Isabella på 5 år har aldrig været super begejstret for at tørre sig selv efter hun har tisset, men har dog gjort det. (Hun siger det er fordi hun ikke gider vaske hænder

Men nu, lige pludselig, er hun panisk for at gøre det. Vi havde en episode i går hvor hun har tisset (og hun holder sig normalt læææænge - formodentlig for at undgå at tørre sig) og beder mig om at tørre hende. Jeg siger hun godt kan selv, og hun går helt bananas. Først sur, derefter ked og hysterisk. Græder som pisket og kommer med 1.000 dårlige undskyldninger.
Længe efter gør hun det endelig selv, men i stedet for at tørre sig almindeligt, lægger hun papiret ned mellem benene og slår sig selv (formodentlig i frustration over at skulle gøre det selv - men alligevel
)
Det piner mig SÅ meget at se hende sidde der og græde sine små øjne ud, men samtidig bør jeg vel heller ikke tørre hende når hun er 5 år? Hendes far mener bestemt IKKE at vi skal hjælpe hende, og mener bare hun er doven... Jeg synes dog alligevel at det virker som om der vitterligt er noget inde i hovedet på hende, der gør at det er svært for hende, med den reaktion hun kommer med.
Gode råd?
Anmeld
Citér