Private fertilitetsklinikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2015

AJ14

Amore skriver:

Kan nogen anbefale en privat fertilitetsklinik i Århus og omegn..? Hvilken klinik er bedst og billigst..?

Jeg kan google mig til forskellige oplysninger. Det virker til, at Maigaarden er et godt sted.

Ciconia er vidst den ældste fertilitetsklinik i Århus, men de er åbenbart lidt dyrere end de andre klinikker og de har tidligere lavet forbytning af befrugtede æg ved oplægning. Ingen af deres konsulenter er fastansat, de er lånt af Skejby sygehus...

Aagården virker til at have lidt for travlt med at få folk ud af døren igen. Og nogle har vist haft dårlige oplevelser...

Af offentlige steder får Skive fertilitetsklinik top point for deres høje graviditetsrater. De offentlige hospitaler har en gennemsnitlig graviditetsrate på omkring 21 procent, mens Skive fertilitetsklinik har en graviditetsrate på hele 31 procent. Næstefter Skive kommer Horsens Fertlitetsklinik med 30,5 procent graviditetsrate. Hvordan kan nogle offentlige fertilitetsklinikker være bedre end andre..? De bruger jo alle de samme metoder...

Maigaarden angiver, at de har en graviditetsrate på 35%. Men jeg ved ikke om man kan stole på private fertilitetsklinikkers succesrater. De kunne vel finde på at pynte på tallene, så kunderne vælger deres klinik.

Mvh

Amore

Har kun prøvet aagaard og kan kun tilslutte mig at det er en samlebånds fabrik. Aagaard selv har ikke nogen omsorgsgener. Synes han virker meget kort for hovedet, som I at man bare skal hurtigt ud igen, så han kan tjene nogle penge-agtigt. Har hørt det samme efterfølgende fra andre.

Har kun hørt positivt om Maigaard og at de skulle være rigtigt søde at snakke med. Og meget  omsorgsfulde.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2015

Amore

modesty skriver:

nielsen80 har nogle gode pointer ift. hvorfor succesraten kan være højere på en privatklinik.

Jeg har snakket med en fertilitetslæge som var med til at indføre IVF i Danmark for cirka 35 år siden og har arbejdet med IVF lige siden - OG overlægen på Riget - og de har begge sagt til mig at IVF i bund og grund er en meget simpel procedure og at vilkårene og chancerne er de samme uanset hvilket sted man vælger.

Det fremgår ikke af dit indlæg om I skal i IUI eller IVF. Hvis I skal i IVF, kan jeg slet ikke forstå at I overhovedet overvejer det private som første valg, da det koster en formue. 

Jeg ville vælge et sted der lå tæt på, og prioritere om folkene og stedet virker rart og trygt, fremfor hvilken procentsats der står på deres hjemmeside.

Vi skal i ICSI behandling. Vi har allerede været igennem 2 forsøg uden held. Nu lukker Skejby og der er ventetid i Skive og Horsens. Nu orker vi ikke det længere.

Ja, det er meget dyrt, og fertilitetslægerne tjener godt på det. Det er lidt urimeligt, at der ikke er mere konkurrence på området.

Men på den anden side er det også dyrt emotionelt at være på venteliste i det offentlige.

Jeg har egentligt meget svært ved at forstå, at det offentlige nemt lader gamle patienter få den ene operation efter den anden. Ubegrænset antal nye knæalloplastikker, hoftealloplastikker og rygoperationer med 2-3 ugers ventetid. Men når det kommer til fertilitetsbehandling er man kun berettiget til 3 forsøg med 2-3 måneders venteliste på Skejby. Man skulle tro, at få børn i et aldrende samfund som Danmark burde prioriteres højt, men det gør det ikke...

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Amore

modesty skriver:

Jeg har lige set din anden tråd, hvor du skriver at I har været igennem 2 ICSI forsøg. Hvorfor vil I skifte klinik, og er I i det offentlige eller det private nu?

Vi skifter til det private, fordi Skejby lukker og der er ventetid i Skive og Horsens. Og ventetid har vi haft nok af i Skejby.

Anmeld Citér

15. oktober 2015

modesty

Amore skriver:

Vi skifter til det private, fordi Skejby lukker og der er ventetid i Skive og Horsens. Og ventetid har vi haft nok af i Skejby.

OK. Jeg ønsker jer al held og lykke. 

Anmeld Citér

15. oktober 2015

AnneH

Vi valgte Aagaard og har været rigtig glade for det. Oplevede på ingen måde at tingene skulle gå stærkt. Men alle kan jo have forskellige oplevelser af samme situation.

Vi blev gravide i første forsøg. Og ville anbefale stede til alle jeg kender.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.