Ked af gruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Det er jo netop også det, man bliver i tvivl om man er galt på den, mindre intelligent end de andre, om man slet ikke er til at være i gruppe med osv. Man bliver virkelig usikker, når nogen går efter en, på den måde. 

Arg! Jeg ved, jeg skal have sagt fra, men ved simpelthen ikke hvordan

nu lader jeg være med at skrive anonym, så er du velkommen til at skrive en PB  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Går du på RUC? De har (eller havde i hvert fald da jeg gik der) en "terapeut" tilknyttet gruppeforløbene, så man kunne få "gruppeterapi" hvis dynamikken i gruppen var uhensigtsmæssig.

ellers ville mit forslag være at konfrontere personen direkte men roligt, når situationen opstår. A la "jeg synes du virker irriteret, når jeg foreslår *indsæt selv scenario* - er det korrekt?" eller noget i den dur. Så tvinger du personen til at være direkte og ikke gemme sig bag spydigheder

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Går du på RUC? De har (eller havde i hvert fald da jeg gik der) en "terapeut" tilknyttet gruppeforløbene, så man kunne få "gruppeterapi" hvis dynamikken i gruppen var uhensigtsmæssig.

ellers ville mit forslag være at konfrontere personen direkte men roligt, når situationen opstår. A la "jeg synes du virker irriteret, når jeg foreslår *indsæt selv scenario* - er det korrekt?" eller noget i den dur. Så tvinger du personen til at være direkte og ikke gemme sig bag spydigheder

Ikke lige RUC, men noget "tilsvarende". Tak for meget brugbare råd. Jeg undersøger om der er noget vejledning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.