bekymret for min mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Han har afleveret ansøgninger i stort set alle butikker vi kommer ind i.

Jeg har desværre set at de i den lokale tøjbutik smed hans ansøgning direkte i skraldespanden efter at han gik ud.

Hvad med sælger? Altså for Eks Arla, Svansø, altså kørende sælger. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2015

januar16

Nu ved jog godt du er bekymret over mulig depression. Der vil jeg også melde mig på holdet med søg læge. Har hørt motion også kan hjælpe, hvis kan ikke allerede er aktiv.

Har for nylig været til karrieredage på mit studie hvor der var foredrag om ansøgninger osv, så her har jeg mere konkret at skrive

Har han en a-kasse hvor han kan få hjælp til ansøgningen? 

Evt sproget og opsætningen af CV. De fleste arbejdsgivere bruger kun få sekunder i den indledende runde når de kigger ansøgninger igennem.

Har han en anbefaling fra sidste arbejdsplads/uddannelsesstedet.

Er der nummer på tidl arbejdsgivere(der har givet tilladelse til at mulige kommende arbejdsgivere kan ringe)

Noget ala "jeg er sød, frisk udadvendt" kunne måske skulle byttes med "jeg er effektiv og kundeorienteret"

Ansøgnigerne skal helst også tilpasses hvert sted, så de kan se at forarbejdet er gjort. Og det er jo ikke helt umuligt når han har haft job over sommeren. Om ikke andet så er der juleasistance lige om lidt

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Hvad med sælger? Altså for Eks Arla, Svansø, altså kørende sælger. 

Han søger alle stillinger indenfor hans fag. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

loop

Anonym skriver:

Ja... han har altid ansøgninger liggende i bilen, men det er begrænset hvor mange steder han kan søge... 

Jeg tror at noget af problemet ligger her. Han kan ikke have en standardansøgning, som han bruger til alle virksomheder. Det er sådan en, der enten ender i mappen med ansøgninger, fordi virksomheden, har besluttet de skal gemmes, eller ryger direkte i skraldespanden.

Kender han ikke nogen, der kender nogen? Det er den nemmeste måde at komme ind på arbejdsmarkedet på.

Som en anden også skriver, han skal have hjælp til at skrive de rigtige ansøgninger.

Når det man har gjort ikke virker, er det tid til at gøre noget nyt.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Vil lige sige at gå ledig er virkelig noget lort. Og vikariater og tidsbegrænset stillinger er stress faktorer. 

Når det så er sagt så har han været "" heldig "" me. De første måneder.. Erfaringer er jo guld.

Men tid tager det at finde jobs. Inden for alt for tiden. Det må i først om fremmest forstå begge to.  

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Jesuisunefemme

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Jeg tror at noget af problemet ligger her. Han kan ikke have en standardansøgning, som han bruger til alle virksomheder. Det er sådan en, der enten ender i mappen med ansøgninger, fordi virksomheden, har besluttet de skal gemmes, eller ryger direkte i skraldespanden.

Kender han ikke nogen, der kender nogen? Det er den nemmeste måde at komme ind på arbejdsmarkedet på.

Som en anden også skriver, han skal have hjælp til at skrive de rigtige ansøgninger.

Når det man har gjort ikke virker, er det tid til at gøre noget nyt.

Dem han har liggende i bilen er til uopfordret ansøgning. Han skifter dem ud en gang imellem så de kan opdateres og omformuleres.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

loop

Anonym skriver:

Dem han har liggende i bilen er til uopfordret ansøgning. Han skifter dem ud en gang imellem så de kan opdateres og omformuleres.

Men så er de jo netop heller ikke personligt stilet til den pågældende virksomhed, hvor han afleverer ansøgningen.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Netop de uopfordret skal være motiveret. De skal jo netop fortælle hvorfor de skal ansætte ham! Hvorfor de faktisk skal skabe en stilling og ansætte ham! 

Og det er så mega hårdt og demotiverende. Sidder selv med det lige ny

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.