Jeg kan godt forstå, at du er i syv sind... for der er så mange faktorer, der spiller ind. Jeg kan ikke rigtig komme med et godt råd, men jeg kan fortælle vores historie!
Vi begyndte PB, da vi boede til leje. På et tidspunkt ville vi gerne videre og eje vores eget hus, og da vi stadig ikke var gravide, og skulle starte i behandling, valgte vi et middelstort hus, hvor vi kunne se os selv bo, også hvis vi ikke kunne få børn. Lykken ville os dog, at vi 2 år efter fik vores første barn. Huset var stadig fint.
På et tidspunkt gik vi i gang med at forsøge at få en lillebror eller søster, og der skete det, at vi blev gravide med tvillinger. Og så var huset for lille. Det er så resulteret i, at vi har solgt og købt, med 3 børn under 3 år, og det hus vi har købt, er et større renoverings projekt. (Bevist valg, da det giver meget mere for pengene.) Det er pisse hårdt, selvom vi hyrer håndværker til at gøre meget af arbejdet.
Vi skal nok klare det - men hvor ville jeg ønske, at vi havde haft mere ro mens ungerne er helt små. Enten ved at blive i leje, eller at have købt inden vi fik børn.
Når det så er sagt, så er det jo skide svært at vide, hvordan fremtiden ser ud, og man kan aldrig planlægge det der med børn. Findes der nogensiden det helt rigtige tidspunkt?! Det tror jeg ikke, men huset er selvfølgelig en håndgribelig prioritering.
Det eneste jeg vil råde jer til, er at være 100% sikre på det i gør. Fordi vi pludselig skulle sælge efter kun 5 år, var det ikke en god forretning, og vi endte med at tabe penge på første hus.
Pøj pøj med det hele.