Hej
Jeg er stødt på et fertilitetsproblem, og derfor har jeg oprettet mig herinde på baby.dk.
Jeg var 30 år, da min kæreste pressede på med at vi skulle have børn. Vi forsøgte i 1 år uden held. For 6 måneder siden viste en sædundersøgelse, at jeg havde nedsat sædkvalitet. Mine sædceller kan ikke svømme godt nok, de kredser bare rundt om sig selv eller ligger stille
.
De sidste par måneder har jeg læst en del på internettet. Jeg kan bekræfte, at det er meget hårdt for kvinder at gå igennem fertilitetsbehandling. Følelserne svinger mellem håb og håbløshed, sejr og skuffelse, venten og uvidenhed, tvivl, tristhed, tanker om fremtiden og kampånd.
Jeg blev først selv rigtigt påvirket, da første cyklus gik galt og andet forsøg kun gav et æg efter 6 døgns dyrkning i et embryoskop. Pludseligt blev jeg bevidst om, hvor vigtigt det altid har været for mig at få et barn. Nu gennemgår jeg de samme følelser som min kæreste gennemgik og gennemgår. Det må være min nemesis! Jeg er selv skyld i årsagen til vores barnløsheden og skyld i at have ladt hende vente så længe før vi gik i gang. Nu står jeg i en magtesløs situation og i fertilitetslægernes vold. Selvom jeg ikke er religiøs, så er jeg begyndt at bede til en eller anden større magt om hjælp.
Det er meget hårdt for et parforhold at gå igennem fertilitetsbehandling! Det er helt sikkert, og jeg har fået et helt andet syn på de par, der gennemgår det. Hold da op, hvor er der mange par med det problem.
Jeg havde aldrig troet det skulle ramme mig, som altid har klaret mig godt og været blandt de bedste i sport, skole og karriere. Og nu kan jeg ikke en gang forplante mig selv...
Mit bedste råd til andre er, at man skal komme i gang i god tid. Alder er den vigtigste faktor!
Når alt kommer til alt, så er karriere og penge værdiløs sammenlignet med et par børn og en dejlig familie.
Jeg følte, at jeg skyldte at dele ud af mine egne erfaringer, når jeg med glæde har læst jeres.
Mvh Amore