modesty skriver:
nielsen80 har nogle gode pointer ift. hvorfor succesraten kan være højere på en privatklinik.
Jeg har snakket med en fertilitetslæge som var med til at indføre IVF i Danmark for cirka 35 år siden og har arbejdet med IVF lige siden - OG overlægen på Riget - og de har begge sagt til mig at IVF i bund og grund er en meget simpel procedure og at vilkårene og chancerne er de samme uanset hvilket sted man vælger.
Det fremgår ikke af dit indlæg om I skal i IUI eller IVF. Hvis I skal i IVF, kan jeg slet ikke forstå at I overhovedet overvejer det private som første valg, da det koster en formue.
Jeg ville vælge et sted der lå tæt på, og prioritere om folkene og stedet virker rart og trygt, fremfor hvilken procentsats der står på deres hjemmeside.
Vi skal i ICSI behandling. Vi har allerede været igennem 2 forsøg uden held. Nu lukker Skejby og der er ventetid i Skive og Horsens. Nu orker vi ikke det længere.
Ja, det er meget dyrt, og fertilitetslægerne tjener godt på det. Det er lidt urimeligt, at der ikke er mere konkurrence på området.
Men på den anden side er det også dyrt emotionelt at være på venteliste i det offentlige.
Jeg har egentligt meget svært ved at forstå, at det offentlige nemt lader gamle patienter få den ene operation efter den anden. Ubegrænset antal nye knæalloplastikker, hoftealloplastikker og rygoperationer med 2-3 ugers ventetid. Men når det kommer til fertilitetsbehandling er man kun berettiget til 3 forsøg med 2-3 måneders venteliste på Skejby. Man skulle tro, at få børn i et aldrende samfund som Danmark burde prioriteres højt, men det gør det ikke...
Anmeld
Citér