hvad brugte jeg min tid på, når jeg ikke engang kunne holde mig lejlighed ren (nej jeg fik sgu hverken støvsuget eller vasket gulv de første par måneder jeg var alene med et barn der skreg uafbrudt flere timer af gangen hver dag). Så de forhold skrænter lidt. Farfar har desuden gjort det klart at han overhovedet ikke har lyst til at passe uden enten far eller farmor. Fair nok. Farmor ejer en hest som hun bruger mange timer hos hver dag. Så hun har heller ikke tid til bare lige at springe til og passe. Desuden så oplever jeg at hvis det skulle ske at jeg har spurgt dem om hjælp og de har sagt ja, så har jeg bare at være helt igen fantastisk taknemlig. Og jeg er da også taknemlig, men ikke nok efter deres mening. 

Det blev lidt langt. Men ville i hvert fald sige tak for jeres svar.

Jeg tror, du skal se i øjnene, at den fyr, der blev far til dit barn, ikke har og ikke på noget tidspunkt har haft forudsætningerne for i praksis at blive en stabil og sikker base for din datter. Han kan få en rolle i hendes liv, men ikke i vanlig "far-forstand". I det projekt har I for mange odds imod jer. Ikke mindst hans unge alder, hans manglende parathed og hans diagnose. 

Har man Aspergers, kan det at skulle kombinere et løfte om kattepasning med en aftale om at skulle se sin datter - to forskellige steder i landet - være totalt uoverskueligt. I hans bevidsthed har han formentlig sin datter i mange år, om end nok så sjældent i praksis, men katten skal passes lige netop dén weekend. I forvejen er hans funktion som far jo begrænset til noget på "hyggeonkel"-niveau; han har aldrig smagt på ansvaret, dét at stå til rådighed hele tiden, sætte egne behov til side - han ER en "lightversion" af en far, og det er nu engang vilkårene. 

Jeg hæfter mig ved, at du selv har oplevet svigt fra din far. Nu lyder jeg måske hård, men du har ikke selv sikret din datter den nærværende og tilstedeværende far, som du selv har savnet og manglet - det kan han næppe nogensinde blive - men det positive er, at din datter aldrig har oplevet ham sådan og derfor ikke pludselig og brat mister noget, som hun har haft. Han skal have en rolle i hendes liv, håber jeg, men hendes oplevelse af, hvad ham far er for en, og hvilket forhold, de får, bliver på andre præmisser end de "normale". 

Du skal aldrig nogensinde sætte hende og dig selv i en situation, hvor du må fortælle, at far hellere vil passe en kat. Du skal berede hende og nok mest dig selv på, at nogle gange dukker Far op og er der lidt - ligesom en onkel eller voksenven, som kommer forbi. Igen: Hun mister ikke noget, hun kender. Hun FÅR i ny og næ lidt tid med sin far. Og med årene vil hun undre sig og spørge ind til det, og så må du give hende alderssvarende forklaringer. Børn lever med MANGE specielle familiekonstellationer i dag, og når der ikke sker voldsomme brud og forandringer, trives de oftest med de forhold, de nu engang kender. 

Jeg er ikke i tvivl om, at han elsker hende og gerne vil være i hendes liv. Det er bare umuligt for ham at leve op til de sædvanlige normer for fædre. 

Jeg tænker lidt på, om din egen gamle sorg over at blive valgt fra af din far er blevet rippet op i nu, hvor du føler og frygter, hun oplever det samme? Og om du bevidst eller ubevidst overfører dine egne følelser til hende? Det er to forskellige "sorge", og måske kunne det være godt for dig at tale med en terapeut om dette, så du både får dine egne følelser bearbejdet og finder en måde at tackle den aktuelle situation på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.