Private fertilitetsklinikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.088 visninger
14 svar
9 synes godt om
12. oktober 2015

Amore

Kan nogen anbefale en privat fertilitetsklinik i Århus og omegn..? Hvilken klinik er bedst og billigst..?

Jeg kan google mig til forskellige oplysninger. Det virker til, at Maigaarden er et godt sted.

Ciconia er vidst den ældste fertilitetsklinik i Århus, men de er åbenbart lidt dyrere end de andre klinikker og de har tidligere lavet forbytning af befrugtede æg ved oplægning. Ingen af deres konsulenter er fastansat, de er lånt af Skejby sygehus...

Aagården virker til at have lidt for travlt med at få folk ud af døren igen. Og nogle har vist haft dårlige oplevelser...

Af offentlige steder får Skive fertilitetsklinik top point for deres høje graviditetsrater. De offentlige hospitaler har en gennemsnitlig graviditetsrate på omkring 21 procent, mens Skive fertilitetsklinik har en graviditetsrate på hele 31 procent. Næstefter Skive kommer Horsens Fertlitetsklinik med 30,5 procent graviditetsrate. Hvordan kan nogle offentlige fertilitetsklinikker være bedre end andre..? De bruger jo alle de samme metoder...

Maigaarden angiver, at de har en graviditetsrate på 35%. Men jeg ved ikke om man kan stole på private fertilitetsklinikkers succesrater. De kunne vel finde på at pynte på tallene, så kunderne vælger deres klinik.

Mvh

Amore

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2015

heaven

Hej Hej 

vi har brugt Maigaard, de er fantastiske intet mindre....

vi har hele vejen igennem følt os godt behandlet, de er så menneskelige, de giver sig god tid og er fagligt dygtige... De har altid haft styr på mine/vores papirer og de formåer at skabe en stemning der er meget smilende og afslappende... De er fantastiske, og jeg lægger gerne mine penge der igen - for vores vedkommende er det desværre ikke mundet ud i en graviditet, men deres behandling har været helt i top

stor anbefaling - og et held og lykke - herfra

kh Jannie  

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Carina:-)

Godt nok ikke Århus men Frederica 

Ivf syd skulle have et af landet bedste resultater og kender stedet fra flere veninder.

De er alle blevet gravide ret hurtigt - og skal lige indskyde at de alle har været 40+ da de startede i behandling .

Der er en afslappet stemning og tid til smil og omsorg . Også til pårørende der bare er med på sidelinien. 

Men ellers Maigaard hvor min moster blev gravid med først en og så tvillinger for flere år siden. Men der har jeg aldrig været med  så kender kun til det fra hendes mund 

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Yoggibear

Jeg kan ikke anbefale noget godt sted i Jylland, da jeg ikke bor der, men jeg kunne måske svare på dit andet spørgsmål.

For ikke så forfærdelig længe siden, var vi til et informations møde på et af de store hospitaler. De fortalte at, hvis man på et tidspunkt overvejede at blive behandlet privat, skulle man finde ud af, hvordan de havde opgjort succesraten, da den kunne opgøres på forskellige måder og som samtidig gav forskellige resultater. De sagde, at nogen klinikker regner det ud fra hvor mange æg-oplægninger, der bliver foretaget og så ser de på hvor mange, der får et levende barn med hjem. Andre klinikker kigger på hvor mange befrugtede æg de for ud af det og andre igen tæller hvor mange positive graviditestests der er kommet ud af det. Derfor er resultaterne forskellige.

Anmeld Citér

13. oktober 2015

modesty

Amore skriver:

Kan nogen anbefale en privat fertilitetsklinik i Århus og omegn..? Hvilken klinik er bedst og billigst..?

Jeg kan google mig til forskellige oplysninger. Det virker til, at Maigaarden er et godt sted.

Ciconia er vidst den ældste fertilitetsklinik i Århus, men de er åbenbart lidt dyrere end de andre klinikker og de har tidligere lavet forbytning af befrugtede æg ved oplægning. Ingen af deres konsulenter er fastansat, de er lånt af Skejby sygehus...

Aagården virker til at have lidt for travlt med at få folk ud af døren igen. Og nogle har vist haft dårlige oplevelser...

