Hvor meget alkohol til dåb??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.601 visninger
20 svar
42 synes godt om
7. oktober 2015

MortilM

Der er ikke så længe til vi skal holde barnedåb og skal derfor snart til Tyskland og handle øl/vin og sodavand - men hvor meget skal man købe? Jeg mener jo ikke folk bør drikke særlig meget til en fest der foregår søndag middag... Hvad siger jeres erfaringer? Vi bliver ca 45 voksne, og skal have frokost-buffet (altså "kun" en ret). Glæder mig til at høre fra jer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MortilM skriver:

Der er ikke så længe til vi skal holde barnedåb og skal derfor snart til Tyskland og handle øl/vin og sodavand - men hvor meget skal man købe? Jeg mener jo ikke folk bør drikke særlig meget til en fest der foregår søndag middag... Hvad siger jeres erfaringer? Vi bliver ca 45 voksne, og skal have frokost-buffet (altså "kun" en ret). Glæder mig til at høre fra jer 

Vi købte ind så der ca var 2 øl til hver og så rigeligt sodavand. Vi havde bestilt smørrebrød fra slagteren, så vi serverede kun øl og vand. Og så champange til velkomstdrink. Min menig er at der absolut ikke hører sig mere alkohol end det til en barnedåb. Det er en børne-fest ikke en fulde-fest

Anmeld Citér

7. oktober 2015

linkon

Vi havde ingen alkohol til vores datters dåb, det er jo en fest for barnet, og ikke de voksne som sådan vi har hvertfald aldrig haft alkohol så længe den vi fejrer ikke er gammel nok til at drikke det selv

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Tip!

Jeg synes ikke at alkohol og barnedåb har noget at gøre sammen.. 

Jeg ville servere øl/sodavand af drikkelse. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Molka

Vi serverede 1 glas vin til maden. Afhængig af, om familien mest er øldrikkere eller vindrikkere, ville jeg beregne enten 1 øl eller 1 glas vin pr. voksen.

Anmeld Citér

7. oktober 2015

loop

MortilM skriver:

Du skriver selv, at du ikke synes alkohol hører sig til , i hvert fald ikke i store mængder, så det er rettesnoren.

Hvis gæsterne er i bil, så max  hvad der svarer til 1 genstand pr næse.

Jeg ville ikke servere alkohol, men hvis du vil, synes jeg 1 øl, eller 1 glas vin er passende.

Hvor mange skal i være?

Anmeld Citér

7. oktober 2015

EAF

MortilM skriver:

Ingen alkohol eller spiritus, men det er min personlige holdning. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
MortilM skriver:

Min datter blev døbt en lørdag eftermiddag og vi var 30 mennesker (hvor de 5 var 6-14 år)...

Vi havde købt 2 kasser øl og sodavand, 4×rød, hvid og rosévin... vi kunne dog godt have sparet på det, for der blev drukket 2 rød, 1 hvid, ca 1 kasse øl og stort set al sodavanden....

Anmeld Citér

7. oktober 2015

MortilM

Vi bliver ca 45 voksne. Vil lave lækker velkomstdrink som er uden alkohol. Og så tror jeg at 1-2 genstande pr mand er passende. Synes nemlig slet heller ikke det er en drukfest! Min mand og jeg drikker meget sjældent, så gider ikke endnu op med en masse rester...

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Junipige15

Vi havde ikke alkolhol til vores dåb, så hvis du synes der skal være lidt, så 1-2 genstande pr person 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.