Jeg har en veninde, som kommer for sent til alting. På arbejde (hun har været ved at blive fyret flere gange). På studiet og til private aftaler. Og det er ikke bare lidt for sent. Det er flere timer. Nogle gange giver hun besked. Andre gange kommer hun bare ikke. I dag havde vi fx en aftale kl. 14, og ja, jeg venter stadig. Hele eftermiddagen er gået med at vente på, at hun kommer. Så hun lige dit, og skal hun lige dat, først. Hun har et helt urealistisk forhold til tid og til, hvad hun kan nå indenfor et bestemt tidsrum.
Og ja, vi har prøvet at fortælle hende det. Både på den venlige måde, den irriterende måde. Den humoristiske måde og den alvorlige måde, men det hjælper bare ikke! Måske lige kortvarigt, men så vender hun tilbage til sit gamle mønster.
Det irriterer mig efterhånden så meget, at jeg nærmest ikke gider lave aftaler med hende og kan også mærke, at jeg mister respekter for hende.
Hun er en rigtig sød og loyal veninde, så måske burde jeg bare acceptere hendes måde at være på
Nogle gode råd?
Anmeld
Citér