Af offentlige steder får Skive fertilitetsklinik top point for deres høje graviditetsrater. De offentlige hospitaler har en gennemsnitlig graviditetsrate på omkring 21 procent, mens Skive fertilitetsklinik har en graviditetsrate på hele 31 procent. Næstefter Skive kommer Horsens Fertlitetsklinik med 30,5 procent graviditetsrate. Hvordan kan nogle offentlige fertilitetsklinikker være bedre end andre..? De bruger jo alle de samme metoder...

Maigaarden angiver, at de har en graviditetsrate på 35%. Men jeg ved ikke om man kan stole på private fertilitetsklinikkers succesrater. De kunne vel finde på at pynte på tallene, så kunderne vælger deres klinik.

Mvh

Amore

Der er ikke nogen reel forskel i succesrate de forskellige steder. Hvis tallene er forskellige, er det fordi der enten ikke er et stort nok antal forsøg at samle data fra (=statistisk insignifikans) eller fordi klinikkerne fifler, eller har forskellige måder at analysere tallene på (nogle tæller alle graviditeter med, nogle kun de fuldbårne o.s.v.).

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Amore

Yoggibear skriver:

Jeg kan ikke anbefale noget godt sted i Jylland, da jeg ikke bor der, men jeg kunne måske svare på dit andet spørgsmål.

For ikke så forfærdelig længe siden, var vi til et informations møde på et af de store hospitaler. De fortalte at, hvis man på et tidspunkt overvejede at blive behandlet privat, skulle man finde ud af, hvordan de havde opgjort succesraten, da den kunne opgøres på forskellige måder og som samtidig gav forskellige resultater. De sagde, at nogen klinikker regner det ud fra hvor mange æg-oplægninger, der bliver foretaget og så ser de på hvor mange, der får et levende barn med hjem. Andre klinikker kigger på hvor mange befrugtede æg de for ud af det og andre igen tæller hvor mange positive graviditestests der er kommet ud af det. Derfor er resultaterne forskellige.

Ok. Jeg synes de private klinikker er gode til at angive, hvordan tallene er regnet ud. De skriver fx pos. grav. test (%) eller klinisk graviditet (%) eller levende født barn (%), og de angiver de samlede antal påbegyndte behandlinger med kategorier under 35 år, 36-40 år og over 40 år og om det er ICSI eller IVF.

Jeg er mere bekymret for om de fusker med tallene. For jeg kan for eksempel ikke forstå at IVF Syd har 46,9 % Kliniske graviditeter pr. ægoplægning (%), mens det offentlige Horsens Fertilitetsklinik (landets 2. bedste offentlige klinik) har en succesrate på 30,5 % Kliniske graviditeter pr. ægoplægning (%).

Det vil sige, at IVF Syd klarer sig 16,4 % bedre end den offentlige fertilitetsklinik på Regionshospitalet Horsens. Jeg kan ikke forstå, at de offentlige skulle være så meget ringere..?

Mvh

Amore

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Amore

modesty skriver:

Der er ikke nogen reel forskel i succesrate de forskellige steder. Hvis tallene er forskellige, er det fordi der enten ikke er et stort nok antal forsøg at samle data fra (=statistisk insignifikans) eller fordi klinikkerne fifler, eller har forskellige måder at analysere tallene på (nogle tæller alle graviditeter med, nogle kun de fuldbårne o.s.v.).

http://www.ivf-syd.dk/resultater

Hvis du ser på ovenstående link ser du, at IVF Syd meget præcis angiver, hvordan succesraterne er regnet ud. Hvis de fusker med tallene, så skulle man tro, at Sundhedsstyrelsen eller Den Danske Kvalitetsmodel (DDKM) eller Ombudsmanden (Markedsføringsloven) eller en journalist som Morten Spiegelhauer kommer efter dem.

IVF Syd skriver også på deres hjemmeside, at de har landets bedste resultater. Hvis det er fusk eller vildledende, går det ind under "vildledende markedsføring" og det er ulovligt.

Hvis de bevidst fusker, så burde de også komme i "bad standing" hos Dansk Fertilitetsselskab, som årligt laver analyser på fertilitetsklinikkernes resultater.

Min store undren er derfor fortsat, hvordan IVF Syd kan være 16 % bedre end Danmarks bedste offentlige fertilitetsklinik, som I år er kåret til at være Skive Fertilitetsklinik..? Det er Dansk Fertilitetsselskab, som har kåret de offentlige klinikker.

Jeg har ellers kun læst godt om IVF Syd og deres hjemmeside virker professionelt. Men deres succesrater ved jeg ikke, om jeg kan stole på... Når VolksWagen kan snyde for milliarder med snyde-software i deres biler, så kan danske fertilitetsklinikker også pynte på deres resultater...?

