Panisk over at skulle tørre sig selv, what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2015

Skouboe

Jeg tænker også at man kunne involvere hende i at købe noget lækkert sæbe, eller evt. selv lave noget sammen med hende og så prøve at gøre håndvask til noget hyggeligt.

Hvis hun bliver motiveret af belønninger, så lav noget med at hun får klistermærker og kan spare op til en lille ting, hun gerne vil have.

Har du snakket med hende om hvorfor hun ikke kan lide det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2015

GrønStjerne

Vores datter på 7 har haft det samme problem (mens hun var 5 -6 år). Jeg hjalp hende bare så længe det var ønsket. Hun blev så så stor efter at starte i skolen at det løste sig selv. Der var det pinligt at mor skulle hjælpe og så holdt hun op med at ville have det.

For mig handlede det også om at vi har haft så meget blærebetændelse osv og hvis de tørrer sig forkert kan de nemt få de bakterier om i skeden. Så jeg synes det var fint at vi kunne sikre os at vi undgik det også.

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Loa

Skouboe skriver:

Jeg tænker også at man kunne involvere hende i at købe noget lækkert sæbe, eller evt. selv lave noget sammen med hende og så prøve at gøre håndvask til noget hyggeligt.

Hvis hun bliver motiveret af belønninger, så lav noget med at hun får klistermærker og kan spare op til en lille ting, hun gerne vil have.

Har du snakket med hende om hvorfor hun ikke kan lide det?

Hun er kommet med lidt forskellige forklaringer - og det ene øjeblik gider hun ikke vaske hænder og det andet øjeblik vil hun gerne vaske hænder men bare ikke tørre sig selv. Synes bare det var lidt voldsomt at hun slog sig selv i skridtet i stedet for at tørre sig, så jeg tænkte det nok ikke var helt "normalt"...

men i går var der intet, hun tørrede sig efter både stort og småt 

Måske hun bare reagerede mega voldsomt lige den dag 

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Cvbn

Jeg vil helt klart mene, at det er almindeligt hysteri. Vi skal passe på, at vi ikke sygeliggør vores børn med "tvangstanker og fobier" så snart de giver lidt modstand...

min den ældste havde fuldstændig samme opførsel i en periode inden skolestart og eftersom det altså SKAL være på plads inden skolen, så tog vi fat i det.

her hjalp det at sige, at fingrene skulle vaskes uanset hvad, så døde hendes protester ret hurtigt. 

Og så ville jeg tage en snak med børnehaven om, hvornår de begynder at arbejde på at gøre børnene skoleklar; så skal man altså kunne gå på toilettet selv.... 

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Loa

Cvbn skriver:

Jeg vil helt klart mene, at det er almindeligt hysteri. Vi skal passe på, at vi ikke sygeliggør vores børn med "tvangstanker og fobier" så snart de giver lidt modstand...

min den ældste havde fuldstændig samme opførsel i en periode inden skolestart og eftersom det altså SKAL være på plads inden skolen, så tog vi fat i det.

her hjalp det at sige, at fingrene skulle vaskes uanset hvad, så døde hendes protester ret hurtigt. 

Og så ville jeg tage en snak med børnehaven om, hvornår de begynder at arbejde på at gøre børnene skoleklar; så skal man altså kunne gå på toilettet selv.... 

Det er bestemt heller ikke fordi jeg ønsker hun skal have en tvangstanke eller fobi, hellere tværtimod  

Synes bare hendes reaktion var meget voldsom. Og jeg har ikke set hende sådan før. Synes virkelig ikke det virkede som almindeligt hysteri, men nu når jeg ser der intet problem var for hende i går, så kan jeg godt se det måske "bare" var hysteri.

Hun græd bare så panisk, så det virkelig virkede som om det var forfærdeligt pinefuldt at tørre sig selv....

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Carina:-)

Loa skriver:

Det var lige præcis den der med at hun slog sig selv i skridtet jeg virkelig undrede mig over og tænkte at jeg ikke brød mig om at se.

Det må jo heller ikke være sjovt for hende når hun ligefrem slår sig selv i frustration

Men ved vitterligt ikke om det "bare" er hysteri, for i dag har hun tørret sig selv uden problemer samt vasket hænder 

De kan drive en til vanvid de børn :)

Kan godt forstå du ikke brød dig om det med hun slog sig selv det lød også voldsomt ubehageligt.

Men når du siger hun ikke havde prob senere så må jeg nok give de andre ret i at det er en fiks tanke og at hun har fået den ide at det ikke er rart .

Og at et lækkert stykke sæbe kunne være det der fik hende til at synes det var dejligt.

I panduro hobby kan man købe alverdens dufte ,sjove små ting man kan støbe med  forme og selve sæben til at lave det selv Måske det kunne være en måde at hun kommer over til at det er sjovt og spændende at vaske hænder med hjemmelavet sæbe?

Under alle omstændigheder så håber jeg der kommer en løsning for det er ikke rart når det kommer derud at man bliver bekymret 

Anmeld Citér

17. oktober 2015

alenemor42

De kære tøse børn og deres stædighed og temperament nogle gange!

Det virker klart som om det er hysteri/kamp og nogle gange vil de drive den langt hvis det ikke passer de unge damer

Hold i bare fast i at sådan er det og lad hende skabe sig, får hun ikke noget ud af det holder det som regel hurtigt op. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.