Hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.112 visninger
16 svar
10 synes godt om
10. oktober 2015

Ønsker en lille spire..

Sagen er den at vi har opsagt vores lejlighed og vi er flyttet, bortset fra de fleste af vores ting. Vi skal være ude af lejligheden d. 15 okt. Vores udlejer har den seneste uge ringet og skrevet utallige gange hvornår vi flytter de sidste ting fra lejligheden, for han har lavet aftale med maler og vil gerne have den fremvist. Det kan jeg godt forstå at han gerne vil, men lejligheden er jo vores til d. 15. Han ringede så, morges og spurgte til flytningen og hvornår vi flyttede de SIDSTE ting. Jeg sagde, så at vi ikke havde flyttet nogle ting overhovedet, men at vi selvfølgelig er ude d. 15. Han siger, så: "Ja der står lidt ting inde i stuen og tingene inde i soveværelset." Jeg spørger ham så om han har været inde i lejligheden og han svarer fluks at det kan han ikke huske. Han kan ikke huske om han måske har fremvist den for et par mens vi ikke var der. Jeg siger, så at det ikke er i orden. Det er stadig vores lejligheden, vores ting og og vores private papirer spm ligger fremme. Hvad dækker forsikringen, hvis han glemmer og låse efter sig. Etc. Kort og godt er det ikke jorden at han bare låser sig ind i det som stadig er vores lejlighed. Skal vi konfrontere ham endnu engang eller bare skynde os at flytte bores ting? Det er virkelig ubehageligt at vide at han bare kan låse sig selv og andre i vores lejlighed med vores private ting. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2015

SandraXOXO

Det han gør er selfølgelig ikke i orden. Men jeg kan altså godt forstå han gerne vil ha den lejet ud hurtigst muligt og ikke tabe penge, så i kunne jo være lidt flinke og flytte jeres ting nu i ER flyttet? 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

An&Jo

Faktisk er det drønulovligt det han gør der.. Han må udelukkende benytte hans egen nøgle i tilfælde af brand eller gasudslip.. 

Jeg er selv tidligere udlejer og loven er meget klar på det område.. En udlejer må ikke låse sig ind uden samtykke, hvilket helt sikkert også er grunden til at han pludselig ikke lige kan huske det

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Ønsker en lille spire..

Hvad ville vi kunne gøre, hvis det sker flere gange? politiandmelde? Og ja, det er jo ulovlig indtrængen. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Fremad

Alm standart er at man skal være ude 14 dage før lejemålet ophøre.... Så hvis den er opsagt pr 15 skal i være ude den 1.,,

Jeg har ikke læst tråden så ved ikke om hvornår i er opsagt fra...

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Benjamins'mor

Når man opsiger en lejlighed skal man som regel være ude 14 dage før lejemålet ophører, så udlejer kan få malet osv. Så hvis jeres lejemål ophører d. 15 så burde jeres ting være ude og nøglerne afleveret allerede d. 1. 

Er det ikke tilfældet og de 14 dage til maling osv er fra d. 15 og indtil d. 1 november, så er det ulovligt at han "trænger" ind i lejligheden og fremviser den. 

Jeg flyttede tilbage i juli, og indtil jeg skulle aflevere nøglerne var det min pligt at fremvise lejligheden. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Sprit25

Ønsker en lille spire.. skriver:

Sagen er den at vi har opsagt vores lejlighed og vi er flyttet, bortset fra de fleste af vores ting. Vi skal være ude af lejligheden d. 15 okt. Vores udlejer har den seneste uge ringet og skrevet utallige gange hvornår vi flytter de sidste ting fra lejligheden, for han har lavet aftale med maler og vil gerne have den fremvist. Det kan jeg godt forstå at han gerne vil, men lejligheden er jo vores til d. 15. Han ringede så, morges og spurgte til flytningen og hvornår vi flyttede de SIDSTE ting. Jeg sagde, så at vi ikke havde flyttet nogle ting overhovedet, men at vi selvfølgelig er ude d. 15. Han siger, så: "Ja der står lidt ting inde i stuen og tingene inde i soveværelset." Jeg spørger ham så om han har været inde i lejligheden og han svarer fluks at det kan han ikke huske. Han kan ikke huske om han måske har fremvist den for et par mens vi ikke var der. Jeg siger, så at det ikke er i orden. Det er stadig vores lejligheden, vores ting og og vores private papirer spm ligger fremme. Hvad dækker forsikringen, hvis han glemmer og låse efter sig. Etc. Kort og godt er det ikke jorden at han bare låser sig ind i det som stadig er vores lejlighed. Skal vi konfrontere ham endnu engang eller bare skynde os at flytte bores ting? Det er virkelig ubehageligt at vide at han bare kan låse sig selv og andre i vores lejlighed med vores private ting. 

Det er mega ulovligt det han har gang i. 

MEN hvis i alligevel skal være ude på torsdag! Hvorfor så ikke bare flytte det sidste? 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Ønsker en lille spire..

Sprit25 skriver:

Det er mega ulovligt det han har gang i. 

MEN hvis i alligevel skal være ude på torsdag! Hvorfor så ikke bare flytte det sidste? 

Det skynder vi os også at få gjort. FORHÅBENTLIG Imorgen, det har bare været lidt svært at planlægge. Men ja, ulovligt er det. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Benjamins'mor

Det skynder vi os også at få gjort. FORHÅBENTLIG Imorgen, det har bare været lidt svært at planlægge. Men ja, ulovligt er det. 

Nu svare du ikke på det med opsigelse osv. 

Men hvad er aftalen med udlejer? Er det privat eller boligselskab? Skal i være ude 14 dage før pga istandsættelse? 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Sprit25

Hvorfor har I ikke flyttet alt på engang? I skal vel ogsp gøre lejligheden rent? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.