Rejse med baby på 2 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.991 visninger
17 svar
7 synes godt om
16. oktober 2015

Anonym trådstarter

Nogen der har erfaring med at rejse med en baby på 2 måneder ca ? 

Fordele vs Ulemper 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

vi rejste ikke med vores datter i den alder. Men vil nok sige at vi ikke var i stand til at rejse på det tidspunkt. Sådan som vores datter var ville det have været en rent ud sagt umuligt. Amning, amning, trøst, gråd, 10-15 bleskift, leg med baby osv.. Rejse har simpelthen ikke været en mulighed her. 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

GrønStjerne

Det er meget svært at forudse hvad der kan lade sig gøre. Min datter er 2 måneder nu, og jeg ville sagtens turde kaste mig ud i det med hende, for hun er så nem at det er helt tarveligt at omtale

Til gengæld har jeg en 4 årig der klatrer på væggene, og ville gøre enhver rejse til et mareridt, så jeg ville ALDRIG tage nogen steder nu.

Der er ikke rigtig andet at gøre end at bestemme jer for om I gør det eller ej, og så håbe på at jeres baby er en af de nemme når den tid kommer. Men når det så er sagt er en tur til London nok mere realistisk end en 2 måneders tur i Thailand

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Anonym trådstarter

Vi snakker en tur til en af de kanarisk øer med min mands store datter og vores lille på 2 måneder til den tid 

Anmeld Citér

17. oktober 2015

chas12

Vi var afsted da vores dreng var 2 mdr (også de kanariske øer��) og det har aldrig været nemmere at rejse med børn en den tur. Så jeg vil sige afsted (hvis barnet tillader det selvfølgelig ��)

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Lenchick

Vi har rejst rigtig meget med børnene, helt fra den ældste var 1,5 måned gammel. Det har både været til et bryllup i London, en hyttetur i Sverige, flere storbyferier og flere charterrejser. 

Dét, at vi rejser så meget har gjort, at vores 4-årige er eksemplarisk at have med, uanset om det er storbyen (Tallinn, Riga, London, Berlin, ROM) eller stranden. 

Den ældste er nu 16 og han har været vant til at flyve alene siden han var 5, først med ledsager og fra han var 14 helt på egen hånd, med flyskifte. Hans far bor i udlandet og det har resulteret til mindst 2 rejser om året igennem årene. 

Jeg synes det er rigtig nemt at have børn med, både spædbørn og krudtugler på 4, det kræver, at vi forældre er indstillet på lidt mere opmærksomhed, men det er en fed måde at være sammen med sine børn på. 

Flytejser har aldrig været et problem, børnene har altid været så søde, helt fra de var ganske små. 

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Babilooo

Det kan I sagtens. Vi var i Thailand med vores på 2,5 mnd.

han sov en del på flyturen og man skal ikke tænke over fremmed mad.

jeg vil anbefale : skifte bikini så bryster ikke bliver våde og kolde = brystbetændelse.

uv telt til lure om dagen for baby.

rigelig væske.

meget skiftetøj til flytur.

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vil også sige at i den alder er de fleste mega nemme at rejse med (modsat en på 1 år der kan kravle/gå og ikke gider sidde stille i flere timer)

- Am eller giv flaske ved opstart & landing, det letter trykket på ørerne.

- Medbring egne bleer - dernede er de sikkert med parfume. Husk numsecreme - varmen øger risikoen for rød numse.

- Ingen solcreme i den alder - baby må IKKE komme i solen, så pas godt på - selv i skyggen kan der jo være gen-skin så de bliver forbrændt. Så en tynd heldragt med fødder er nok bedste beklædning, eller måske sådan en badedragt med indbygget UV-beskyttelse (hvis man kan få det i så små størrelser)

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Babilooo

Vi passede også på men brugte uargumenterede babysolcreme medbragt. Købt på apoteket.

Det havde simpelt hen ikke været muligt at undgå solen for os. Vi havde faktor 50+ og uvdragt men han fik alligevel en kulør. Det kommer an på solens styrke. Jeg ville ikke turde Thailand uden solcreme ...

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Babilooo

Smølfine123 skriver:

Vi passede også på men brugte uargumenterede babysolcreme medbragt. Købt på apoteket.

Det havde simpelt hen ikke været muligt at undgå solen for os. Vi havde faktor 50+ og uvdragt men han fik alligevel en kulør. Det kommer an på solens styrke. Jeg ville ikke turde Thailand uden solcreme ...

Vi havde også uv telt med. ... 

Heldragter bliver hurtigt for varme. Vores lå i ble i uv teltet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.