Er jeg uansvarlig og en dårlig mor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.600 visninger
19 svar
21 synes godt om
6. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg henter min datter på 4 år. Jeg har lillebror på 8 mdr på armen. Pædagogen fortæller at min datter er faldet på cyklen og har slået sin læbe inde ved tanden. Tanden er ikke beskadiget og hun fik en kold klud på. Der er intet synligt at se. Alt dette hører jeg fra pædagogen og stoler på at det hun fortæller er rigtigt. Jeg tager hende så med hjem. Herhjemme får jeg at vide af min kæreste at jeg skulle havde tjekket hendes mund oppe i børnehaven. Han syntes jeg er total uansvarlig og en dårlig mor ved ikke at havde gjort det deroppe men først har ventet med at gøre det herhjemme. 

Jeg vil så bare høre de damer herinde om I er enige med min kæreste og hvorfor??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg henter min datter på 4 år. Jeg har lillebror på 8 mdr på armen. Pædagogen fortæller at min datter er faldet på cyklen og har slået sin læbe inde ved tanden. Tanden er ikke beskadiget og hun fik en kold klud på. Der er intet synligt at se. Alt dette hører jeg fra pædagogen og stoler på at det hun fortæller er rigtigt. Jeg tager hende så med hjem. Herhjemme får jeg at vide af min kæreste at jeg skulle havde tjekket hendes mund oppe i børnehaven. Han syntes jeg er total uansvarlig og en dårlig mor ved ikke at havde gjort det deroppe men først har ventet med at gøre det herhjemme. 

Jeg vil så bare høre de damer herinde om I er enige med min kæreste og hvorfor??

Hvis børnehaven har klaret det og ikke giver indtryk af du burde tjekke, ja så ville jeg da heller ikke tjekke. Både fordi jeg forventer de ved hvad de taler om og fordi jeg ikke ville piske en stemning op. Ærligt slet ikke sikkert eg ville tjekke før jeg skulle børste tænderne til natten. 

Sådanne små pus får jo en masse skrammer og man må lære at gro lidt tyk hud. Min trold på 5 år var til tandlæge i går og det viste sig hans fortænder er lidt løse (mælketænder) grundet slag, men da han slår dem mindst en gang om ugen så er det vel egentlig meget naturligt - han mente så selv det var fordi hans storebror slår ham 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

loop

Anonym skriver:

Jeg ville have kigget på tanden oppe i børnehaven, for lige at danne min egen mening, og for at barnet kan mærke at jeg "ser" det (i forbindelse med trøst/kram).

Anmeld Citér

6. oktober 2015

lineog4

loop skriver:

Jeg ville have kigget på tanden oppe i børnehaven, for lige at danne min egen mening, og for at barnet kan mærke at jeg "ser" det (i forbindelse med trøst/kram).

Også hvis det er to timer siden, din datter ikke er ked og slet ikke tænker på det? Jeg trøster ikke eller rettere spørger ikke; nårh gjorde det meget ondt skal mor tjekke og trøste hvis situationen er overstået for flere timer siden.

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg er sikker på at du har gjort dét du syntes var rigtigt i situationen - og det skal du holde fast i!  

Dog vil jeg alligevel råde dig til at få en tandlæge til at kigge på tænderne, i det tilfælde at der skulle blive noget med dem senere. 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

loop

lineog4 skriver:

Også hvis det er to timer siden, din datter ikke er ked og slet ikke tænker på det? Jeg trøster ikke eller rettere spørger ikke; nårh gjorde det meget ondt skal mor tjekke og trøste hvis situationen er overstået for flere timer siden.

Pædagogerne har altid fortalt, hvis der er sket noget og i den forbindelse ville mine børn vise mig "skaden". Var det en skramme på knæet, sagde jeg "det er hvad der sker, er du ok igen", barn svarer"ja", så fik barnet et kram, og der var ikke mere snak om den sag.

Jeg forstår godt hvor du vil hen med spørgsmålet, at man ikke vil starte barnets gråd op på ny(rippe op). Jeg har bare altid prioriteret, at det er vigtigt, at kunne snakke om alt, også selv om det medfører gråd. Mine børn kan godt have glemt det slåede knæ ved afhentning, og så har jeg vurderet ikke at spørge ind til det, men så ved aftenbadet kommer knæet frem, og der er det så naturligt at spørge hvad der er sket. 

Men lige i ts situation, der ville jeg kigge i børnehaven.

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Ciss

Selvfølgelig er du ikke uansvarlig!

Barnet ble passet af det som vel må kaldes kompetente voksne. De så på skaden da den skete og fortæller dig, at der ikke er alvorlig skade. Så længe du ikke ser tegn hos dit barn til, at de har fejltolket situationen er du da ikke en dårlig mor, fordi du venter til du kommer hjem med at se på det.

Man er ikke en dårlig mor, fordi man tager barnets småskrammer med ro. Specielt når andre allerede har set på sagen og trøstet barnet osv.

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Det var ikke tanden hun havde slået men læben tæt ved tanden hvis du forstår...

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym trådstarter

AnjaHM skriver:

Jeg er sikker på at du har gjort dét du syntes var rigtigt i situationen - og det skal du holde fast i!  

Dog vil jeg alligevel råde dig til at få en tandlæge til at kigge på tænderne, i det tilfælde at der skulle blive noget med dem senere. 

Det var ikke hendes tand hun har slået men læben tæt ved tanden. Altså inde i munden. 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Selvfølgelig er du ikke uansvarlig!

Barnet ble passet af det som vel må kaldes kompetente voksne. De så på skaden da den skete og fortæller dig, at der ikke er alvorlig skade. Så længe du ikke ser tegn hos dit barn til, at de har fejltolket situationen er du da ikke en dårlig mor, fordi du venter til du kommer hjem med at se på det.

Man er ikke en dårlig mor, fordi man tager barnets småskrammer med ro. Specielt når andre allerede har set på sagen og trøstet barnet osv.

Mange tak!! Jeg kom bare sådan i tvivl....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.