Mvh

Amore

Anmeld Citér

14. oktober 2015

nielsen80

Amore skriver:

Hvis du ser på ovenstående link ser du, at IVF Syd meget præcis angiver, hvordan succesraterne er regnet ud. Hvis de fusker med tallene, så skulle man tro, at Sundhedsstyrelsen eller Den Danske Kvalitetsmodel (DDKM) eller Ombudsmanden (Markedsføringsloven) eller en journalist som Morten Spiegelhauer kommer efter dem.

IVF Syd skriver også på deres hjemmeside, at de har landets bedste resultater. Hvis det er fusk eller vildledende, går det ind under "vildledende markedsføring" og det er ulovligt.

Hvis de bevidst fusker, så burde de også komme i "bad standing" hos Dansk Fertilitetsselskab, som årligt laver analyser på fertilitetsklinikkernes resultater.

Min store undren er derfor fortsat, hvordan IVF Syd kan være 16 % bedre end Danmarks bedste offentlige fertilitetsklinik, som I år er kåret til at være Skive Fertilitetsklinik..? Det er Dansk Fertilitetsselskab, som har kåret de offentlige klinikker.

Jeg har ellers kun læst godt om IVF Syd og deres hjemmeside virker professionelt. Men deres succesrater ved jeg ikke, om jeg kan stole på... Når VolksWagen kan snyde for milliarder med snyde-software i deres biler, så kan danske fertilitetsklinikker også pynte på deres resultater...?

Mvh

Amore

Jeg går ved IVF-syd, og synes det er et ok sted. Ðet kan tage en halv time at komme igennem til deres telefon, men når man snakker med nogen, er de søde. De er meget positive, og de hepper bestemt på en.

Mht deres succesrate kan det jo hænge sammen med, de måske har bedre betingelser end det offentlige - dem som kommer hos IVF-syd, har enten en lang historik bag sig fra det offentlige og/eller har de allerede et barn(hvorfor man ikke kan bruge det offentlige). Det at man allerede har et barn, forbedrer dine chancer rent statistisk for at kunne få et mere igennem behandling, derfor har de private klinikker nok lidt bedre resultater. Samtidig har de de offentliges forsøg at vurdere udfra, altså de forskellige ting er prøvet, og man ved nok mere hvad der virker og ikke virker ved den enkelte patient.

Endelig er de patienter, som ingen chance har nok også sorteret fra inden det private - der er jo nogen, som når man kigger behandlingen igennem, får afvide, at de skal indstille sig på ingen børn at kunne få selv, og det private vil være spild. Disse patienter trækker jo ned i det offentlige.

Jeg vil sige, vælg også klinik ud fra det praktiske - bor I i Århus, så har jeg hørt meget godt om maigaard, som andre også skriver. Som du ved, er der mange skanninger m.m., og det er nemmere at få til at hænge sammen med sin hverdag, hvis klinikken ligger tæt på bopæl eller arbejde.

Jeg krydser for, det først er ved barn 2, I skal ud i det private! Og at det lykkes for jer nu i det offentlige! Det er en dyr omgang - både følelsesmæssigt, men også økonomisk(i det private). 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

modesty

Amore skriver:

Mvh

Amore

nielsen80 har nogle gode pointer ift. hvorfor succesraten kan være højere på en privatklinik.

Jeg har snakket med en fertilitetslæge som var med til at indføre IVF i Danmark for cirka 35 år siden og har arbejdet med IVF lige siden - OG overlægen på Riget - og de har begge sagt til mig at IVF i bund og grund er en meget simpel procedure og at vilkårene og chancerne er de samme uanset hvilket sted man vælger.

Det fremgår ikke af dit indlæg om I skal i IUI eller IVF. Hvis I skal i IVF, kan jeg slet ikke forstå at I overhovedet overvejer det private som første valg, da det koster en formue. 

Jeg ville vælge et sted der lå tæt på, og prioritere om folkene og stedet virker rart og trygt, fremfor hvilken procentsats der står på deres hjemmeside.

Anmeld Citér

14. oktober 2015

modesty

Amore skriver:

Mvh

Amore

Jeg har lige set din anden tråd, hvor du skriver at I har været igennem 2 ICSI forsøg. Hvorfor vil I skifte klinik, og er I i det offentlige eller det private nu?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.