Løn til barnepige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg tænker i hvert fald ikke at mine eventuelle antagelser omkring hendes skatteforhold skal være afgørende for min måde at aflønne hende på....

Nej, du må da betale hvad du vil, jeg synes bare ikke en 15-årig skolepige behøver at få MERE end en uddannet pædagog, en lærer, en sygeplejerske osv - alle uddannede personer der tjener mindre end barnepigen. Jeg kunne måske bedre forstå hvis det var 3-4 børn & så lidt rengøring ved siden af. Men 100kr i timen for at spise slik, smide ungerne i seng & se fjernsyn bagefter....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2015

Mor1986

Lomm skriver:

Seriøst? Det er sort, dvs lønnen er reelt 200kr/time, hvilket giver en månedsløn på 32.000 - det er mere end hvad mange voksne mennesker får i løn, og bestemt også mere end en uddannet pædagogs løn (inkl pension og feriepenge)

Ja seriøst. Det skal siges vi meget meget sjældent bruger barnepige. Men jeg vil også bare gerne vise at vi er glade for hendes arbejde og det hun gør og vores datter elsker hende. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Lomm skriver:

Nej, du må da betale hvad du vil, jeg synes bare ikke en 15-årig skolepige behøver at få MERE end en uddannet pædagog, en lærer, en sygeplejerske osv - alle uddannede personer der tjener mindre end barnepigen. Jeg kunne måske bedre forstå hvis det var 3-4 børn & så lidt rengøring ved siden af. Men 100kr i timen for at spise slik, smide ungerne i seng & se fjernsyn bagefter....

Egentlig tænker jeg heller ikke at arbejdets art alene skal definere lønnen - selvom det måtte virke som en hyggelig tjans for du og jeg, er det jo hendes tid jeg betaler for og en time er en time.

At fagprofessionelle modtager en fuldtidsløn,  der omregnet til timeløn vil være lavere (hvilket nok også er at presse den), er egentlig heller ikke relevant, synes jeg. Dels lønnes disse grupper alt for lavt i mine øjne, dels lønnes timebetalt arbejde sædvanligvis anderledes end fuldtid, og dels skal barnepigen vel ikke lide under en anden faggruppes ringe vilkår?

Anmeld Citér

7. oktober 2015

TNBC

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Egentlig tænker jeg heller ikke at arbejdets art alene skal definere lønnen - selvom det måtte virke som en hyggelig tjans for du og jeg, er det jo hendes tid jeg betaler for og en time er en time.

At fagprofessionelle modtager en fuldtidsløn,  der omregnet til timeløn vil være lavere (hvilket nok også er at presse den), er egentlig heller ikke relevant, synes jeg. Dels lønnes disse grupper alt for lavt i mine øjne, dels lønnes timebetalt arbejde sædvanligvis anderledes end fuldtid, og dels skal barnepigen vel ikke lide under en anden faggruppes ringe vilkår?

Ja, det er hendes tid, men hun kan vel også lave hvad hun vil, når de sover, lave lektier, sidde på nettet, (nogen har ikke noget i mod at man invitere en veninde over), se tv, spise slik... Det er vel det samme som at hun sad der hjemme, her får hun bare penge for det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.