Amore skriver:
http://www.ivf-syd.dk/resultater
Hvis du ser på ovenstående link ser du, at IVF Syd meget præcis angiver, hvordan succesraterne er regnet ud. Hvis de fusker med tallene, så skulle man tro, at Sundhedsstyrelsen eller Den Danske Kvalitetsmodel (DDKM) eller Ombudsmanden (Markedsføringsloven) eller en journalist som Morten Spiegelhauer kommer efter dem.
IVF Syd skriver også på deres hjemmeside, at de har landets bedste resultater. Hvis det er fusk eller vildledende, går det ind under "vildledende markedsføring" og det er ulovligt.
Hvis de bevidst fusker, så burde de også komme i "bad standing" hos Dansk Fertilitetsselskab, som årligt laver analyser på fertilitetsklinikkernes resultater.
Min store undren er derfor fortsat, hvordan IVF Syd kan være 16 % bedre end Danmarks bedste offentlige fertilitetsklinik, som I år er kåret til at være Skive Fertilitetsklinik..? Det er Dansk Fertilitetsselskab, som har kåret de offentlige klinikker.
Jeg har ellers kun læst godt om IVF Syd og deres hjemmeside virker professionelt. Men deres succesrater ved jeg ikke, om jeg kan stole på... Når VolksWagen kan snyde for milliarder med snyde-software i deres biler, så kan danske fertilitetsklinikker også pynte på deres resultater...?
Mvh
Amore
Jeg går ved IVF-syd, og synes det er et ok sted. Ðet kan tage en halv time at komme igennem til deres telefon, men når man snakker med nogen, er de søde. De er meget positive, og de hepper bestemt på en.
Mht deres succesrate kan det jo hænge sammen med, de måske har bedre betingelser end det offentlige - dem som kommer hos IVF-syd, har enten en lang historik bag sig fra det offentlige og/eller har de allerede et barn(hvorfor man ikke kan bruge det offentlige). Det at man allerede har et barn, forbedrer dine chancer rent statistisk for at kunne få et mere igennem behandling, derfor har de private klinikker nok lidt bedre resultater. Samtidig har de de offentliges forsøg at vurdere udfra, altså de forskellige ting er prøvet, og man ved nok mere hvad der virker og ikke virker ved den enkelte patient.
Endelig er de patienter, som ingen chance har nok også sorteret fra inden det private - der er jo nogen, som når man kigger behandlingen igennem, får afvide, at de skal indstille sig på ingen børn at kunne få selv, og det private vil være spild. Disse patienter trækker jo ned i det offentlige.
Jeg vil sige, vælg også klinik ud fra det praktiske - bor I i Århus, så har jeg hørt meget godt om maigaard, som andre også skriver. Som du ved, er der mange skanninger m.m., og det er nemmere at få til at hænge sammen med sin hverdag, hvis klinikken ligger tæt på bopæl eller arbejde.
Jeg krydser for, det først er ved barn 2, I skal ud i det private! Og at det lykkes for jer nu i det offentlige! Det er en dyr omgang - både følelsesmæssigt, men også økonomisk(i det private).