Hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2015

Sandratoft

Ønsker en lille spire.. skriver:

Sagen er den at vi har opsagt vores lejlighed og vi er flyttet, bortset fra de fleste af vores ting. Vi skal være ude af lejligheden d. 15 okt. Vores udlejer har den seneste uge ringet og skrevet utallige gange hvornår vi flytter de sidste ting fra lejligheden, for han har lavet aftale med maler og vil gerne have den fremvist. Det kan jeg godt forstå at han gerne vil, men lejligheden er jo vores til d. 15. Han ringede så, morges og spurgte til flytningen og hvornår vi flyttede de SIDSTE ting. Jeg sagde, så at vi ikke havde flyttet nogle ting overhovedet, men at vi selvfølgelig er ude d. 15. Han siger, så: "Ja der står lidt ting inde i stuen og tingene inde i soveværelset." Jeg spørger ham så om han har været inde i lejligheden og han svarer fluks at det kan han ikke huske. Han kan ikke huske om han måske har fremvist den for et par mens vi ikke var der. Jeg siger, så at det ikke er i orden. Det er stadig vores lejligheden, vores ting og og vores private papirer spm ligger fremme. Hvad dækker forsikringen, hvis han glemmer og låse efter sig. Etc. Kort og godt er det ikke jorden at han bare låser sig ind i det som stadig er vores lejlighed. Skal vi konfrontere ham endnu engang eller bare skynde os at flytte bores ting? Det er virkelig ubehageligt at vide at han bare kan låse sig selv og andre i vores lejlighed med vores private ting. 

Ej det lyder vildt det han har gang i. Hvis i skal være ude D 15, så er det der i skal være ude, og ingen kan kræve/forvente at i skal være ude før. Han skal slet ikke spørge om i kan flytte før, i har betalt for at have jeres ting der til D 15 (ja faktisk til D 1 november, men der er som sagt 14 dage til renovering) 

hvis du synes det er meget ubehageligt, så ring til LLO, måske kan de give et råd som vi andre ikke kender til

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2015

Eliza

Ønsker en lille spire.. skriver:

Sagen er den at vi har opsagt vores lejlighed og vi er flyttet, bortset fra de fleste af vores ting. Vi skal være ude af lejligheden d. 15 okt. Vores udlejer har den seneste uge ringet og skrevet utallige gange hvornår vi flytter de sidste ting fra lejligheden, for han har lavet aftale med maler og vil gerne have den fremvist. Det kan jeg godt forstå at han gerne vil, men lejligheden er jo vores til d. 15. Han ringede så, morges og spurgte til flytningen og hvornår vi flyttede de SIDSTE ting. Jeg sagde, så at vi ikke havde flyttet nogle ting overhovedet, men at vi selvfølgelig er ude d. 15. Han siger, så: "Ja der står lidt ting inde i stuen og tingene inde i soveværelset." Jeg spørger ham så om han har været inde i lejligheden og han svarer fluks at det kan han ikke huske. Han kan ikke huske om han måske har fremvist den for et par mens vi ikke var der. Jeg siger, så at det ikke er i orden. Det er stadig vores lejligheden, vores ting og og vores private papirer spm ligger fremme. Hvad dækker forsikringen, hvis han glemmer og låse efter sig. Etc. Kort og godt er det ikke jorden at han bare låser sig ind i det som stadig er vores lejlighed. Skal vi konfrontere ham endnu engang eller bare skynde os at flytte bores ting? Det er virkelig ubehageligt at vide at han bare kan låse sig selv og andre i vores lejlighed med vores private ting. 

Min kæreste som er ejendoms inspektør og syner lejligheder dagligt, (kende lejeloven stort set ud og ind) siger følgende. 

Han må ikke gå ind i jeres lejlighed uden at aftale det med jer først. 

Det han har gjort kan sidestilles med indbrud (han har altså brudt ind i jeres hjem) 

lejligheden er jeres frem til den 15. 

Først efter han (sammen med jer) har synet lejligheden, er det igen hans og han må frit komme i den. 

Jeg går ud fra, i har aftalt et afleverings tidspunkt d. 15. 

Og frem til dette, kan i lade jeres ting stå. 

Han må fremvise lejligheden i det omfang i giver samtykke til det... Ud over det, skal han holde sig væk. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Eliza

Han mener forresten fluks, i skal få fat i LLO. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Ønsker en lille spire..

Benjamins'mor skriver:

Nu svare du ikke på det med opsigelse osv. 

Men hvad er aftalen med udlejer? Er det privat eller boligselskab? Skal i være ude 14 dage før pga istandsættelse? 

Ja vi skal være ude 14 dage før, til i standsættelse. Og det er privat, men han lever af det. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Ønsker en lille spire..

SandraXOXO skriver:

Det han gør er selfølgelig ikke i orden. Men jeg kan altså godt forstå han gerne vil ha den lejet ud hurtigst muligt og ikke tabe penge, så i kunne jo være lidt flinke og flytte jeres ting nu i ER flyttet? 

Ja det kan jeg forstå at han gerne vil, men det har ikke været muligt for at flytte tingene før nu. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Ønsker en lille spire..

Sprit25 skriver:

Hvorfor har I ikke flyttet alt på engang? I skal vel ogsp gøre lejligheden rent? 

Det har ikke været en mulighed, da vi ikke vidste hvor vi skulle flytte hen. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Ønsker en lille spire..

Eliza skriver:

Min kæreste som er ejendoms inspektør og syner lejligheder dagligt, (kende lejeloven stort set ud og ind) siger følgende. 

Han må ikke gå ind i jeres lejlighed uden at aftale det med jer først. 

Det han har gjort kan sidestilles med indbrud (han har altså brudt ind i jeres hjem) 

lejligheden er jeres frem til den 15. 

Først efter han (sammen med jer) har synet lejligheden, er det igen hans og han må frit komme i den. 

Jeg går ud fra, i har aftalt et afleverings tidspunkt d. 15. 

Og frem til dette, kan i lade jeres ting stå. 

Han må fremvise lejligheden i det omfang i giver samtykke til det... Ud over det, skal han holde sig væk. 

Tak for svar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.