Min søn er 5 år gammel og går i Børnehave. Han går i "storbørnsgruppen" Han skal starte i SFO til foråret.
Min søn er sensitiv -ligesom jeg selv er. Jeg om ingen anden kan sætte mig ind i mange af hans reaktioner/frutstrationer.
Min søn har bedt mig om hjælp. Det går lige i mit moderhjerte og jeg vil så gerne hjælpe ham. Jeg synes det er SÅ flot at han beder om hjælp. Sagen er den at han med mellemrum har nogle voldsomme vredesudbrud. Det er blevet meget meget bedre på det seneste. Han bliver nemt ked af det og han skælder ud ved de "mindste ting". Hans verden "bryder sammen" ved "urefærdighed" og drillerier fra lillesøster eller andre børn. Dog skal det siges han selv er ret slem til at drille.
Han fortæller mig at han synes der er alt for meget larm i børnehaven. "De andre børn råber og skriger og høre ikke efter mor" Min søn er også meget støjende på mange områder (han er jo et barn på 5 år) MEN han fortæller at han bliver skør i hovedet og har lyst til at "løbe væk" 

Jeg har skrevet et brev til hans pædagog. Jeg har spurgt om det er muligt hun kan lave en aftale med ham omkring at få "en pause alene" på kontoret eller personalestuen når han mærker han trænger. Hvad tænker I om det? Tror I det ville kunne lade sig gøre? Og kan jeg som mor "forvente" at De følger op det i børnehaven eller?
Jeg ønsker det bedste for min søn og jeg vil så gerne hjælpe ham med hans problemer. Han er en glad dreng og er meget social og hjælpsom. Jeg tror han påtager sig meget ansvar og går meget op i han er den store og "skal klarer alt".
Anmeld
Citér