Morogbarn skriver:
Jeg har en veninde, som kommer for sent til alting. På arbejde (hun har været ved at blive fyret flere gange). På studiet og til private aftaler. Og det er ikke bare lidt for sent. Det er flere timer. Nogle gange giver hun besked. Andre gange kommer hun bare ikke. I dag havde vi fx en aftale kl. 14, og ja, jeg venter stadig. Hele eftermiddagen er gået med at vente på, at hun kommer. Så hun lige dit, og skal hun lige dat, først. Hun har et helt urealistisk forhold til tid og til, hvad hun kan nå indenfor et bestemt tidsrum.
Og ja, vi har prøvet at fortælle hende det. Både på den venlige måde, den irriterende måde. Den humoristiske måde og den alvorlige måde, men det hjælper bare ikke! Måske lige kortvarigt, men så vender hun tilbage til sit gamle mønster.
Det irriterer mig efterhånden så meget, at jeg nærmest ikke gider lave aftaler med hende og kan også mærke, at jeg mister respekter for hende.
Hun er en rigtig sød og loyal veninde, så måske burde jeg bare acceptere hendes måde at være på
Nogle gode råd?
Man kan ikke ændre andre mennesker, man kan opfordre til ændring og håbe at det sker, men i dette tilfælde sker det nok ikke.
Så.. Som jeg skrev.. Man kan ikke ændre på andre mennesker, men man kan ændre sig selv.
personligt ville jeg aldrig vente så længe med mindre der var en kommunikation igang omkring hvornår hun vil være der (SMS, opkald osv) og kun i enkeltstående tilfælde.
som andre skriver ville jeg efter cirka en halv time nok beslutte at jeg havde vigtigere ting at lave end at vente og så kan det jo faktisk være at din veninde ville finde ud af at hun bliver nødt til at være der til tiden hvis hun vil se dig. 
lad for Guds skyld være med at gøre 'det samme' ved hende eller at ty til andre 'hævn aktioner' selv om det er fristende så er det simpelthen en alt for lav måde at opføre sig på.
og som det sidste vil jeg opfordre til at du er åben over for din veninde omkring det hvis du vælger at holde op led at vente på hende. Så hun ved at det er ikke for at straffe hende, men simpelthen bare facts at hvis hun ikke kommer til tiden, så finder du noget andet at lave. Hvis hun er en god veninde forstår hun godt hvorfor du ikke gider at sidde i vente position hver gang i har en aftale. 
pøj pøj.