Hvad må man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2015

Christine

alenemor42 skriver:

Du spiste simpelthen ikke kødpålæg i 9 mdr.?

Hold da op det må altså kaldes hysterisk 

Det var 1 slags rullepølse fra et bestemt firma.... 

Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om jeg skal svare. Der er ingen tvivl om at dit indlæg ikke fortjener svar. Der er heller ikke tvivl om at du må have meget tid, når du gør dig den ulejlighed at svare - ikke på trådstarters spørgsmål, men på et indlæg der overhovedet ikke var henvendt til dig. Og jeg vil da heller ikke lægge skjul på at jeg ikke havde regnet med at blive dømt som noget som helst, bare fordi jeg svarer ts.

Udover at være voldsomt usympatisk og unødvendigt, så er dit svar også faktuelt forkert. Så kunne jeg vel vælge at dømme dig på det også? Fortælle dig at du er dum eller ignorant?

Det er en rigtigt dårlig vane folk har på det her forum. Hvorfor pokker skal der peges fingre hele tiden og hvad bilder du dig (og andre der gør det samme) egentlig ind? Gør dig selv en tjeneste og lad være med at svare, for dette er et rent retorisk spørgsmål og din slags forstår jeg simpelthen ikke og kommer heller aldrig til det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2015

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk nu, at vi hver især gør det vi finder rigtigt i forhold til vores graviditeter - ikke to forholder ens til en graviditet og de råd der er - at vi ikke alle forholder os ens til disse råd skal respekteres.

fortsat god aften

//staff

Anmeld Citér

6. oktober 2015

anjo01

Christine skriver:

Jeg følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger når jeg er gravid. Derudover holdt jeg mig fra kødpålæg pga frygt for listeria - noget jeg er utroligt glad for den dag i dag, da det viste sig at der jo var en bølge af listeriatilfælde og det kan altså slå fosteret ihjel.

Det er jo kun 9 måneder, så hvorfor løbe en risiko 

Jeg er blevet helt huk på kartoffel spegepølse - er det farligt at spise?

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Christine

anjo01 skriver:

Jeg er blevet helt huk på kartoffel spegepølse - er det farligt at spise?

Nej overhovedet ikke. Som udgangspunkt i hvert fald. Men sørg for at overholde holdbarhedsdatoer og dage for holdbarhed efter åbning og for at det altid er på køl. Som udgangspunkt er der jo ikke listeria i pålæg, men der har været mange tilfælde af listeria (som det tydeligvis ikke er alle der kender til) så det er jo fint at være vågen 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

anjo01

Christine skriver:

Nej overhovedet ikke. Som udgangspunkt i hvert fald. Men sørg for at overholde holdbarhedsdatoer og dage for holdbarhed efter åbning og for at det altid er på køl. Som udgangspunkt er der jo ikke listeria i pålæg, men der har været mange tilfælde af listeria (som det tydeligvis ikke er alle der kender til) så det er jo fint at være vågen 

Ved godt at der har været flere tilfælde med listeria, og spiser normalt ikke andet end kyllingpålæg, så blev da helt i tvivl da jeg læste din post

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Christine

anjo01 skriver:

Ved godt at der har været flere tilfælde med listeria, og spiser normalt ikke andet end kyllingpålæg, så blev da helt i tvivl da jeg læste din post

Trådstarter spørger jo hvad vi andre gør. Så jeg svarede hvad jeg gjorde og jeg gjorde selvfølgelig som jeg bedst kunne føle mig tryg.

Jeg har aldrig sagt at andre skal følge den fremgangsmåde, så ingen grund til at få aftenkaffen galt i halsen 

Tror sagtens du kan spise de ting.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.