bekymret for min mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.012 visninger
18 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. oktober 2015

Anonym trådstarter

jeg håber det er den rette kategori, men jeg er bange for at min kæreste er ved at få en mild depression... 

Han har snart været færdigudlært i et år og det eneste arbejde han har fået i det år, var et 3½ mdr. sommerstilling, som stoppede her den 1/10.

Han har søgt arbejde i hele landet da vi er villige til at flytte efter arbejdet, men han har intet hørt. Han søger gerne tre til fire jobs om ugen, men det er kun ca. halvdelen der sender en "tak for ansøgningen"-mail og ingen af dem har indkaldt ham til en samtale endnu.

Rent praktisk er han der for mig og børnene, men jeg kan godt mærke at han ikke er der rent mentalt på samme måde som før - og i dag lagde han sig rent faktisk i sengen og så Netflix på mobilen lige efter at han havde puttet den mindste, og da jeg listede ind til ham efter at have puttet den store for at høre om han ikke ville komme ind og sidde hos mig, så afviste han mig.

han er normalt meget tålmodig, men nu bliver han irriteret over ting som han før ville have sagt "nå, ja. Det skal jeg vel" til.

undskyld hvis det blev rodet og langt, men tak for at du har læst hertil.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

jeg håber det er den rette kategori, men jeg er bange for at min kæreste er ved at få en mild depression... 

Han har snart været færdigudlært i et år og det eneste arbejde han har fået i det år, var et 3½ mdr. sommerstilling, som stoppede her den 1/10.

Han har søgt arbejde i hele landet da vi er villige til at flytte efter arbejdet, men han har intet hørt. Han søger gerne tre til fire jobs om ugen, men det er kun ca. halvdelen der sender en "tak for ansøgningen"-mail og ingen af dem har indkaldt ham til en samtale endnu.

Rent praktisk er han der for mig og børnene, men jeg kan godt mærke at han ikke er der rent mentalt på samme måde som før - og i dag lagde han sig rent faktisk i sengen og så Netflix på mobilen lige efter at han havde puttet den mindste, og da jeg listede ind til ham efter at have puttet den store for at høre om han ikke ville komme ind og sidde hos mig, så afviste han mig.

han er normalt meget tålmodig, men nu bliver han irriteret over ting som han før ville have sagt "nå, ja. Det skal jeg vel" til.

undskyld hvis det blev rodet og langt, men tak for at du har læst hertil.

Afsted til lægen med ham. 

Jeg var begyndt på nøjagtigt samme måde (dog var jeg ikke i samme situation), jeg tog til lægen og fik konstateret en let depression. Jeg er begyndt til psykolog. Har dog kun været afsted to gange så skal ikke kunne sige om det hjælper. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Benjamins'mor

Og så lige et helt andet spørgsmål, går han ud til firmaer med uopfordrede ansøgninger? 

Har hørt og min mand har erfaring med, at det er bedst at møde op hos arbejdsgiveren. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

fruD

Det er rigtig hårdt at søge job og få afslag på afslag eller ikke at høre noget, især når det er jobs man virkelig gerne vil have og som man ved at man er god til. Før jeg fik job søgte jeg 267!!! stillinger (er pædagog), der var sgu også dage hvor jeg ikke havde lyst eller overskud til at lave noget med min mand. 

Du må jo lufte dine bekymringer eller høre hvordan han tager det hele. Også håber vi han snart kommer i job og får noget faglig stolthed tilbage 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Afsted til lægen med ham. 

Jeg var begyndt på nøjagtigt samme måde (dog var jeg ikke i samme situation), jeg tog til lægen og fik konstateret en let depression. Jeg er begyndt til psykolog. Har dog kun været afsted to gange så skal ikke kunne sige om det hjælper. 

Han er desværre en af dem der ikke går til læge. På de to år vi har været sammen tror jeg kun jeg har oplevet ham være hos lægen når det har drejet sig om vores børn.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Og så lige et helt andet spørgsmål, går han ud til firmaer med uopfordrede ansøgninger? 

Har hørt og min mand har erfaring med, at det er bedst at møde op hos arbejdsgiveren. 

Ja... han har altid ansøgninger liggende i bilen, men det er begrænset hvor mange steder han kan søge... 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Sprit25

Hvilken branche er han indenfor? Måske kan vi komme med lidt ideer

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Hvilken branche er han indenfor? Måske kan vi komme med lidt ideer

Han er uddannet salgsassistent...

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Han er uddannet salgsassistent...

Ja okay. Hvad med supermarkeder? Tøjbutikker boghandler osv. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ja okay. Hvad med supermarkeder? Tøjbutikker boghandler osv. 

Han har afleveret ansøgninger i stort set alle butikker vi kommer ind i.

Jeg har desværre set at de i den lokale tøjbutik smed hans ansøgning direkte i skraldespanden efter at han gik ud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.