Min søn har bedt mig om hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2015

bøllen

MorDk skriver:

Min søn er 5 år gammel og går i Børnehave. Han går i "storbørnsgruppen" Han skal starte i SFO til foråret. 

Min søn er sensitiv -ligesom jeg selv er. Jeg om ingen anden kan sætte mig ind i mange af hans reaktioner/frutstrationer. 

Min søn har bedt mig om hjælp. Det går lige i mit moderhjerte og jeg vil så gerne hjælpe ham. Jeg synes det er SÅ flot at han beder om hjælp. Sagen er den at han med mellemrum har nogle voldsomme vredesudbrud. Det er blevet meget meget bedre på det seneste. Han bliver nemt ked af det og han skælder ud ved de "mindste ting". Hans verden "bryder sammen" ved "urefærdighed" og drillerier fra lillesøster eller andre børn. Dog skal det siges han selv er ret slem til at drille.

Han fortæller mig at han synes der er alt for meget larm i børnehaven. "De andre børn råber og skriger og høre ikke efter mor" Min søn er også meget støjende på mange områder (han er jo et barn på 5 år) MEN han fortæller at han bliver skør i hovedet og har lyst til at "løbe væk" 

Jeg har skrevet et brev til hans pædagog. Jeg har spurgt om det er muligt hun kan lave en aftale med ham omkring at få "en pause alene" på kontoret eller personalestuen når han mærker han trænger. Hvad tænker I om det? Tror I det ville kunne lade sig gøre? Og kan jeg som mor "forvente" at De følger op det i børnehaven eller? 

Jeg ønsker det bedste for min søn og jeg vil så gerne hjælpe ham med hans problemer. Han er en glad dreng og er meget social og hjælpsom. Jeg tror han påtager sig meget ansvar og går meget op i han er den store og "skal klarer alt". 

Vi havde en aftale med børnehaven , at vires skulle have pause hver eftermiddag for at blive " tømt " den periode han fik det virkede det bare SÅ godt. Han havde høre telefoner med i tasken og en telefon han sad med. Desværre var de ikke gode til at overholde det den sidste tid derhenne . Vores psykolog sagde - det SKULLE de. Så ja vil sige du har ret til at de følger op på det. Ved dog det kan være en kamp .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes det er rigtig fint du reagerer på ar institutionslivet til tider kan være for meget for din dreng. 

Jeg har lige nogle tanker ift. løsningsforslag. 

Jeg tænker om det er et generelt problem at der er et højt støjniveau i børnehaven, for så tænker jeg personalet må arbejde med det og komme til bunds i hvornår og i hvilke situationer støjniveauet er højt. 

Derudover så har vi i vores børnehave hvilestind hver dag, hvor børn der har lyst til at hvile kan ligge på nogle måtter med tæppe over sig. Der er helt stille under hviletiden. Det også børn vi vurderer har brug for en hvilestund i løbet af dagen. Kunne det være noget for din drengs børnehave? Tænker der sikkert er flere end din dreng som har brug for en pause. 

Og ja - jeg mener godt du kan forvente at de finder tid/personalr til at give ham en pause. Det kræver måske en ændribg i de daglige rutiner , men jeg er sikker på at det godt kan lade sig gøre. Da jeg var i praktik i en børnehave var der også en pige som var lidt lydfølsom og vi fandt tiden til at give hende mulighed for at trække sig og læse en bog med en pædagog 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

S*DD

MorDk skriver:

Min søn er 5 år gammel og går i Børnehave. Han går i "storbørnsgruppen" Han skal starte i SFO til foråret. 

Min søn er sensitiv -ligesom jeg selv er. Jeg om ingen anden kan sætte mig ind i mange af hans reaktioner/frutstrationer. 

Min søn har bedt mig om hjælp. Det går lige i mit moderhjerte og jeg vil så gerne hjælpe ham. Jeg synes det er SÅ flot at han beder om hjælp. Sagen er den at han med mellemrum har nogle voldsomme vredesudbrud. Det er blevet meget meget bedre på det seneste. Han bliver nemt ked af det og han skælder ud ved de "mindste ting". Hans verden "bryder sammen" ved "urefærdighed" og drillerier fra lillesøster eller andre børn. Dog skal det siges han selv er ret slem til at drille.

Han fortæller mig at han synes der er alt for meget larm i børnehaven. "De andre børn råber og skriger og høre ikke efter mor" Min søn er også meget støjende på mange områder (han er jo et barn på 5 år) MEN han fortæller at han bliver skør i hovedet og har lyst til at "løbe væk" 

Jeg har skrevet et brev til hans pædagog. Jeg har spurgt om det er muligt hun kan lave en aftale med ham omkring at få "en pause alene" på kontoret eller personalestuen når han mærker han trænger. Hvad tænker I om det? Tror I det ville kunne lade sig gøre? Og kan jeg som mor "forvente" at De følger op det i børnehaven eller? 

Jeg ønsker det bedste for min søn og jeg vil så gerne hjælpe ham med hans problemer. Han er en glad dreng og er meget social og hjælpsom. Jeg tror han påtager sig meget ansvar og går meget op i han er den store og "skal klarer alt". 

Som pædagog vil jeg blive taknemmelig over at en forælder kommer og siger til mig at deres barn beder om hjælp til noget jeg kan hjælpe med.. Men jeg vil anbefale at komme og sige det ansigt til ansigt i stedet for et brev. På den måde er det nemmere at starte en dialog og tale om løsningsforslag som gavner din søn mest. 

I kan aftale et møde snarest muligt, så han kan få noget hjælp. Og hvis det er en god institution, så er der mulighed for et pauserum på en eller anden måde. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

MorDk

S*DD skriver:

Som pædagog vil jeg blive taknemmelig over at en forælder kommer og siger til mig at deres barn beder om hjælp til noget jeg kan hjælpe med.. Men jeg vil anbefale at komme og sige det ansigt til ansigt i stedet for et brev. På den måde er det nemmere at starte en dialog og tale om løsningsforslag som gavner din søn mest. 

I kan aftale et møde snarest muligt, så han kan få noget hjælp. Og hvis det er en god institution, så er der mulighed for et pauserum på en eller anden måde. 

Meningen var jeg ville sige det til pædagoen. Men hun var der ikke da jeg afleverede min søn. Jeg tænkte at jeg ville skrive brevet så jeg kunne hjælpe min søn "med det samme" .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.