Hvor meget alkohol til dåb??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2015

Sprit25

Jeg må indrømme jeg undres over alle dem der synes alkohol er no go. Alle der deltager og drikker er vel voksne mennesker der kan styre sig? Vi havde øl og vin. 3 bokse af både rød og vin. 3 rammer øl og 5 rammer soda. Og vi havde mest vin og øl tilbage

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2015

linkon

Sprit25 skriver:

Jeg må indrømme jeg undres over alle dem der synes alkohol er no go. Alle der deltager og drikker er vel voksne mennesker der kan styre sig? Vi havde øl og vin. 3 bokse af både rød og vin. 3 rammer øl og 5 rammer soda. Og vi havde mest vin og øl tilbage

Men hvorfor skal man absolut have alkohol?

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Kløver

linkon skriver:

Sådan er der nogle der har det? Jeg så gerne alkoholfri dåb, men har ikke kunnet ladet sig gøre pga mandens familie, som åbenbart har meget at skulle have sagt. 

Ville nok beregne maks 2 genstande pr mand og regne frem hvem der kunne finde på at tage øl eller vin, og så et par ekstra til hvis nogle foretrak det modsatte end beregnet. Så ville nok købe ca 2-3 kasser øl og måske 3 flasker vin til 45 pers alt og så fordele anderledes alt efter om folk er mest til vin eller øl. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

MoarMoar

Hos os bliver der altid drukket mest vin. Så jeg ville nok købe så der var 2-3 glas vin pr voksen. Nyder selv at drikke et glas rødvin til en frokost/middag.

Men du kender nok bedst jeres gæster om de helst vil have øl eller vin. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Sprit25

linkon skriver:

Tjah fordi det er normalt under festlige begivenheder. 

Forstår bare ikke problemet. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

linkon

Sprit25 skriver:

Tjah fordi det er normalt under festlige begivenheder. 

Forstår bare ikke problemet. 

Og jeg forstår ikke problemet med ikke at have alkohol :-) 

Og i festlige begivenheder for børn har det aldrig været naturligt eller normalt med alkohol i min omgangskreds 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

MortilM

Tak tak for alle jeres svar 

Jeg tror alkohol er en del af dansk kultur ved festlige lejligheder, om man kan lide det eller ej. Og ja, det kommer an på ens egne værdier om man vil servere det eller ej, har ikke noget imod at servere 1-2 genstande pr mand bare fejringen af min datter ikke bliver et drukgilde! Rigtig god regnvejrs onsdag-aften!! 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Sprit25

MortilM skriver:

Tak tak for alle jeres svar 

Jeg tror alkohol er en del af dansk kultur ved festlige lejligheder, om man kan lide det eller ej. Og ja, det kommer an på ens egne værdier om man vil servere det eller ej, har ikke noget imod at servere 1-2 genstande pr mand bare fejringen af min datter ikke bliver et drukgilde! Rigtig god regnvejrs onsdag-aften!! 

Vi holdte det en lørdag. Og ingen blev fulde. Min venindes fyr så jakken passede men det var faktisk også første gang han mødte hele familien og 2 gang han mødte min kæreste 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Looni

linkon skriver:

Og jeg forstår ikke problemet med ikke at have alkohol :-) 

Og i festlige begivenheder for børn har det aldrig været naturligt eller normalt med alkohol i min omgangskreds 

Men til de fleste dåbsfester er barnet jo en lille baby, så er temmelig overbevist om, at barnet hverken synes det er en mere eller mindre festlig begivenhed alt efter om der er alkohol eller ej.

vil det så også sige, at man juleaften heller ikke bør drikke et glas vin til maden, fordi julen er børnenes fest, og derfor er alkohol upassende? 

Der er jo forskel på at holde drukfest, og at nyde et glad vin/øl til maden ved en festlig lejlighed. 

- Herhjemme kan man altså også godt få en øl til maden selvom det er 2.års fødselsdag der fejres, og dermed en "festlig begivenhed for børn" - er meget overbevist om at min søn ikke synes det var en mindre god fødselsdag fordi nogle i familien drak en øl til maden istedet for vand.  - og det var endda ikke engang i weekenden, men på en TIRSDAG  

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Boble123

Jeg synes da det er ligeså vigtigt at gæsterne får en god dag, som den person man fejre. 

Hvis man ikke går op i hvad gæsterne kunne tænke sig eller synes kunne være lækkert, så er der da ingen grund til at stå med alt muligt. Så burde det vel være nok at overvære dåben i kirken og så farvel og tak? 

Men sådan er det jo heller ikke, vel? 

Vi inviterer vel gæster fordi vi ønsker at skabe en dejlig og festlig dag i godt selskab, og noget af det primære sådan en dag er da, at folk hygger sig og er godt tilpas. 

Og nu er det nu engang sådan, at de fleste godt kan lide en kold øl eller et glas vin til maden ved festlige lejligheder - i min verden høre det sig til og jeg drikker hverken øl eller vin selv, da jeg ganske enkelt ikke kan lide det. Men de af mine gæster som gerne vil nyde en kold øl eller et glas vin skal da ikke snydes hverken på bekostning af at jeg ikke kan lide det, eller at personen der fejres ikke selv er gammel nok til at drikke alkohol. 

Så jeg synes altså det høre sig til, uanset om det er en barnedåb eller en 50års fødselsdag. De fleste har vel så meget situationsfornemmelse til at vide, at bare fordi der serveres alkohol til en barnedåb, så betyder det ikke at der lægges op til dans på bordene  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.