Hjælp!! Har et (luksus) problem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.361 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. oktober 2015

Anonym trådstarter

Først: Jeg er anonym, da der ikke er nogen der ved vi prøver/ er i behandling og ikke må vide det...

Vi er nu i fertilitetsbehandling og venter lige pt på min mens så jeg kan få æg lagt op. (blev overstimuleret ved første forsøg).

Er kommet til at gå at tænkte på navne mv... Kom til at tænke på at når baby kommer (forhåbentligt snart) så får vi forskellige navne.. vi har allerede aftalt at baby skal have mit mellemnavn og hans efternavn.. Men mit "problem" er så, at jeg så gerne vil have samme efternavn som min familie (mand og baby). Hvilket jeg jo vil komme til hvis han ellers snart ville gå på knæ.. he he.. (Vil lige sige at det selvfølgelig ikke er eneste grund til jeg ønsker at han frier)

Hvordan kan jeg sige det, uden og presse ham til at blive gift. Vil jo også gerne have at det er ham selv der tager det skridt.. Kommer en gang imellem med små (søde) stikpiller, når venner og familie spørg mv..

Mht. børn, måtte jeg sætte stolen for døren og sige at det var et ønske jeg ikke kunne gå på kompromis med, da han først ikke ville have børn. Jeg forlangte ikke børn nu og her, men jeg forlangte at de skulle komme. Han tog efter et års tid selv initiativet til stop af p-piller mv.. 

Vi har været sammen i snart 9 år, han er 31 og jeg er 28 år...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2015

TNBC

Anonym skriver:

Først: Jeg er anonym, da der ikke er nogen der ved vi prøver/ er i behandling og ikke må vide det...

Vi er nu i fertilitetsbehandling og venter lige pt på min mens så jeg kan få æg lagt op. (blev overstimuleret ved første forsøg).

Er kommet til at gå at tænkte på navne mv... Kom til at tænke på at når baby kommer (forhåbentligt snart) så får vi forskellige navne.. vi har allerede aftalt at baby skal have mit mellemnavn og hans efternavn.. Men mit "problem" er så, at jeg så gerne vil have samme efternavn som min familie (mand og baby). Hvilket jeg jo vil komme til hvis han ellers snart ville gå på knæ.. he he.. (Vil lige sige at det selvfølgelig ikke er eneste grund til jeg ønsker at han frier)

Hvordan kan jeg sige det, uden og presse ham til at blive gift. Vil jo også gerne have at det er ham selv der tager det skridt.. Kommer en gang imellem med små (søde) stikpiller, når venner og familie spørg mv..

Mht. børn, måtte jeg sætte stolen for døren og sige at det var et ønske jeg ikke kunne gå på kompromis med, da han først ikke ville have børn. Jeg forlangte ikke børn nu og her, men jeg forlangte at de skulle komme. Han tog efter et års tid selv initiativet til stop af p-piller mv.. 

Du ved godt at I ikke behøver at være gift for at have samme efternavn ik? 

Du kan også fri til  ham..(er der ik en dag kvinder må fri? )

Anmeld Citér

8. oktober 2015

et-ønske

Det er skud-dag den 24/2-16 og der kan du jo fri til ham  

Anmeld Citér

8. oktober 2015

MorDk

Yurie skriver:

Du ved godt at I ikke behøver at være gift for at have samme efternavn ik? 

Du kan også fri til  ham..(er der ik en dag kvinder må fri? )

jo jeg mener det er ved skudår? Men er ik sikker...

Anmeld Citér

8. oktober 2015

TNBC

MorDk skriver:

jo jeg mener det er ved skudår? Men er ik sikker...

der var en anden der har skrevet det, en gang i feb. kan aldrig huske det.

Anmeld Citér

8. oktober 2015

loop

Anonym skriver:

Hvis i ikke allerede har det, skal i jo have hinanden begunstiget mht til forsikring og arv, der kunne i måske snakke om det i den forbindelse?

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Kay

Når i snakker baby navne næste gang så fortæl at du drømmer om og glæder dig til at i alle får samme efternavn 

og så skal i jo havde snakket om at sikre hinanden inden i bliver 3 og noget faderskabs papire og nogle af de ting skal man ikke hvis man er gift så der kunne komme en "det ville også være nemmere hvis vi var gift"

Anmeld Citér

8. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Tilgiv mig for at være frygtelig moderne og ligestillings-agtig... men kunne du ikke bare spørge manden om han havde lyst til at gifte sig med dig?

PS: Det er ikke nødvendigt at være gift for at tage hinandens navne (efter minimum 2 år som samboende).

Anmeld Citér

8. oktober 2015

fo82

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Tilgiv mig for at være frygtelig moderne og ligestillings-agtig... men kunne du ikke bare spørge manden om han havde lyst til at gifte sig med dig?

PS: Det er ikke nødvendigt at være gift for at tage hinandens navne (efter minimum 2 år som samboende).

Vil det sige at efter 2 år som samboende kan man skifte efternavn gratis?

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym trådstarter

1. Tak for alle jeres svar. Det med at sikre hinanden har vi slet ikke fået talt om, det skal vi helt sikker og ja, måske med en lille sidebemærkning 

Mht at fri selv, kunne være en mulighed her ved skudåret... Men er lidt gammeldags på det punkt, ville helst have at det er ham der gør det...

Må tale med ham en af dagene, når der er ro på jobbet....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.