Hej Baby brugere...
Jeg har brug for nogle objektive øjne på sagen, da jeg efterhånden er nået til erkendelsen af at det er mig der desværre er skyld i at mit forhold skranter 
Jeg er kæreste med X, som er en rigtig dejlig mand! Vi har ingen børn, men ønsker begge børn, og meget gerne sammen - han er den eneste mand jeg har været sammen med som jeg uden at blinke vil kunne se mig selv stifte familie og leve mit liv sammen med.
MEN! Vi diskuterer - og vi diskuterer meget!
Det er efterhånden en sejr hvis vi kommer igennem en hel dag uden en diskussion, om et eller andet banalt. Når vi har det godt, så har vi det fantastisk, men når vi så til gengæld rammer et bump på vejen, så bryder helvede mildest talt løs. Vi har begge et iltert temperament, men hverken verbal eller fysisk vold præger vores skænderier.
Et eksempel:
X og jeg vågner, vi står op og går i køkkenet for at spise morgenmad. X har en tendens til at være en smule morgengnaven, men sådan er det jo. X sætter sig ved bordet og tager avisen fra i går frem, og spørger mig om jeg vil smøre morgenmad til ham når jeg alligevel er ved det. Det siger jeg "ja, selvfølgelig" til, men da jeg spørger ham hvad han vil have på sit franskbrød kigger han på mig som om at jeg er dum (føler jeg!) og siger "kan du ikke bare komme det på du ved jeg kan li'?"
Her brænder det af for mig, for jeg synes at han himler med øjnene af mig, taler ned til mig, og så begynder jeg på en længere smøre om hvor træls jeg synes hans reaktion er, om han ikke kunne sige det på en anden måde, at han da bare kan smøre sin morgenmad selv.... Og sådan et skænderi, kan skabe kølig luft og non kommunikation RESTEN AF DAGEN
Om aftenen kan vi så (som oftest på mit initiativ) blive enige om at slutte fred, hvor han forklarer mig at han faktisk slet ikke mente det surt, men bare gerne ville have ost på, som han jo plejer.
Den anden dag ligger vi i sofaen og ser en film, og jeg har en tendens til at spekulere meget, så jeg kommer til at tænke over vores forhold, og spørger ham om han er glad for "os". Dertil svarer han, at selvfølgelig er han det - han synes bare at vi diskuterer meget tit, og at det næsten virker som om at jeg søger konflikterne, som om jeg godt kan lide at diskutere. Han siger så at det virker som om at jeg faktisk bliver helt "tændt" når vi begynder at diskutere, og at jeg ikke er til at få til at stoppe igen.
Jeg har reflekteret meget over det han har sagt, og er nået til konklusionen, at han nok har ret
Jeg får altid snakket tingene ud i petitesser, og har flere gange fået "ros" for at kunne snakke en død mand levende. Jeg har svært ved at stoppe igen, og kan først bagefter se, at jeg nok burde have ladet det ligge. Jeg kan ikke vælge mine kampe med omhu - jeg sluger det hele råt og får en diskussion ud af alt hvad der kan diskuteres 
Jeg synes at det er synd for min mand, og jeg ønsker ikke at være sådan her! Når jeg tænker tilbage, så har jeg også været sådan her i mine tidligere forhold, og de forliste jo begge - det ønsker jeg IKKE skal ske med min kæreste, jeg er SÅ glad for ham, og ønsker at være sammen med ham resten af mit liv. Men jeg ender med at tage livet af vores forhold, hvis ikke jeg får ændret mig...
Så hjælp, kære damer! Hjælp mig til at stoppe mig selv, så jeg ikke får ødelagt mit forhold