Jeg synes da det er ligeså vigtigt at gæsterne får en god dag, som den person man fejre.
Hvis man ikke går op i hvad gæsterne kunne tænke sig eller synes kunne være lækkert, så er der da ingen grund til at stå med alt muligt. Så burde det vel være nok at overvære dåben i kirken og så farvel og tak?
Men sådan er det jo heller ikke, vel?
Vi inviterer vel gæster fordi vi ønsker at skabe en dejlig og festlig dag i godt selskab, og noget af det primære sådan en dag er da, at folk hygger sig og er godt tilpas.
Og nu er det nu engang sådan, at de fleste godt kan lide en kold øl eller et glas vin til maden ved festlige lejligheder - i min verden høre det sig til og jeg drikker hverken øl eller vin selv, da jeg ganske enkelt ikke kan lide det. Men de af mine gæster som gerne vil nyde en kold øl eller et glas vin skal da ikke snydes hverken på bekostning af at jeg ikke kan lide det, eller at personen der fejres ikke selv er gammel nok til at drikke alkohol.
Så jeg synes altså det høre sig til, uanset om det er en barnedåb eller en 50års fødselsdag. De fleste har vel så meget situationsfornemmelse til at vide, at bare fordi der serveres alkohol til en barnedåb, så betyder det ikke at der lægges op til dans på bordene
Anmeld
Citér