Jeg fik rodbehandling i 2010. Tanden gør stadig ondt den dag idag, især ved forkølelse / allergi, hvor slimhinderne svulmer op - dvs fra efteråret og on-off 6-7 mdr frem. Jeg har forsøgt at få den trukket ud flere gange, men hver gang forsikrer tandlægen mig om at de nok skal få styr på den, og det er også bare uheldigt fordi en af rødderne er så lang....
Problemet ved udtrækning (i mit tilfælde) er, at jeg ikke kan undvære en tand der - dvs de skal lave noget nyt, og det koster kassen. Så jeg tror godmodigt på dem hver gang, og har nu fået lavet et utal af behandlinger & røntgen billeder - og man får jomlov til at betale hver gang... Sidste efterår skulle jeg have lavet en anden slags behandling, hvor de kapper roden af (så selve tanden og de andre døde rødder blev), men så i sidste øjeblik mente tandlægen alligevel at hun gpdt ville kunne lave en ny rod behandling.... Det gjorde hun så, men hele vinteren kunne jeg ihvertfald stadig mærke den. Det KAN så skyldes at hele området efter så mange år er kronisk betændt, så den virkelige prøve kommer nu her hvor efteråret sætter ind igen... 
Så, hvis du kan undvære en tand der - så få den for Guds skyld ud med det vuns!
Anmeld
Citér