Inspiration til julehjælps kurve!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
StineW79 skriver:

Hvor gammel er han?

De børne vi har "fået" er 12-9-7 og 30 år. Vh stine

Han er 7... Han er født i januar 08...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
Carina:-) skriver:

Har et år gjort det igennem Olufskirken ( var tilknyttet der via legestue ) og et andet år via Johanneskirken (Og så legestuen) Og måske det var derfor de fandt familier til mig fordi jeg ikke "kom fra gaden" ? Mne var et kendt ansigt- ?

Men har ellers haft kontakt til sundhedsplejeske- I år vil jeg kontakte kricecentret .( efter anbefaling af en veninde der arb der frivilligt.) 

Jeg gav et år gavekort og den ene kurv var til en familie som jeg kendte lidt i forvejen. Så så et opslag i Brugsen hvor hun solgte det gavekort til Br jeg havde puttet i kurven. 

Blev både vred og skuffet på vegne af hendes børn- og besluttede der at jeg ville selv købe gaverne og puttte i - De kan også sælges men tænker det er svære end et gavekort og måske kan afholde nogen fra at gøre det. 

Jeg har gået i legestue der oppe, men  kommer der ellers ik.

tror bare ik at de bruger at gi kurve der.

det er derfor jeg helst vil gi til folk man ik kender! Vh stine

Anmeld Citér

12. oktober 2015

StineW79

Noahmor skriver:

Hvordan foregår det rent praktisk og er det i alle byer? 

Er da en super ide. 

Du går ind på julehjælpen.dk, så kan du vælge hvilken type "kurv" du vil give.

Det kan være alt fra tøj, både nyt og brugt, til madvare, julesnoller osv.

Så går du ind og skriver hvilken by du bor i og hvor mange km fra den by du vil gi til. 

Så vælger du om du vil levere kurven eller om modtager selv ska komme og hente.

Så bliver din donation slået op inde på julehjælpen.dk, hvor de modtager der er blevet godkendt så har mulighed for at vælge din kurv. Det gør de så udfra om indholdet passer til deres families behov.

Så får du en mail fra julehjælpen, med mobil nr og mail, pluds Info omkring hvem familen består af og hvor de bor i forhold til dig .

Du godkender så familien ved at tage kontakt til dem.

Hvis du ik vil "godkende" familien feks pga for lang afstand, så skriver du tilbage på den mail du har modtaget fra julehjælpen.dk

Vi har været rigtig glade for at gi gennem julehjælpen.dk, netop fordi at man selv bestemmer hva der ska i kurven, og at man er sikker på at modtager får alt, da ens kurv ik bliver delt op osv. Vh stine

Anmeld Citér

12. oktober 2015

StineW79

Ms.Sunshine skriver:

Han er 7... Han er født i januar 08...

Ja så ville den jo feks passe fint til de 2 drenge på 7-9 år!

God ide!!! Vh stine

Anmeld Citér

12. oktober 2015

klmf

StineW79 skriver:

Vi gør det fordi vi syntes at det er så hyggeligt at være fælles om at gøre noget, sådan at den "smule" overskud vi har ik går til spilde ( Gir det mening?)

hvordan fungere det med at donere gennem mødrehjælpen? Vh stine

Det er bare en almindelig donation på Mødrehjælpens hjemmeside, som jeg giver her i efteråret. Om de så bruger den på julehjælp eller almindeligt hverdagstrængende er ligegyldigt, der er brug for pengene uanset hvad. Men synes jeres måde er superfin. 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Noahmor

StineW79 skriver:

Du går ind på julehjælpen.dk, så kan du vælge hvilken type "kurv" du vil give.

Det kan være alt fra tøj, både nyt og brugt, til madvare, julesnoller osv.

Så går du ind og skriver hvilken by du bor i og hvor mange km fra den by du vil gi til. 

Så vælger du om du vil levere kurven eller om modtager selv ska komme og hente.

Så bliver din donation slået op inde på julehjælpen.dk, hvor de modtager der er blevet godkendt så har mulighed for at vælge din kurv. Det gør de så udfra om indholdet passer til deres families behov.

Så får du en mail fra julehjælpen, med mobil nr og mail, pluds Info omkring hvem familen består af og hvor de bor i forhold til dig .

Du godkender så familien ved at tage kontakt til dem.

Hvis du ik vil "godkende" familien feks pga for lang afstand, så skriver du tilbage på den mail du har modtaget fra julehjælpen.dk

Vi har været rigtig glade for at gi gennem julehjælpen.dk, netop fordi at man selv bestemmer hva der ska i kurven, og at man er sikker på at modtager får alt, da ens kurv ik bliver delt op osv. Vh stine

Tak for svar. Det skal jeg lige have kigget nærmere på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.