Uvenskab, familie, barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.089 visninger
12 svar
8 synes godt om
14. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg vælger at være anonym da jeg ikke ville "findes" af mit barns far.

Jeg vælger at kalde mit barn X og mit barns far for Y.

X og Y har de sidste tre år boet med Ys mor. Før da, så X farmor næsten hverdag.

Nu er Y så blevet uvenner med sin mor og de flyttet hver til sit.

X savner inderligt sin farmor og har ikke set hende i over en mdr og må ikke tage kontakt.

Jeg har valgt at tage kontakt til Ys mor, så X og farmor kan se hinanden. X og farmor har et stærkt knyttet bånd og ser det faktisk som en ny skilsmisse. Mit barn savner farmor og er meget ked af det.

Der er ingen udsigter til at Y og hans mor vil komme til at snakke sammen.

Y er så gået fuldstændig amok og i baglås over at X ser hende. Jeg ved ikke hvad jeg skal melde stop eller om jeg skal se på mit barns behov. 

Jeg er i vildrede og ved at frustrationen vil gå udover X og at Y (som før, når han har haft modvind) tilbageholder X indtil jeg følger trop på evt krav. 

Hjælp mig, gør jeg det rigtige?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2015

serinasmor

Anonym skriver:

X og Y har de sidste tre år boet med Ys mor. Før da, så X farmor næsten hverdag.

X savner inderligt sin farmor og har ikke set hende i over en mdr og må ikke tage kontakt.

Jeg har valgt at tage kontakt til Ys mor, så X og farmor kan se hinanden. X og farmor har et stærkt knyttet bånd og ser det faktisk som en ny skilsmisse. Mit barn savner farmor og er meget ked af det.

Y er så gået fuldstændig amok og i baglås over at X ser hende. Jeg ved ikke hvad jeg skal melde stop eller om jeg skal se på mit barns behov. 

Jeg er i vildrede og ved at frustrationen vil gå udover X og at Y (som før, når han har haft modvind) tilbageholder X indtil jeg følger trop på evt krav. 

Jeg ville uden tvivl lade barnet se sin farmor  - farmor har været en af de primære omsorgspersoner i barnets liv i en periode og det vil være både dumt og underligt at lade det falde til jorden ... 

At far modsætter sig det finder jeg enormt barnligt og egoistisk fra hans side ... Og jeg ville ærligt forsøge at være helt og aldeles ligeglad med fars udbrud  

Anmeld Citér

14. oktober 2015

MorTilN

Jeg synes du gør det rigtige ved at lade X og farmor se hinanden. De har som du skriver et meget tæt bånd og det har Y jo selv været med til at give dem så jeg synes det meget småligt af Y at han tager farmor fra X bare fordi han er sur på hende. Især vis han nægter at udlevere X på grund af du tænker på X behov for farmor og det ikke lige passer ham.

Jeg er vidne til hvor tæt et bånd en farmor/mormor og barnebarn kan have

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Fremad

For mig kommer det an på hvad der er grundlaget for uvenskabet?

Havde det intet med barnet at gøre, eller ville kunne få konsekvenser for barnet så ville jeg nok også lade barnet se farmor  

Anmeld Citér

14. oktober 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Du skal da selvfølgelig lade dit barn se sin farfmor. Barnets far lå se at blive voksen og se sit barns behov. USYMPATISK at tage sit barn som gidsel i en voksen konflikt - stakkels barn 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Bshizzle

Jeg kan godt forstå du ikke helt ved hvad vej du skal vælge.. 

Men hvad ønsker DU for dit barn?

Kender du grunde til at Y ik vil snakke med hans Mor? 

Jeg har faktisk valgt at holde kontakten til min X's Mor.. Dvs Farmor for vores søn.

Da min X ikke holder så god kontakt med hans Mor, så har jeg valgt at holde kontakten til Farmor så vores søn kan besøge hende og hun kommer faktisk og sover hos os engang imellem. 

Farmor har altid været som en ekstra Mor for mig, så vi har et stærkt bånd sammen. 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Babilooo

Det er vel også dit barn. I dit samvær med barnet bestemmer du vel hvem I besøger. Og hvordan kan han tilbageholde dit barn. Har han hele forældremyndigheden?

jeg ville forsøge at få ham til at indse at det er ondt mod barnet det han gør. 

Men hvorfor står du så svagt som mor?  Bare nysgerrig.....

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Anonym trådstarter

Det er vel også dit barn. I dit samvær med barnet bestemmer du vel hvem I besøger. Og hvordan kan han tilbageholde dit barn. Har han hele forældremyndigheden?

jeg ville forsøge at få ham til at indse at det er ondt mod barnet det han gør. 

Men hvorfor står du så svagt som mor?  Bare nysgerrig.....

Problemet er at han besidder ikke sympati eller empati, han kan ikke se andre end sig selv og sådan har det altid været. Og nej vi har delt forældremyndighed.

Hans mor ved ikke hvad de er uvenner over. En dag gad han bare ikke at snakke med hende mere. Vores barn har været tilbageholdt flere gange, bla. fordi han ønskede ændrede samvær og jeg nægtede. Fik først udleveret mit barn efter tre uger.

Når vi går i amtet sweet talker han dem og vi går derfra som tingene så ud da vi kom. Derfor har jeg personligt snart opgivet da det hver gang går udover vores barn. 

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

For mig kommer det an på hvad der er grundlaget for uvenskabet?

Havde det intet med barnet at gøre, eller ville kunne få konsekvenser for barnet så ville jeg nok også lade barnet se farmor  

Der er ikke noget grundlag. Hvid folk går imod ham, nægter han folk at se vores barn.

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Babilooo

Lad farmor se barnet når du har barnet - og få politiet til st hjælpe dig med udleveringen hvis han nægter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.