Veninde kommer altid for sent

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.896 visninger
12 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. oktober 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg har en veninde, som kommer for sent til alting. På arbejde (hun har været ved at blive fyret flere gange). På studiet og til private aftaler. Og det er ikke bare lidt for sent. Det er flere timer. Nogle gange giver hun besked. Andre gange kommer hun bare ikke. I dag havde vi fx en aftale kl. 14, og ja, jeg venter stadig. Hele eftermiddagen er gået med at vente på, at hun kommer. Så hun lige dit, og skal hun lige dat, først. Hun har et helt urealistisk forhold til tid og til, hvad hun kan nå indenfor et bestemt tidsrum. 

Og ja, vi har prøvet at fortælle hende det. Både på den venlige måde, den irriterende måde. Den humoristiske måde og den alvorlige måde, men det hjælper bare ikke! Måske lige kortvarigt, men så vender hun tilbage til sit gamle mønster. 

Det irriterer mig efterhånden så meget, at jeg nærmest ikke gider lave aftaler med hende og kan også mærke, at jeg mister respekter for hende. 

Hun er en rigtig sød og loyal veninde, så måske burde jeg bare acceptere hendes måde at være på  

Nogle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2015

Lucky05

Morogbarn skriver:

Jeg har en veninde, som kommer for sent til alting. På arbejde (hun har været ved at blive fyret flere gange). På studiet og til private aftaler. Og det er ikke bare lidt for sent. Det er flere timer. Nogle gange giver hun besked. Andre gange kommer hun bare ikke. I dag havde vi fx en aftale kl. 14, og ja, jeg venter stadig. Hele eftermiddagen er gået med at vente på, at hun kommer. Så hun lige dit, og skal hun lige dat, først. Hun har et helt urealistisk forhold til tid og til, hvad hun kan nå indenfor et bestemt tidsrum. 

Og ja, vi har prøvet at fortælle hende det. Både på den venlige måde, den irriterende måde. Den humoristiske måde og den alvorlige måde, men det hjælper bare ikke! Måske lige kortvarigt, men så vender hun tilbage til sit gamle mønster. 

Det irriterer mig efterhånden så meget, at jeg nærmest ikke gider lave aftaler med hende og kan også mærke, at jeg mister respekter for hende. 

Hun er en rigtig sød og loyal veninde, så måske burde jeg bare acceptere hendes måde at være på  

Nogle gode råd?

Hvis hun virkelig var en god veninde ellers, havde jeg nok lært at leve med den svaghed. Selvom det må være mega træls, specielt når vi snakker timers forsinkelse. 

Du kunne prøve at smutte, når hun er nået en halv time over tid. Når hun så skriver og spørger hvor du er, kan du skrive, at du altså ikke kan vente hele dagen :-) du har også et liv.. 

Men virkelig øv, at spilde så lang tid på at vente. Når det er hver gang.. 

Anmeld Citér

13. oktober 2015

TNBC

Morogbarn skriver:

Nogle gode råd?

Som Lucky siger, sæt en grænse på hvor længe du vil vente og så gå når den er gået, du kan ikke sidde og vente i timer hver gang. Så lære hun det på den hårde måde, ord hjælper ikke, så må der aktion i gang.

ellers må du sætte tidspunktet to timer før I egentlig skal mødes.

Anmeld Citér

13. oktober 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville starte med at sige til hende på en ret tydelig måde, at du nu er nået til et punkt i jeres venskab, hvor du ik nødvendigvis længer har tid til at længe på hende, og at hvis i fortsat ska ses må hun stramme gevaldig op.

Nå i så ska ses næste gang, så bestem dig for hvor længe du vil vente, eller også aftale at du kommer hjem til hende. Der ka hun da umuligt komme for sent... X

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Sprit25

Jeg kunne være din veninde. Jeg kommer ALTID for sent. Som i altid. Og det er virkelig ikke med vilje og det er grænseløst træls. Ved det godt selv. Jeg kommer dog ikke flere timer for sent men altid bare lige 10 minutter. Kan ikke sige andet end undskyld. 

Hvordan reagere din veninde når du tager den? Og jeg ville begynde at sige til hende I skulle mødes to timer før

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Næste gang i skamløshed hos hende så giv hende "gengæld " og kom rigtig meget er røre end aftalt .. Så kan hun måske en gang for alle forstå hvor træks det er og evt få rettet op på det.. Jeg Haderslev at komme for sent og i høj grad at vente på den der komme for sent . Det mindste msn kan gøre er jo lige at give besked om at man er forsinket for det kan trods alt ske for os alle ind i mellem ��

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Christine

Mulllesmor skriver:

Næste gang i skamløshed hos hende så giv hende "gengæld " og kom rigtig meget er røre end aftalt .. Så kan hun måske en gang for alle forstå hvor træks det er og evt få rettet op på det.. Jeg Haderslev at komme for sent og i høj grad at vente på den der komme for sent . Det mindste msn kan gøre er jo lige at give besked om at man er forsinket for det kan trods alt ske for os alle ind i mellem ��

Dumme telefonordbog 

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Mulllesmor

Christine skriver:

Dumme telefonordbog 

Hahaha ej altså �� næste gang i skal ses hos hende skulle der jo stå ������

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mulllesmor skriver:

Hahaha ej altså �� næste gang i skal ses hos hende skulle der jo stå ������

Og "er røre" og "Haderslev"?  

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Mulllesmor

Senere og hader selv ... Latterlige ordbog altså hihi

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.