Inspiration til julehjælps kurve!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2015

klmf

Hvor er I bare søde altså, får troen på medmenneskelighed tilbage Jeg køber mig fra det med årlig donation til Mødrehjælpen, synes jeres måde er superfin og personlig. Respekt. Og har i øvrigt ingen supplerende ideer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
StineW79 skriver:

De sidste par år er vi nogen stykker, der er gået sammen om at lave 2 julehjlæpskurve.

Igen i år, ku jeg godt tænke mig at høre hva i andre putter i jeres kurve?

Tæmkte det ku være fint med en inspirations tråd, så kom frisk med gode forslag! Vh stine

Det kommer an på om det er julekurve til juledagene eller til hele julemåneden?... og er modtagerne børnefamilier eller hvordan?...

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Carina:-)

Her donerer jeg igennem kirken eller sundhedsplejen har jeg også brugt 1 år - så finder de 2 børnefamilier til mig og jeg plejer at putte.

Flæskesteg og and 

Glaskart.og rødkål

Grødris og kirsebærsovs.

Clementiner ,pebernødder og brunkager

Marcipan og nougat ,nødder og mandler

Masser af slik 

Julekalender til børnene og en gave til hvert barn ( får oplyst alder og køn) 

En mandelgave ( plejer at købe et familiespil sådan at det kan bruges af alle) 

Sodavand - 2- 3 forskellige slags.

Ingen penge ,gavekort eller alkohol ( af bitter erfaring) 

Sådan ser den liste ud jeg har brugt de sidste 3 år :) 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
lotchen skriver:

Hvor er I bare søde altså, får troen på medmenneskelighed tilbage Jeg køber mig fra det med årlig donation til Mødrehjælpen, synes jeres måde er superfin og personlig. Respekt. Og har i øvrigt ingen supplerende ideer

Vi gør det fordi vi syntes at det er så hyggeligt at være fælles om at gøre noget, sådan at den "smule" overskud vi har ik går til spilde ( Gir det mening?)

hvordan fungere det med at donere gennem mødrehjælpen? Vh stine

Anmeld Citér

10. oktober 2015

StineW79

Ms.Sunshine skriver:

Det kommer an på om det er julekurve til juledagene eller til hele julemåneden?... og er modtagerne børnefamilier eller hvordan?...

Det er til børnefamilier at vi laver vores 2 kurve.

det er til hele dec, så de har noget extra at hygge med! Vh stine

Anmeld Citér

10. oktober 2015

StineW79

Carina:-) skriver:

Her donerer jeg igennem kirken eller sundhedsplejen har jeg også brugt 1 år - så finder de 2 børnefamilier til mig og jeg plejer at putte.

Flæskesteg og and 

Glaskart.og rødkål

Grødris og kirsebærsovs.

Clementiner ,pebernødder og brunkager

Marcipan og nougat ,nødder og mandler

Masser af slik 

Julekalender til børnene og en gave til hvert barn ( får oplyst alder og køn) 

En mandelgave ( plejer at købe et familiespil sådan at det kan bruges af alle) 

Sodavand - 2- 3 forskellige slags.

Ingen penge ,gavekort eller alkohol ( af bitter erfaring) 

Sådan ser den liste ud jeg har brugt de sidste 3 år :) 

Hvilken kirke gir du igennem ?

vi startede nemlig med at spørge kirken i gjellerup for 2 år siden om det var noget de gjorde i, hvilket de svarede nej til.

Så hørte jeg om julehjælpen.dk herinde, også gik vi ellers igang, med at lave 2 kurve.

hvordan har du dårlig erfaring med gavekort? Vh stine

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
StineW79 skriver:

Det er til børnefamilier at vi laver vores 2 kurve.

det er til hele dec, så de har noget extra at hygge med! Vh stine

så kunne man evt. putte en "Julius opgavebog" i... jeg tror i hvert fald det er det den hedder...

det er en lille julekalender med 24 sider med ideer til hele december... det kan være spil, lege eller opgaver... jeg købte en til min søn sidste år og da det først gik op for ham hvad det gik ud på, så syntes han den var sjov - og så lige så meget frem til at bladre i den som at åbne de andre...

Anmeld Citér

10. oktober 2015

Carina:-)

vi startede nemlig med at spørge kirken i gjellerup for 2 år siden om det var noget de gjorde i, hvilket de svarede nej til.

Så hørte jeg om julehjælpen.dk herinde, også gik vi ellers igang, med at lave 2 kurve.

Har et år gjort det igennem Olufskirken ( var tilknyttet der via legestue ) og et andet år via Johanneskirken (Og så legestuen) Og måske det var derfor de fandt familier til mig fordi jeg ikke "kom fra gaden" ? Mne var et kendt ansigt- ?

Men har ellers haft kontakt til sundhedsplejeske- I år vil jeg kontakte kricecentret .( efter anbefaling af en veninde der arb der frivilligt.) 

Jeg gav et år gavekort og den ene kurv var til en familie som jeg kendte lidt i forvejen. Så så et opslag i Brugsen hvor hun solgte det gavekort til Br jeg havde puttet i kurven. 

Blev både vred og skuffet på vegne af hendes børn- og besluttede der at jeg ville selv købe gaverne og puttte i - De kan også sælges men tænker det er svære end et gavekort og måske kan afholde nogen fra at gøre det. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

StineW79

Ms.Sunshine skriver:

så kunne man evt. putte en "Julius opgavebog" i... jeg tror i hvert fald det er det den hedder...

det er en lille julekalender med 24 sider med ideer til hele december... det kan være spil, lege eller opgaver... jeg købte en til min søn sidste år og da det først gik op for ham hvad det gik ud på, så syntes han den var sjov - og så lige så meget frem til at bladre i den som at åbne de andre...

Hvor gammel er han?

De børne vi har "fået" er 12-9-7 og 30 år. Vh stine

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Noahmor

StineW79 skriver:

Hvordan foregår det rent praktisk og er det i alle byer? 

Er da en super ide. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.