Udskudt PB pga. fremtidigt huskøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.580 visninger
18 svar
18 synes godt om
12. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg har et rigtigt stort dilemma som jeg har gået og tumlet med i lang tid nu. Min kæreste og jeg skulle begynde PB sidste sommer og var begge to meget begejstrede og glædede os rigtigt, rigtigt meget. Efter en tur i banken får vi fortalt at "de selvfølgelig ikke vil holde os tilbage mht. at få børn nu, men at vores rådighedsbeløb naturligvis vil stige hvis der kommer et barn ind i billedet." Det gjorde at vi følte os nødsaget til at droppe PB da vi fik at vide vi vil kunne låne 500.000(!!!) minere med et barn. Vi kan i forvejen ikke låne det helt store så 500.000 er rigtigt mange penge for os. Vi kan ikke låne til hus før vi er færdiguddannede om lidt over et år og PB kan jo derfor ikke begynde før det. Derudover vil jeg ikke starte nyt arbejde om en måned efter komme og fortælle jeg er gravid. Problemet er at jeg ikke kan få hverken PB eller min skrukhed ud af hovedet. Har gået med det i lidt over et år nu og det driver mig til vanvid! Ved virkeligt ikke hvad vi skal gøre for der er lang tid til PB kan påbegyndes! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2015

IngenKoPåIsen

Jeg ville nok bare bo til leje og se hvor det førte os hen, det var aldrig min økonomi på dén måde der skulle afgøre det. Men nu er jeg heller ikke vild efter at eje et hus, vi bliver ikke mætte af at tygge i murstenene uanset hvis de er  

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Abracadabra

Hvis det er jer to, der begge er pædagoger, og din kæreste kun vil købe et hus, hvis I kan blive der til pensionsalderen (altså ikke et lille begynder-hus), så har vi jo diskuteret denne problemstilling MANGE gange på baby.dk efterhånden. 

Rådet er som altid: I skal blive enige om jeres prioriteter. I vil begge to noget forskelligt. 

Hvis det ikke er dig og jer, så Undskyld. 

Anmeld Citér

13. oktober 2015

God-mor

Anonym skriver:

Jeg har et rigtigt stort dilemma som jeg har gået og tumlet med i lang tid nu. Min kæreste og jeg skulle begynde PB sidste sommer og var begge to meget begejstrede og glædede os rigtigt, rigtigt meget. Efter en tur i banken får vi fortalt at "de selvfølgelig ikke vil holde os tilbage mht. at få børn nu, men at vores rådighedsbeløb naturligvis vil stige hvis der kommer et barn ind i billedet." Det gjorde at vi følte os nødsaget til at droppe PB da vi fik at vide vi vil kunne låne 500.000(!!!) minere med et barn. Vi kan i forvejen ikke låne det helt store så 500.000 er rigtigt mange penge for os. Vi kan ikke låne til hus før vi er færdiguddannede om lidt over et år og PB kan jo derfor ikke begynde før det. Derudover vil jeg ikke starte nyt arbejde om en måned efter komme og fortælle jeg er gravid. Problemet er at jeg ikke kan få hverken PB eller min skrukhed ud af hovedet. Har gået med det i lidt over et år nu og det driver mig til vanvid! Ved virkeligt ikke hvad vi skal gøre for der er lang tid til PB kan påbegyndes! 

Det lyder helt vildt at fordi i vælger at få et barn, kan i låne 500.000 mindre. Jeg havde nok spurgt i flere banker. 

Anmeld Citér

13. oktober 2015

lineog4

Der er vel ikke meget at gøre andet end 1. Acceptere I har valgt at vente med at få barn til huset er købt 2. Tage en ny snak om prioriteringer og vurderer hus versus få barn nu. 

Vi kan jo sige nok så mange ting, i sidste ende handler det om jeres prioriteringer og ønsker for fremtiden. Jeg fx er 41 har kendt min mand i 23 år sammen har vi fået 4 børn, jeg har en god uddannelse, min mand er godt job og vi har altid boet til leje og har prioriteret anderledes end villa, Volvo og vovse. Jo jo vandt vi i lotto købte vi hus, men vi er nu lykkelige også i vores lejede bolig

Anmeld Citér

13. oktober 2015

serinasmor

Altså 500.000 er mange penge - men hvad kan I låne uden baby ? Og kan i realistisk købe noget i jeres område i en stand I kan vedligeholde ? Eller går i efter et håndværkertilbud og har hænderne skruet ordentligt på ?

Vil I få job indenfor det offentlige hvor jeres løn er mere eller mindre fastsat - eller i det private hvor det mere er op til jer selv at få forhandlet det ind i er værd ? 

Jeg ville måske overveje at udskyde tanken om hus til senere hvis I skal ud i det private arbejdsmarked ... Her er der god chance for at I kan stige i løn efter evne og ikke anciennitet - og dermed vil i kunne låne mere om fx 5 år end i kan nu ...

Hvis I derimod bliver uddannet til det offentlige så overvej om i behøver eget hus - find ud af om i reelt kan vente med barn til længe efter huskøb  ...

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Ellie79

Anonym skriver:

Et hus gør jo ikke en mere lykkelig og helt ærligt er nyt hus og baby en dårlig kombination, taler af erfaring. Hvorfor ikke få det første barn og bo i lejlighed det er der jo mange der gør. Så skal I bare have fokus på jer selv og baby, der er ikke græs der skal slås. hæk der skal klippes, ture til genbrugen, vindue der skal skiftes repereres, andet der lige skal laves inden der fungerer optimalt, bare jer og baby og bare rolig i skal nok blive udfordret nok 

Når I så får gjort uddannelser færdige kan I pludselig låne et helt andet beløb, finde drømmehuset og få barn nummer to der

pøj pøj 

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvis det er jer to, der begge er pædagoger, og din kæreste kun vil købe et hus, hvis I kan blive der til pensionsalderen (altså ikke et lille begynder-hus), så har vi jo diskuteret denne problemstilling MANGE gange på baby.dk efterhånden. 

Rådet er som altid: I skal blive enige om jeres prioriteter. I vil begge to noget forskelligt. 

Hvis det ikke er dig og jer, så Undskyld. 

Haha nej det tror jeg ikke vi er ihvertfald ikke pædagoger. �� Men hvis der er andre her inde der skriver noget om det må du rigtigt gerne linke til det? Har slet ikke kunne finde noget om det nogen steder. 

Anmeld Citér

13. oktober 2015

SMC

1. Der kommer nye regler pr. 1/11, der betyder at man ikke længere kan låne til udbetalingen. (Bare sådan til generel trist info) 

2. Har I prøvet at være i en anden bank? 

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Det lyder helt vildt at fordi i vælger at få et barn, kan i låne 500.000 mindre. Jeg havde nok spurgt i flere banker. 

Vi har været i nogle forskellige og spurgt og de siger alle sammen det samme. Hvis rådighedsbeløbet er højere kan man låne mindre, selvfølgelig afhængig af opsparing og indkomst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.