Børn og fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Tak for dit svar.

Fin blog du har! 

Tror vi vælger noget gruppeterapi. Mange par kunne have gavn af at snakke om deres parforhold. Synes dog, at psykologer tager urimeligt meget i timen for minimalt arbejde.

Det giver jeg sig helt bestemt ret i, at mange kunne. Om man vælger den ene eller anden form, tror jeg ikke er så afgørende - blot det passet til behov og temperament. For mig var det dog en kæmpe fordel at det var én som specifikt havde erfaring med lige netop fertilitetsproblemer og de frustrationer som det ofte medfører. Det var en kæmpe lettelse at opleve hvor "normale" vores respektive reaktioner egentlig var og hvor mange andre der kæmper med lignende tanker og følelser. 

Rigtig meget held og lykke!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2015

Amore

Mulle0802 skriver:

Vi er selvfølgelig også igennem ICSI, det var en tastefejl 

Vi får så lagt æg op på 2 dagen og ikke 6 dagen som jer. Så vi har haft to ægoplægninger men uden gevinst.

Vi har haft 5 æg - 1 til opsætning, 10 æg 1 til opsætning og 28 æg - ingen til opsætning men 6 donoræg. Vi har fået af vide vi max skal forvente at få max 1-2 æg pr. forsøg. 

Vil det sige I nu er i andet forsøg? Hvornår skal hun have taget blodprøve? 

Ja, det var 2. forsøg, og jeg tror allerede, at det er gået i vasken denne gang. Øv! Min kæreste har menstruationssmerter og HCG-urin-test var negativ i dag. Blodprøven er på fredag.

Vi fik ellers at vide, at det var en flot 6. dags blastocyst, der blev sat op i tirsdags i sidste uge.

Følelsesmæssige rutsjeture er vist normen i fertilitetsbehandlingen.

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Amore

Imaong skriver:

Vil også bare sige alderen nødvendigvis ikk er den største faktor og slet ikk 30 år. Min man har svær nedsat sædkvalitet, det fik han konstateret i en alder af 23. Vi kom direkte videre til icsi dog var vi så heldige at blive gravide i første forsøg samt med et æg på frys. 

Vi har været lidt bekymret for om ICSI kunne være skadeligt for det kommende barn. Er jeres barn sund og rask og lige som alle andre børn..?

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Imaong

Amore skriver:

Vi har været lidt bekymret for om ICSI kunne være skadeligt for det kommende barn. Er jeres barn sund og rask og lige som alle andre børn..?

Jeg har termin om 14 dage men den lille er perfekt hvis du tænker med hensyn til kromosomfejl min mand blev tjekket inden behandling og alt var perfekt 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Amore

Imaong skriver:

Jeg har termin om 14 dage men den lille er perfekt hvis du tænker med hensyn til kromosomfejl min mand blev tjekket inden behandling og alt var perfekt 

Hvor har I fået behandling..? Det er ikke alle steder, hvor de tjekker manden..?

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Imaong

Amore skriver:

Hvor har I fået behandling..? Det er ikke alle steder, hvor de tjekker manden..?

Ok det vidste jeg ikk, det burde de synes jeg vi var i offentlig behandling på Holbæk, måske min man også blev tjekket da vi havde lavet du spontane aborter. Men i hvert fald blev han tjekket. 

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Mulle0802

Amore skriver:

Ja, det var 2. forsøg, og jeg tror allerede, at det er gået i vasken denne gang. Øv! Min kæreste har menstruationssmerter og HCG-urin-test var negativ i dag. Blodprøven er på fredag.

Vi fik ellers at vide, at det var en flot 6. dags blastocyst, der blev sat op i tirsdags i sidste uge.

Øv 

Ja det er en del af normen og for os næsten det væreste af at være i denne "verden. 

Anmeld Citér

13. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Amore skriver:

Normen, ja - men fandme' ikke nemt af den grund. Åh, det er sgu så slidsomt! Jeg har haft en del mens-smerter op til blodprøven de gange hvor der faktisk har været bid - og har først kunne teste positiv tæt mod 4+0... jeg håber det bedste for jer!

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Amore

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Normen, ja - men fandme' ikke nemt af den grund. Åh, det er sgu så slidsomt! Jeg har haft en del mens-smerter op til blodprøven de gange hvor der faktisk har været bid - og har først kunne teste positiv tæt mod 4+0... jeg håber det bedste for jer!

Min kæreste har fået menstruation, så jeg er 99% sikker på, at hun ikke er gravid . Første tegn på graviditet er altid udeblevet menstruation. Har man menstruation så afstødes slimhinden og dermed embryoblasten. / Ellers tak for opmuntringen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.