Vil gerne være gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad kan jeg ændre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.122 visninger
14 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

Jeg har ikke været på p-piller i ca. 2 år. Min mand og jeg har haft ubeskyttet sex de sidste 9 mdr. Jeg er desværre ikke blevet gravid. 

Vi havde sex i mandags og torsdag (igår) havde jeg ondt, stikken og prikken i venstre side af underlivet og ondt i lænden. Er dette blot ægløsning? Har aldrig prøvet denne "smerte" før, så tænker om jeg måske er gravid?! Sædcelle kan jo leve op i en indtil 4 dage ikke?

Jeg er ikke fast ryger, jeg drikke næsten aldrig alkohol, men er dog lidt overvægtig - dette arbejder jeg på at ændre. 

Er bare fortvivlet over, at så mange jeg kender bare bliver gravid ved første hug og jeg gør ikke!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2015

Os&lilledig

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Jeg har ikke været på p-piller i ca. 2 år. Min mand og jeg har haft ubeskyttet sex de sidste 9 mdr. Jeg er desværre ikke blevet gravid. 

Vi havde sex i mandags og torsdag (igår) havde jeg ondt, stikken og prikken i venstre side af underlivet og ondt i lænden. Er dette blot ægløsning? Har aldrig prøvet denne "smerte" før, så tænker om jeg måske er gravid?! Sædcelle kan jo leve op i en indtil 4 dage ikke?

Jeg er ikke fast ryger, jeg drikke næsten aldrig alkohol, men er dog lidt overvægtig - dette arbejder jeg på at ændre. 

Er bare fortvivlet over, at så mange jeg kender bare bliver gravid ved første hug og jeg gør ikke!

Efter 1 år hvor i har forsøgt, kan i søge hjælp  

jeg er overvægtig og sund sund!! Blev gravid ret hurtig. Så overvægt er altså ikke alt en skidt ting. 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Anonym trådstarter

Os&lilledig skriver:

Efter 1 år hvor i har forsøgt, kan i søge hjælp  

jeg er overvægtig og sund sund!! Blev gravid ret hurtig. Så overvægt er altså ikke alt en skidt ting. 

Okay, har bare hørt at hvis man er overvægtig så er chancerne meget små. Ja der er lige nogle mdr. Endnu før året er gået. Jeg er blev undersøgt og fejler intet (forneden), så jeg har nok bare ikke været heldig endnu.

men ved du noget om smerterne jeg havde?

Anmeld Citér

16. oktober 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Okay, har bare hørt at hvis man er overvægtig så er chancerne meget små. Ja der er lige nogle mdr. Endnu før året er gået. Jeg er blev undersøgt og fejler intet (forneden), så jeg har nok bare ikke været heldig endnu.

men ved du noget om smerterne jeg havde?

Nu er "overvægtig" jo et flydende begreb   - hvis du vejer 150 kg kan det påvirke din hormonbalance så du ikke/sjældent får ægløsning osv men hvis du googler lidt rundt i videnskabelige artikler er der mange steder indikationer for at kvinder er mest fertile når de har et BMI på mellem 24-28 (mener jeg det er) - hvilket vel egentlig også giver god mening biologisk/evolutionsmæssigt set da en krop der har noget at give af bedre kan holde til en graviditet hvis maden eller ressourcerne er knappe. 

Bruger du ægløsningstest? Ellers så prøv det - og sørg for at læse lidt om brugen af dem udfra relevante kilder. Fx falder din ægløsning først 12-36 timer efter den positive test og derefter lever ægget i ca 24 timer (afhængigt af æggets kvalitet osv).

Held og lykke med det

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Anonym trådstarter

Nu er "overvægtig" jo et flydende begreb   - hvis du vejer 150 kg kan det påvirke din hormonbalance så du ikke/sjældent får ægløsning osv men hvis du googler lidt rundt i videnskabelige artikler er der mange steder indikationer for at kvinder er mest fertile når de har et BMI på mellem 24-28 (mener jeg det er) - hvilket vel egentlig også giver god mening biologisk/evolutionsmæssigt set da en krop der har noget at give af bedre kan holde til en graviditet hvis maden eller ressourcerne er knappe. 

Bruger du ægløsningstest? Ellers så prøv det - og sørg for at læse lidt om brugen af dem udfra relevante kilder. Fx falder din ægløsning først 12-36 timer efter den positive test og derefter lever ægget i ca 24 timer (afhængigt af æggets kvalitet osv).

Held og lykke med det

Mange tak for dit svar. Jeg vejer ca. 8 kg. For meget .

Anmeld Citér

16. oktober 2015

MorTilN

8 kilo er jo ikke slemt som "overvægt" har selv en knap 10 kilo for meget på sidebenene og det skulle ikke betyde noget siger de kloge mennesker. Så længe din mens er reglmæssig og inden for en rimelig cyklus længde så synes jeg i skal sexe når i har lyst og vente og se til i har prøvet et års tid eller hvor længe i føler for det selv.

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Er lige anonym da folk ikke skal vide noget om graviditet endnu... 

Men ja overvægt kan være en hindring for at blive gravid men det er LANG fra umuligt  jeg kender flere der er svært overvægtige som har 3 børn som er lavet naturligt. 

Jeg selv har et BMI på 37 så jeg er også i den store kategori og jeg er nu gravid for 4 gang men det har også taget tid at blive det. 

1 gang tog det 16 mdr - endte i sen abort (kromosomfejl)

2 gang tog det 6 mdr - Endte med en sund og rask pige på nu 2 år

3 gang 1 "forsøg" da det var en smutter (sprunget kondom) endte med kirurgisk abort

4 gang tog det 1 år og er nu 10+4

Så hvis jeg var dig ville jeg prøve at tænke lidt på noget andet og vente og se. Det kan ske lige pludseligt 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er lige anonym da folk ikke skal vide noget om graviditet endnu... 

Men ja overvægt kan være en hindring for at blive gravid men det er LANG fra umuligt  jeg kender flere der er svært overvægtige som har 3 børn som er lavet naturligt. 

Jeg selv har et BMI på 37 så jeg er også i den store kategori og jeg er nu gravid for 4 gang men det har også taget tid at blive det. 

1 gang tog det 16 mdr - endte i sen abort (kromosomfejl)

2 gang tog det 6 mdr - Endte med en sund og rask pige på nu 2 år

3 gang 1 "forsøg" da det var en smutter (sprunget kondom) endte med kirurgisk abort

4 gang tog det 1 år og er nu 10+4

Så hvis jeg var dig ville jeg prøve at tænke lidt på noget andet og vente og se. Det kan ske lige pludseligt 

Mange tak - jeg håber så inderligt. ��

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Bonete

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Vores den lille tog 11 mdr at lave  

der var bid i den cyklus jeg besluttede mig for at vi ikke skulle have nogen og jeg nok ikke kunne blive gravid - så tror psyken kan spille en et pus 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Snevejr84

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Har i været forbi lægen? For ellers synes jeg i skal starte der.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.